Επείγουσα ρύθμιση για την άρση του απορρήτου και στις περιπτώσεις συγκοινωνιών

639

Επεκτείνεται και για τις επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία. Στόχος να διευκολυνθεί το έργο των ειδικών ανακριτών που ερευνούν την τραγωδία στα Τέμπη

Νέες εξελίξεις στην ανακριτική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών δρομολογεί επείγουσα νομοθετική πρωτοβουλία που προωθεί η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση η δυνατότητα άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών επεκτείνεται και για τις επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων και αεροσκαφών.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η επείγουσα ρύθμιση του υπουργείου Δικαιοσύνης θα προστεθεί στο άρθρο 291 του Ποινικού Κώδικα και με αυτήν οι δικαστικές Αρχές θα έχουν τη δυνατότητα να ανοίγουν τα τηλέφωνα και στις περιπτώσεις επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων και αεροσκαφών. Σκοπός είναι, όπως ανέφεραν αρμόδιες πηγές, να διευκολυνθεί το έργο των ειδικών ανακριτών που διεξάγουν τις έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη και να αποδώσουν ποινικές ευθύνες για όσους καταλήξουν ότι είναι υπαίτιοι και με τη στάση ή την αδράνειά τους συνέβαλαν στο πολύνεκρο δυστύχημα.

Η διάταξη

Αξίζει να σημειωθεί ότι με τη διάταξη του άρθρου 6 του 5002/2022 ορίστηκε πως η άρση του απορρήτου των επικοινωνιών είναι επιτρεπτή για τη διακρίβωση συγκεκριμένων αδικημάτων, μεταξύ των οποίων τα κακουργήματα περί προσβολών του δημοκρατικού πολιτεύματος, το κακούργημα του άρθρου 235 του Π.Κ. περί δωροληψίας υπαλλήλου, καθώς και τα πλημμελήματα των άρθρων 339 του Π.Κ. περί γενετήσιων πράξεων με ανηλίκους και 370ΣΤ του Π.Κ. περί λογισμικών και συσκευών παρακολούθησης.

Επιπλέον, ο συγκεκριμένος νόμος προβλέπει ότι για την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών αποφαίνεται, εντός 48 ωρών, με ειδικά αιτιολογημένο βούλευμά του το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο ύστερα από πρόταση του εισαγγελέα. Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών έλαβε χώρα στις 28 Φεβρουαρίου κοντά στον οικισμό του Ευαγγελισμού Λάρισας, όταν επιβατική αμαξοστοιχία της εταιρίας Hellenic Train συγκρούστηκε με εμπορική αμαξοστοιχία. Από τη σφοδρή σύγκρουση 57 άτομα σκοτώθηκαν και τουλάχιστον άλλα 85 τραυματίστηκαν.

Νέα δικογραφία εις βάρος Καραμανλή και Σπίρτζη

Και δεύτερη δικογραφία για τα Τέμπη διαβιβάστηκε στη Βουλή μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα. Η μήνυση αφορά τη σύμβαση 717 και είναι εις βάρος των πρώην υπουργών Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη. Υπενθυμίζεται πως πριν από 10 ημέρες έφτασε στη Βουλή δικογραφία κατά του Κώστα Καραμανλή για παράβαση καθήκοντος έπειτα από μήνυση επιζήσασας του δυστυχήματος για πράξεις και παραλείψεις, οι οποίες οδήγησαν στην τραγωδία.

Δυστυχώς, θεωρείται βέβαιο πως και αυτές οι δικογραφίες θα παραμείνουν στα συρτάρια, μια και δεν αναμένεται να κινηθούν οι κατά το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής διαδικασίες προκειμένου να προχωρήσει μια προανακριτική επιτροπή. Όπως σαφώς ορίζεται, «η Βουλή, με απόφασή της που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, συγκροτεί ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, διαφορετικά η πρόταση απορρίπτεται ως προδήλως αβάσιμη».

Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν βρίσκονταν οι απαιτούμενες υπογραφές 30 βουλευτών προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία δίωξης με βάση τη δικογραφία που πέρασε το κοινοβουλευτικό κατώφλι, η πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας θα μπλόκαρε τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής προκειμένου να απλώσει πέπλο προστασίας στον Κώστα Καραμανλή και να κρύψει συνολικώς τις κυβερνητικές ευθύνες που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας