Αναγκαίο και επιβεβλημένο θα ήταν ένα μποϊκοτάζ στα σούπερ μάρκετ κυρίως . Αλλά πότε αλήθεια οι Έλληνες απέκτησαν καταναλωτική συνείδηση ώστε να εξασκήσουν πίεση στις συνεχείς αυξήσεις των τιμών ; Όπως και σε τόσα άλλα θέματα που ταλανίζουν τις ζωές μας , έτσι και για την ακρίβεια και την οικονομική δυσπραγία , απουσιάζει παντελώς ένα μαζικό κίνημα-μέτωπο να αντισταθεί σε όλα τα κακώς κείμενα του τόπου.
Π.Δ.
Η ακρίβεια παραμένει το νούμερο ένα πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας κατατρώγοντας ολοένα και περισσότερο τα οικογενειακά εισοδήματα και αποδυναμώνοντας διαρκώς την ποιότητα ζωής των Ελλήνων.
Η πορεία της οικονομίας, η ακρίβεια, ο πληθωρισμός και η κατάσταση των ελληνικών νοικοκυριών αποτυπώνονται και στην ενδιάμεση έκθεση του ΙΝΕ- ΓΣΕΕ που δόθηκε πριν λίγο καιρό στην δημοσιότητα.
Περαιτέρω δε, σε όλα τα είδη που συμπεριλαμβάνονται στον Γενικό Δείκτη Καταναλωτή, από το 2020 έως σήμερα οι αυξήσεις τιμών είναι σε διψήφια ποσοστά.
Οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι οι αυξήσεις στις τιμές των αγαθών και των υπηρεσιών είναι σχεδόν καθημερινές και ολοένα και περισσότεροι δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους ενώ έχουν μειώσει αισθητά τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ ή αγοράζουν φθηνότερα και ενδεχομένως κατώτερης ποιότητας προϊόντα.
Υπό αυτές τις ασφυκτικές συνθήκες καταναλωτικές οργανώσεις ετοιμάζονται και καλούν τους καταναλωτές σε ολικό μποϋκοτάζ, δηλαδή αποχή από όλες τις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, για την 15η Μαρτίου που είναι και η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή.
«Στην Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή ετοιμάζουμε μποϋκοτάζ με θέμα «Η φωνή σου έχει δύναμη, δεν ψωνίζω»» είπε στο thestival.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών, Απόστολος Ραυτόπουλος προσθέτοντας ότι το μποϋκοτάζ της 15ης Μαρτίου αφορά όλα τα προϊόντα.
Παρότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν είναι συνηθισμένοι σε τακτικές μποϋκοτάζ όπως οι καταναλωτές άλλων Ευρωπαϊκών χωρών ο κ. Ραυτόπουλος επισημαίνει ότι ήρθε η ώρα να συμμετάσχουν καθώς «εάν δεν κάνουμε τίποτα παρότι βρισκόμαστε στον 4ο χρόνο των αυξήσεων των προϊόντων και των ανατιμήσεων θα μείνουμε στα λόγια».
«Αυτή θα είναι μια μέρα ορόσημο προκειμένου να σταματήσει αυτό το τεράστιο κύμα ακρίβειας που μαστίζει όλον τον κόσμο. Και μπορεί η ακρίβεια να μην είναι μόνο στην Ελλάδα, αλλά η αισχροκέρδεια είναι πραγματικά ελληνικό φαινόμενο. Η αισχροκέρδεια και η απληστία των κερδών έχουν πάρει πλέον τρομακτικές διαστάσεις» είπε ο κ. Ραυτόπουλος.
Τόνισε ότι η ακρίβεια αφορά το τρίπτυχο: σούπερ μάρκετ, στέγαση και ενέργεια.
Ειδικά όσον αφορά την ηλεκτρική ενέργεια αναφέρθηκε στην κατάργηση από 1η Φεβρουαρίου του νυχτερινού τιμολογίου -όπως το ξέραμε- καθώς όπως είπε «μειώθηκαν κατά 33% οι ώρες του και ταυτόχρονα αυξήθηκε η τιμή της κιλοβατώρας». Πρόσθεσε ότι καταργήθηκαν τα σταθερά τιμολόγια των έξι μηνών όπου η κιλοβατώρα κόστιζε 8-8,5 λεπτά του ευρώ και «τώρα έγιναν όλα τα συμβόλαια ετήσια, η πιο φθηνή κιλοβατώρα είναι 10 λεπτά του ευρώ και η ακριβότερη 15 λεπτά του ευρώ».
«Δηλαδή αυξήθηκε η κιλοβατώρα κατά 18% και μειώθηκε το νυχτερινό τιμολόγιο σε ποσοστό 33%» επεσήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών.
Όσον αφορά το καλάθι του νοικοκυριού στα σούπερ μάρκετ που είχε εφαρμοστεί από την κυβέρνηση ως μέτρο κατά της ακρίβειας ο κ. Ραυτόπουλος είπε ότι πλέον έχει εξασθενήσει από τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ αλλά και τις βιομηχανίες «που το έχουν απαξιώσει και δεν δίνουν προσφορές».
«Από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως σήμερα η κυβέρνηση μέσα από το αρμόδιο υπουργείο έχει πάρει 28 μέτρα προκειμένου να πατάξει την ακρίβεια και την αισχροκέρδεια όμως όλα αυτά τα μέτρα μέχρι τώρα αποδείχθηκαν αναποτελεσματικά. Αυτός είναι ο λόγος που από την στιγμή που η κυβέρνηση και το υπουργείο Ανάπτυξης δεν κάνουν αυτό που οφείλουν να κάνουν προκειμένου να προστατευθούν οι καταναλωτές, θα κάνουμε εμείς ως Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών κατά την 15η Μαρτίου το μποϋκοτάζ προκειμένου να δώσουμε να καταλάβουν ότι εμείς οι καταναλωτές έχουμε την δύναμη. Διότι αν εμείς εκείνη την ημέρα δεν ψωνίσουμε θα δείτε πως θα αρχίσουν να πέφτουν οι τιμές» κατέληξε ο κ. Ραυτόπουλος.