Εφιάλτης: Το κόστος μεταφοράς φορτίων διά θαλάσσης αυξήθηκε ως 82.000%!!!

752
Το κόστος μεταφοράς φορτίων διά θαλάσσης

Σε μια βασική διαδρομή στην Ασία, οι πλοιοκτήτες κερδίζουν πλέον πάνω από 47.000 δολάρια την ημέρα, μεταφέροντας προϊόντα από τη Νότια Κορέα στο κέντρο διανομής της Σιγκαπούρης, έναντι 98 δολ. την ημέρα πριν από τον πόλεμο.

Υποφέρει από την αύξηση του κόστους μεταφοράς το παγκόσμιο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, με το κόστος μεταφοράς να έχει αυξηθεί ώς και 82.000% σε κάποιες θαλάσσιες διαδρομές.
Πριν από μήνες, ο αναλυτής της Credit Suisse και πρώην Zoltan Pozsar προέβλεψε ότι τα έξοδα αποστολής φορτίων θα εκτοξευθούν, λόγω των κυρώσεων που έχει επιβάλει η Δύση στα εκ Ρωσίας εμπορεύματα, που πλέον βαδίζουν προς την Ανατολή με ένα discount της τάξης του 30%, αλλά και εξαιτίας της δαπανηρής αναπροσαρμογής των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού.
Λοιπόν, ο Pozsar είχε και πάλι δίκιο, γιατί τέσσερις μήνες μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία η μετατόπιση των παγκόσμιων αγορών σε ό,τι αφορά τα καύσιμα οδήγησε σε εκρηκτική αύξηση του κόστους αποστολής προϊόντων.
Σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange, το κόστος μεταφοράς καυσίμων όπως η βενζίνη και το ντίζελ, γνωστά στον κλάδο ως καθαρό φορτίο βυτιοφόρων, έχει υπερδιπλασιαστεί, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2020.
Σε μια βασική διαδρομή στην Ασία, οι πλοιοκτήτες κερδίζουν πλέον πάνω από 47.000 δολάρια την ημέρα, μεταφέροντας προϊόντα από τη Νότια Κορέα στο κέντρο διανομής της Σιγκαπούρης, έναντι 98 δολ. την ημέρα πριν από τον πόλεμο.
Η ρωσική εισβολή έχει επιδεινώσει την κατάσταση στην αγορά Ενέργειας ανατρέποντας τις εμπορικές ροές, αναγκάζοντας τους αγοραστές να ψάξουν για εναλλακτικές προμήθειες, σύμφωνα με το Bloomberg.
Σημειώνεται πως η αρχική αύξηση των τιμών για τη μεταφορά αργού δεν έχει διατηρηθεί, εν μέρει λόγω της μειωμένης ζήτησης από την Κίνα, με αποτέλεσμα ορισμένοι πλοιοκτήτες να μεταφέρουν γενικά καύσιμα, και όχι πετρέλαιο.
fuel_frenzy.jpg
Η τελευταία φορά που οι ναύλοι στα καθαρά δεξαμενόπλοια ήταν τόσο αυξημένοι ήταν στις αρχές του 2020, όταν η πανδημία μηδένισε την κατανάλωση πετρελαίου και ανάγκασε τους παραγωγούς καυσίμων να εξάγουν όσο το δυνατόν περισσότερο προϊόν…
«Τώρα, παρατηρούμε μια ανάλογη εικόνα αυτής της δύσκολης κατάστασης, καθώς η ζήτηση για πλοία που μεταφέρουν καύσιμα αναμένεται να αυξηθεί κατά 6% φέτος» δήλωσε ο Anoop Singh, επικεφαλής έρευνας δεξαμενόπλοιων στην Braemar ACM Shipbroking.
«Η απόφαση της Ευρώπης να μειώσει την εξάρτησή της από τις ρωσικές προμήθειες πιθανότατα θα θα χαράξει εκ νέου εμπορικούς δρόμους», είπε ο Singh, ο οποίος σημειώνει ότι η Ρωσία ήταν ο μοναδικός μεγάλος εξωτερικός προμηθευτής ντίζελ στην Ευρώπη πριν από τον πόλεμο.
Επιπλέον, και επίσης όπως προέβλεψε ο Zoltan, περισσότερα πλοία μεγάλης εμβέλειας χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων μετά την εισβολή στα τέλη Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τους αναλυτές της S&P, Φώτη Κατσούλα και Krispen Atkinson.
Επισημαίνεται πως οι πλοιοκτήτες που μετέφεραν καύσιμα από τη Μέση Ανατολή στην Ιαπωνία, σε μια διαδρομή γνωστή ως TC-5, κέρδιζαν περισσότερα από 50.000 δολάρια την Τετάρτη 22 Ιουνίου, σε σύγκριση με μόλις 61 δολάρια την ημέρα τον Φεβρουάριο, ήτοι +82.000% αύξηση, σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange.
Το κόστος αποστολής καυσίμων από τις ΗΠΑ στη Βραζιλία στο δρομολόγιο TC-18 ήταν σχεδόν 37.000 $ την ημέρα, από 3.800 $ την ημέρα πριν από τέσσερις μήνες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας