Οι επιθέσεις των Χούθι αλλάζουν το χάρτη της “αγοράς πετρελαίου”

462

Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα με τις επιθέσεις των Χούθι και τους αυξανόμενους ναύλους έχουν αλλάξει τον “χάρτη” της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου με τους αγοραστές να προτιμούν “πιο κοντινές” τους αγορές πιο ελκυστικές.

Η μείωση της κυκλοφορίας δεξαμενόπλοιων μέσω της Διώρυγας του Σουέζ προκαλεί, σύμφωνα με το Bloomberg, τις απαρχές μιας διάσπασης της παραδοσιακών εμπορικών περιοχών που επικεντρώνεται γύρω από τη λεκάνη του Ατλαντικού και να περιλαμβάνει τη Βόρεια Θάλασσα και τη Μεσόγειο, και μια άλλη να περιλαμβάνει τον Περσικό Κόλπο, τον Ινδικό Ωκεανό και την Ανατολική Ασία.

Το αργό πετρέλαιο εξακολουθεί να κινείται αργό πετρέλαιο μεταξύ αυτών των περιοχών – μέσω του μεγαλύτερου και δαπανηρότερου ταξιδιού γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής – αλλά τα πρόσφατα μοτίβα αγορών έχουν αλλάξει.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, ορισμένα διυλιστήρια παρέλειψαν τις αγορές αργού πετρελαίου της Βασόρας του Ιράκ τον περασμένο μήνα ενώ άλλοι αγοραστές από την Ευρώπη αγοράζουν φορτία από τη Βόρεια Θάλασσα και τη Γουιάνα. Στην Ασία, η αύξηση της ζήτησης για το αργό πετρέλαιο Murban του Άμπου Ντάμπι οδήγησε σε άνοδο των τιμών spot στα μέσα Ιανουαρίου και οι ροές από το Καζακστάν προς την Ασία μειώνονται απότομα.

Οι φορτώσεις αργού από τις ΗΠΑ στην Ασία, εν τω μεταξύ, υποχώρησαν περισσότερο από το ένα τρίτο τον περασμένο μήνα από τον Δεκέμβριο.

Ο κατακερματισμός αυτός δεν θα είναι μόνιμος, αλλά προς το παρόν καθιστά πιο δύσκολο για χώρες που εξαρτώνται από εισαγωγές όπως η Ινδία και η Νότια Κορέα να διαφοροποιήσουν τις πηγές προμήθειας πετρελαίου τους.

“Η στροφή προς υλικοτεχνικά ευκολότερα φορτία έχει εμπορική λογική και αυτό θα ισχύει για όσο διάστημα οι διακοπές της Ερυθράς Θάλασσας διατηρούν τους ναύλους υψηλούς”, δήλωσε ο Viktor Katona, επικεφαλής αναλυτής αργού στην εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Kpler.

Οι διελεύσεις πετρελαιοφόρων μέσω της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκαν κατά 23% τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με τον Νοέμβριο. Στις αγορές προϊόντων, οι ροές ντίζελ και καυσίμων αεριωθουμένων από την Ινδία και τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη, καθώς και το πετρέλαιο μαζούτ και η νάφθα της Ευρώπης που κατευθύνονται προς την Ασία έχουν επηρεαστεί περισσότερο.

Ο αντίκτυπος των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα τροφοδοτεί τις τιμές του πετρελαίου μέσω του υψηλότερου κόστους μεταφοράς, το οποίο ενθαρρύνει τα διυλιστήρια να προτιμούν τοπικές αγορές όπου μπορούν.

Εν τω μεταξύ, το κόστος παράδοσης πετρελαίου στην Ασία από τις ΗΠΑ, όπου η παραγωγή αυξάνεται, αυξήθηκε κατά περισσότερο από 2 δολάρια το βαρέλι σε μια περίοδο τριών εβδομάδων τον Ιανουάριο.

Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα δεν αναμένεται να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμη αναδιάταξη των ροών πετρελαίου, αλλά είναι επίσης δύσκολο να δούμε μια επίλυση της σύγκρουσης στο εγγύς μέλλον.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας