Κόβονται τα φτερά της ΥΠΑ

φτερά της ΥΠΑ

Ξεκινά η συζήτηση για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ● Απογοητευτικά τα στοιχεία για την αεροπορική κίνηση ● Ερωτήματα για τη μετατροπή της σε ΝΠΔΔ ● Σε αναβρασμό οι εργαζόμενοι που ετοιμάζουν κινητοποιήσεις.

Κατατέθηκε στη Βουλή, ώστε να ξεκινήσει σήμερα η συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή, το νομοσχέδιο που αλλάζει τη μορφή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ανοίγει τον δρόμο για μια διαφορετική διαχείριση του εναέριου χώρου και των κερδών που αυτός συνεισφέρει στον κρατικό προϋπολογισμό.

Το νομοσχέδιο είχε βγει σε διαβούλευση τον περασμένο Αύγουστο, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις στον χώρο των εργαζομένων και κινητοποιήσεις, καθώς δημιουργούσε αβεβαιότητα η μετατροπή της ΥΠΑ σε ΝΠΔΔ και ταυτόχρονα για πολλούς κλάδους είχε σταματήσει επί μεγάλο χρονικό διάστημα η καταβολή των δεδουλευμένων πρόσθετων αμοιβών, όπως τα νυχτερινά, οι αργίες και οι ειδικές αποζημιώσεις από τα τέλη του Eurocontrol.

Ταυτόχρονα με την κατάθεση του νομοσχεδίου δημοσιοποιήθηκαν χθες τα στοιχεία της ΥΠΑ που δείχνουν τραγική πτώση στους διακινηθέντες επιβάτες στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2020 σε σχέση με πέρυσι. Στο διάστημα αυτό, ο συνολικός αριθμός επιβατών σε όλα τα αεροδρόμια έφτασε φέτος τα 18,9 εκατομμύρια έναντι 59 εκατομμυρίων στο περυσινό δεκάμηνο. Η κάθετη πτώση στην αεροπορική κίνηση, που συνδέεται ευθέως με τους περιορισμούς της πανδημίας, προκαλεί πρόσθετη ανησυχία στους εργαζομένους της ΥΠΑ.

Οπως αναφέραμε και σε πρόσφατο εκτενές ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» με αφορμή το νομοσχέδιο (3/10/20, «Στον… αέρα αντί στο κράτος η ασφάλεια πτήσεων και επιβατών»), εκατοντάδες εργαζόμενοι ανησυχούν πως θα χρειαστεί να επιστρέψουν τεράστια ποσά που έχουν λάβει όταν στο τέλος του χρόνου γίνει εκκαθάριση με βάση τη μείωση της επιβατικής κίνησης.

Σε πολλούς από τους κλάδους των εργαζομένων επικρατεί απογοήτευση καθώς οι διορθώσεις που ζήτησαν να γίνουν στο αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου δεν ελήφθησαν υπόψη. Τα σωματεία τους ετοιμάζονται να προκηρύξουν κινητοποιήσεις, ξεκινώντας με 24ωρη απεργία στις 26 Νοεμβρίου και τετράωρες στάσεις την προηγούμενη και την επόμενη μέρα.

Εως αργά χθες συνεδρίαζε η κρίσιμη για την εκτέλεση των πτήσεων Ένωση των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, όπου άλλοι υποστήριζαν ότι ο κλάδος πρέπει να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και άλλοι έλεγαν ότι έγιναν κάποιες διορθώσεις που μπορεί να διασφαλίσουν τα μελλοντικά έσοδα για τους εργαζομένους.

Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο επιχειρεί να διαμορφώσει τις ισορροπίες ανάμεσα στην ΥΠΑ, που μετατρέπεται σε ΝΠΔΔ, και τη νεοσύστατη ΑΠΑ (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας), η οποία θα είναι ο κρατικός φορέας που θα εποπτεύει την αεροπορική αγορά. Η ΥΠΑ είχε αρχικώς τον πλήρη έλεγχο και τη λειτουργία της αγοράς τόσο στις επίγειες υπηρεσίες (εξυπηρέτηση αεροσκαφών, λειτουργία αερολιμένων κ.λπ.) όσο και στον αέρα (ασφάλεια πτήσεων, ρύθμιση κυκλοφορίας κ.λπ.).

Η επίγεια εξυπηρέτηση απελευθερώθηκε, με συνέπεια να περάσει στα χέρια των εταιρειών Χάντλινγκ και τη Φράπορτ. Εάν συμβεί το ίδιο με το εναέριο μέρος, θεωρείται δεδομένο ότι θα είναι πολλοί οι ιδιώτες που θα ενδιαφερθούν για τα έσοδα από την κυκλοφορία, αλλά και άλλα που δεν έχουν ακόμη φανερωθεί, όπως η διαχείριση των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών (τηλεφωνία, ίντερνετ), η οποία σύντομα θα διατίθεται και στα εκατομμύρια των αεροπορικών επιβατών.

Άρης Χατζηγεωργίου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας