ΕΕ: Εξοντωτικοί δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα –Εμπορικός «πολέμος» με Κίνα

840

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι σκοπεύει να επιβάλει πρόσθετους δασμούς έως 38% στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τον επόμενο μήνα, μετά από έρευνα αντι-επιχορηγήσεων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Κίνα επωφελείται από άδικες επιδοτήσεις, οι οποίες απειλούν τους παραγωγούς BEV της ΕΕ με οικονομική ζημιά.

«Εάν οι συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές δεν οδηγήσουν σε αποτελεσματική λύση, αυτοί οι προσωρινοί αντισταθμιστικοί δασμοί θα εισαχθούν» πρόσθεσε η Επιτροπή.

Οι δασμοί θα ισχύουν προσωρινά από τις 4 Ιουλίου και οριστικά από τον Νοέμβριο, εκτός εάν υπάρξει πλειοψηφία των κρατών μελών της ΕΕ, 15 χώρες που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 65% του πληθυσμού της Ένωσης, που θα ψηφίσουν κατά της κίνησης.

Οικονομικές επιπτώσεις και αντιδράσεις

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την προσωρινή αύξηση των δασμών στους κινεζικούς κατασκευαστές: 17,4% για την BYD, 20% για την Geely και 38,1% για την SAIC Motor.

Οι υπόλοιποι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα που συνεργάστηκαν με την επιτροπή αλλά δεν επιλέχθηκαν για δείγμα θα αντιμετωπίσουν έναν μέσο δασμό 21%.

Η Κίνα αντέδρασε έντονα στην ανακοίνωση της ΕΕ. Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας, Λιν Τζιάν, χαρακτήρισε τα μέτρα της ΕΕ ως «τυπικό προστατευτισμό».

Ο Λιν τόνισε ότι οι πρόσθετοι δασμοί «παραβιάζουν τις αρχές της οικονομίας της αγοράς και τους διεθνείς εμπορικούς κανόνες» προσθέτοντας ότι η Κίνα θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να υπερασπιστεί τα δικά της συμφέροντα.

Η Γερμανία, με τις σημαντικές εξαγωγές της προς την Κίνα, έχει εκφράσει ανησυχία για τις επιπτώσεις των νέων δασμών. Ο Γερμανός Υπουργός Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, πρόκειται να ταξιδέψει στην Κίνα την επόμενη εβδομάδα για να βρει μια λύση.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κινεζική αγορά, με σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών της το 2023 να προέρχονται από την Κίνα.

 

Παράλληλα, οι κινεζικές εταιρείες έχουν καταθέσει αίτηση για έρευνα αντι-ντάμπινγκ στις εισαγωγές χοιρινού κρέατος από την ΕΕ, υποδεικνύοντας ότι η εμπορική σύγκρουση μπορεί να επεκταθεί και σε άλλους τομείς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας