Του Γιώργου Λαμπίρη
Πεδίο έντονου ανταγωνισμού στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό αποτελεί αυτό της φέτας. Στοιχεία της Circana που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr και αφορούν στην πώληση συσκευασμένης φέτας στην εγχώρια αγορά, δείχνουν ότι κυρίαρχος παίκτης είναι η Δωδώνη, η οποία “κρατάει” από πλευράς όγκου πωλήσεων περίπου το 1/3 της αγοράς. Ακολουθούν η Ήπειρος και η Βαλμάς και αμέσως μετά το “Χωριό” της Μινέρβα, με τις δύο τελευταίες ωστόσο να βρίσκονται σε σημαντική απόσταση από τους δύο πρώτους.
Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη από πλευράς όγκου πωλήσεων, Δωδώνη, διατηρεί μερίδιο αγοράς 29,1% πανελλαδικά στο τέλος του 2022. Το μερίδιό της στη Βόρεια Ελλάδα είναι 29,5% και στην Ήπειρο, όπου η εταιρεία διατηρεί την έδρα της, το μερίδιό της είναι 64,7%. Θυμίζουμε ότι πρόσφατα η Vivartia απέκτησε και το υπόλοιπο 25% από την S.I. Foods, με αποτέλεσμα αυτήν τη στιγμή να είναι κάτοχος του 100% των μετοχών της.
Σε ό,τι αφορά την Ήπειρος, της οικογένειας Παντελιάδη – Μetro Cash & Carry/My market – το μερίδιό της πανελλαδικά σε όγκο πωλήσεων στο τέλος του 2022 ήταν 24,6%, στη Βόρεια Ελλάδα 13,8% και στην Ήπειρο 11,1%, με κύριο και μεγαλύτερο ανταγωνιστή της να είναι η Δωδώνη.
Η φέτα Βαλμάς απέχει σημαντικά από τη Δωδώνη και την Ήπερο, με πανελλαδικό μερίδιο πωλήσεων σε όγκο 4,8% και σημαντικό ποσοστό των πωλήσεών της να πραγματοποιείται στη Βόρεια Ελλάδα, όπου το μερίδιό της στη συγκεκριμένη γεωγραφική ζώνη στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς ήταν 13,5%.