Η ρωσική κυβέρνηση απαγορεύει μεταφορά φορτίου από «μη φιλικές χώρες»

901
Η ρωσική κυβέρνηση απαγορεύει

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν υπέγραψε διάταγμα με το οποίο η ρωσική κυβέρνηση απαγορεύει τη μεταφορά φορτίου σε εταιρείες από «μη φιλικές χώρες», όπως αναφέρθηκε την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου.

Το τελευταίο διάταγμα του Πούτιν που επιτρέπει στη ρωσική κυβέρνηση να απαγορεύει τη μεταφορά φορτίου από «μη φιλικές χώρες» κοινοποιήθηκε στον επίσημο ιστότοπο του Κρεμλίνου, δηλώνοντας:

Ο Αρχηγός του Κράτους υπέγραψε το Διάταγμα «Περί ορισμένων θεμάτων οδικής μεταφοράς εμπορευμάτων».

Σε σχέση με τις εχθρικές και αντίθετες προς το διεθνές δίκαιο ενέργειες ορισμένων ξένων κρατών με στόχο την επιβολή περιοριστικών μέτρων κατά πολιτών της Ρωσικής Ομοσπονδίας και ρωσικών νομικών προσώπων, με σκοπό την προστασία των εθνικών συμφερόντων της Ρωσικής Ομοσπονδίας και σύμφωνα με τον Ομοσπονδιακό Νόμο αριθ. 127-FZ της 4ης Ιουνίου 2018 «Σχετικά με τα μέτρα επιρροής (αντίδρασης) έναντι εχθρικών ενεργειών των Ηνωμένων Πολιτειών και άλλων ξένων κρατών», διατάσσω:

Να εκχωρήσει στην κυβέρνηση της Ρωσικής Ομοσπονδίας την εξουσία να επιβάλει απαγόρευση στις διεθνείς οδικές μεταφορές εμπορευμάτων μέσω του εδάφους της Ρωσικής Ομοσπονδίας με φορτηγά οχήματα που ανήκουν σε αλλοδαπούς μεταφορείς εγγεγραμμένους σε ξένες χώρες που έχουν επιβάλει περιοριστικά μέτρα στον τομέα των διεθνών οδικών μεταφορών εμπορευμάτων για πολίτες της Ρωσικής Ομοσπονδίας και ρωσικά νομικά πρόσωπα (εφεξής η απαγόρευση).

Η κυβέρνηση της Ρωσικής Ομοσπονδίας, σε περίπτωση απαγόρευσης, καθορίζει:

α) την περίοδο ισχύος της απαγόρευσης·

β) τον κατάλογο των ξένων κρατών που έχουν θεσπίσει περιοριστικά μέτρα έναντι πολιτών της Ρωσικής Ομοσπονδίας και ρωσικών νομικών προσώπων στον τομέα των διεθνών οδικών μεταφορών εμπορευμάτων·

γ) είδη διεθνών οδικών μεταφορών εμπορευμάτων που καλύπτονται από την απαγόρευση

δ) όροι διεθνών οδικών μεταφορών εμπορευμάτων για τους οποίους δεν ισχύει η απαγόρευση.

Ρωσικές άδειες, ειδικές άδειες, πολυμερείς άδειες που προβλέπονται από τον ομοσπονδιακό νόμο της 24ης Ιουλίου 1998 № 127-FZ «Σχετικά με τον κρατικό έλεγχο της διεθνούς οδικής μεταφοράς εμπορευμάτων και την ευθύνη για παραβίαση της εφαρμογής του», σε περίπτωση χρήσης του από αλλοδαπούς μεταφορείς για την υλοποίηση διεθνών οδικών μεταφορών εμπορευμάτων κατά παράβαση της απαγόρευσης θεωρείται άκυρη.

Κανονιστικές νομικές πράξεις της κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας που περιέχουν υποχρεωτικές απαιτήσεις και αποσκοπούν στην εφαρμογή της παραγράφου 2 του παρόντος διατάγματος τίθενται σε ισχύ τις ημερομηνίες που ορίζονται από αυτές τις κανονιστικές νομικές πράξεις.

Το παρόν Διάταγμα αρχίζει να ισχύει από την ημέρα της επίσημης δημοσίευσής του.

Η είδηση ​​ακολουθεί αναφορές ότι το Κρεμλίνο πρόκειται να υπογράψει συνθήκες για την ενσωμάτωση νέων εδαφών στη Ρωσία, όπως αναφέρθηκε την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου.

Πως επηρεάζει την Ελλάδα

Οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στη ρωσική επικράτεια είναι περίπου εβδομήντα (70) και με βάση τις εκτιμήσεις και τα χορηγούμενα στοιχεία των επιχειρήσεων αυτών, η αξία των επενδύσεων υπολογίζεται σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ.

Οι κυριότεροι τομείς δράσης των ελληνικών εταιρειών είναι η ενέργεια, το εμπόριο, τα τρόφιμα, ο τουρισμός, οι μεταφορές. Η δραστηριοποίηση των γουνεμπορικών εταιρειών έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια καθώς η Ρωσία αποτελεί την υπ’ αριθμόν ένα αγορά για τα ελληνικά γουναρικά.

Επτά μήνες από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και τις επακόλουθες εκτεταμένες και συνεχώς εξελισσόμενες κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ και οι κυβερνήσεις άλλων χωρών στην επιτιθέμενη Ρωσία ο κλοιός για τις ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν σημαντική έκθεση στις δύο χώρες συνεχώς στενεύει, ανέφερε προ ημερών η εφημερίδα Το Βήμα.

Τρόπους απεγκλωβισμού αναζητά η Frigoglass τόσο από τη μέγγενη της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών όσο και από την εξάρτησή της από τη Ρωσία δεδομένου ότι η κύρια μονάδα της στην Ευρώπη για την παραγωγή επαγγελματικών ψυγείων βρίσκεται στη χώρα αυτή.

Σύμφωνα με τη διοίκηση ωστόσο, η τροφοδοσία της δυτικής Ευρώπης από το ρωσικό εργοστάσιο της εταιρείας μέχρι πρόσφατα δεν είχε σταματήσει, έστω και με κάποιες δυσκολίες.

Εν τω μεταξύ στη Ρουμανία έχει δημιουργηθεί μια πλήρης μονάδα παραγωγής με ενοικιασμένα μηχανήματα, η οποία εξυπηρετεί τους πελάτες της Ευρώπης μέχρι να κατασκευαστεί το νέο εργοστάσιο της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Την ίδια ώρα η αβεβαιότητα για τις επιδόσεις της ρωσικής αγοράς παραμένει, ενώ η εταιρεία εξετάζει τη συνεργασία με τη θυγατρική της Coca – Cola HBC στη Ρωσία, η οποία θα παράγει πλέον μόνο τοπικά σήματα.

Η εταιρεία είδε τα λειτουργικά της κέρδη να υποχωρούν κατά 29,4% το α’ τρίμηνο του 2022 παρά την αύξηση κατά 24,6% των πωλήσεών της.

Καθίσταται σαφές πως το νέο διάταγμα του Πούτιν – σε συνδυασμό με την ένταξη της Ελλάδος στη λίστα με τις μη φιλικές χώρες – θα δυσχεράνει περαιτέρω την κατάσταση για τις ελληνικές εταιρείες, πολλές από τις οποίες κάνουν χρυσές δουλειές στη Ρωσία εδώ και χρόνια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας