Λαφαζάνης μετά τη συνάντηση με Δασκαρόλη: Νίκη η απελευθέρωση του

1944
δασκαρόλη

Το μεσημέρι της Δευτέρας ο Παν. Λαφαζάνης, ο οποίος βρισκόταν στην Τρίπολη για περιοδεία και εκδήλωση της ΛΑ.Ε Αρκαδίας, πήγε στην Καλαμάτα, όπου είχε συνάντηση με τον Στράτο Δασκαρόλη.
Ως γνωστόν ο Στράτος Δασκαρόλης αφέθηκε ελεύθερος μετά από 12 μέρες άδικης και επί της ουσίας παράνομης κράτησης του κάτω από άθλιες συνθήκες στα κρατητήρια της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καλαμάτας, γιατί ο Στράτος Δασκαρόλης δεν πλήρωσε, ως πράξη αντίστασης και ανυπακοής, διόδια στον αυτοκινητόδρομο προς την Καλαμάτα.
Η κυβέρνηση και το σύστημα υποχρεώθηκαν στην πραγματικότητα να βρουν τρόπους να ελευθερώσουν τον Στράτο Δασκαρόλη φοβούμενοι το πολιτικό κόστος και την περαιτέρω κλιμάκωση των αγωνιστικών αντιδράσεων για την φυλάκιση του.
Ο Παν. Λαφαζάνης μετά τη συνάντηση του με τον Στράτο Δασκαρόλη εξήρε την “γενναιότητα που επέδειξε ο Στράτος Δασκαρόλης και χαρακτήρισε νίκη του ιδίου και μεγάλη επιτυχία του κινήματος αλληλεγγύης την απελευθέρωση του”. Ο Παν. Λαφαζάνης υπογράμμισε ότι “η στάση του Στράτου Δασκαρόλη στέλνει ένα θετικό μήνυμα αντίστασης στην ελληνική κοινωνία, το οποίο σήμερα γίνεται πιο αναγκαίο από ποτέ”. Ταυτόχρονα, ο Παν. Λαφαζάνης επανέλαβε κάτι που επεσήμανε και ο ίδιος ο Στράτος Δασκαρόλης πως “αυτές τις ώρες γίνεται ακόμα πιο αναγκαίο το ενιαίο μέτωπο όλων των αριστερών, ριζοσπαστικών, πατριωτικών, δημοκρατικών δυνάμεων για να γκρεμίσουμε το μνημονιακό τείχος και τα τείχη που αλυσοδένουν την πατρίδα μας και τον λαό μας”.
Ο Θαν. Πετράκος που παρευρέθηκε στη συνάντηση δήλωσε από την πλευρά του: “Θεωρούμε ότι η απελευθέρωση του Στράτου μετά από 12 μέρες, αφού έγινε δίκη και μειώθηκε η ποινή του με πρωτοβουλία του δικαστηρίου, είναι νίκη του ίδιου του ανυπότακτου αγώνα που έκανε και νίκη και του κινήματος αλληλεγγύης, όταν υπήρχαν πολλά παπαγαλάκια που μιλούσαν και στην πόλη μας ότι πάνε με υπερασπιστούμε έναν τσαμπατζή. Η συγκέντρωση απέδειξε ότι ο κόσμος της Καλαμάτας είναι ευαίσθητος. Αυτό ανησύχησε το σύστημα, σε συνδυασμό με την παλικαρίσια στάση του Στράτου. Έτσι λοιπόν βγήκε. Νοιώθουμε μεγάλη χαρά που βγήκε και επιτέλους το λαϊκό κίνημα κατήγαγε μια νίκη, μετά από πάρα πολλά χαστούκια και ήττες”.

Δασκαρόλης: Έζησα έναν Γολγοθά στο κελί, να σηκωθούμε από τον καναπέ σήμερα

Έζησα 12 μέρες δεν μπορείτε να φανταστείτε πως… Να μην βλέπω φως, ήλιο, αν είναι μέρα, αν είναι νύχτα. Το αντέχετε; Αν το αντέχετε καθίστε, μην κάνετε τίποτα… Εκεί θα φτάσετε ένας-ένας. Κινδύνευσα να κολλήσω και ψώρα… Εγώ που πρώτη φορά μπήκα μέσα στο κρατητήριο γιατί δεν πλήρωσα διόδια, γιατί έκανα το καθήκον μου, γιατί στήριξα το Σύνταγμά μου».
Έτσι περιέγραψε ο Στράτος Δασκαρόλης, ο οποίος αποφυλακίστηκε την Κυριακή (8/10), την κράτησή του στη Διεύθυνση Αστυνομίας Μεσσηνίας, τονίζοντας ότι τα ίδια βιώματα θα κληθούν να ζήσουν στον μέλλον πολλοί ακόμη πολίτες αν δεν σηκωθούν σήμερα από τον καναπέ τους για να υπερασπιστούν το Σύνταγμα της χώρας. Όπως υπογράμμισε, πήγε στη φυλακή όχι επειδή δεν είχε να πληρώσει τα διόδια αλλά για να δείξει ότι εφαρμόζονται νόμοι που ακυρώνουν το Σύνταγμα, το οποίο όμως επέμεινε ότι πρέπει να υπερασπιστούν οι πολίτες και ιδιαίτερα την ακροτελεύτια διάταξη του άρθρου 120 που λέει «H τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία»…
Ο Στράτος Δασκαρόλης σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε το μεσημέρι στα γραφεία της Λαϊκής Ενότητας με τον γραμματέα του κόμματος Παναγιώτη Λαφαζάνη (ο οποίος ήταν στη Μεγαλόπολη και ζήτησε να έρθει στην Καλαμάτα για να μιλήσει με τον αποφυλακισμένο) και το κεντρικό στέλεχος Θανάση Πετράκο, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «πρέπει να καταλάβουμε ακριβώς τι συμβαίνει, να ενημερώσουμε τον κόσμο, αυτόν που δεν καταλαβαίνει. Τι νομίζετε, ότι ήταν τα διόδια το πρόβλημά μου, τα 20 ευρώ να πληρώσω τον Μπόμπολα; Νομίζετε όλη η ταλαιπωρία που έφαγα εκεί μέσα ήταν γι’ αυτό; Όχι, ήταν αυτό που λέει το Σύνταγμά μου, να αντισταθείς με κάθε μέσο. Μόνο αυτό πρέπει να κάνουμε. Ο καθένας μας. Όχι αύριο, σήμερα».
Πρόσθεσε ότι «ο αγώνας πρέπει να είναι ενωτικός. Εγώ αυτό κατάλαβα. Ο αγώνας είναι μονόδρομος και είναι ενωτικός. Εγώ θα βάλω ό,τι μπορώ να βάλω για να ενώσω τους Έλληνες. Δεν έχω άλλη επιλογή και αυτό θα πρέπει να το καταλάβουμε όλοι μας. Εάν δεν κάνουμε κάτι σήμερα, όχι αύριο, σήμερα, θα είναι αργά».
Τέλος ο Στράτος Δασκαρόλης προανήγγειλε ότι θα συνεχίσει στην ίδια κατεύθυνση, σημειώνοντας: «Θα τα πούμε στο μέλλον, σύντομα… Πάντως ο αγώνας πρέπει να είναι σκληρός. Και όταν λέω σκληρός, αφού ζούμε σε ακραίες καταστάσεις τότε και οι λύσεις πρέπει να είναι ακραίες. Είναι ξεκάθαρα τα πράματα. Δεν πρέπει να κάνουμε πίσω όταν υπάρχει πρόβλημα».

Απάντηση Πετράκου σε Κοζομπόλη για τις διώξεις λόγω μη πληρωμής διοδίων

Δεν φαίνεται να ανταποκρίνονται εντελώς στην αλήθεια όσα γράφει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώτα Κοζομπόλη, σε τοποθέτησή της με αφορμή την υπόθεση της φυλάκισης του Στράτου Δασκαρόλη, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ο Θανάσης Πετράκος, πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και ιδρυτικό στέλεχος της Λαϊκής Ενότητας. Η Γιώτα Κοζομπόλη στο κείμενό της για τη φυλάκιση του Στράτου Δασκαρόλη που δεν πλήρωσε διόδια έγραψε ότι ρυθμίστηκε προς το επιεικέστερο το αδίκημα της κατάληψης οδών, μετά από πρόταση για νομοθετική ρύθμιση που κατέθεσαν το Δεκέμβρη του 2015 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (ανάμεσά τους και η ίδια). Ωστόσο, ο Θανάσης Πετράκος έδωσε στη δημοσιότητα το άρθρο του νόμου που τροποποιήθηκε, από το οποίο δεν φαίνεται να προκύπτει ότι με τη νομοθετική ρύθμιση του Δεκέμβρη του 2015 έγινε επιεικέστερη η μεταχείριση των καταληψιών, ενώ με την τροποποίηση του άρθρου του νόμου προβλέπεται ρητά η επιβολή ποινής για την παρεμπόδιση της λειτουργίας και αυτοκινητόδρομων, κάτι που δε προβλεπόταν προηγουμένως…
Ειδικότερα, το άρθρο 292 του Ποινικού Κώδικα είχε ως εξής: «Άρθρο 292. Παρακώλυση συγκοινωνιών. 1. Όποιος με πρόθεση παρεμποδίζει τη λειτουργία κοινόχρηστης εγκατάστασης που εξυπηρετεί τη συγκοινωνία και ιδίως σιδηροδρόμου, αεροπλάνου, λεωφορείου, ταχυδρομείου, τηλεγράφου ή τηλεφώνου που προορίζονται για κοινή χρήση τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών. 2. Αν η πράξη τελέστηκε από αμέλεια, επιβάλλεται φυλάκιση μέχρι έξι μηνών».
Το άρθρο αυτό με την πρόταση νομοθετικής ρύθμισης που κατέθεσαν οι 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τροποποιήθηκε στις 24/12/2015 με το Ν.4356/2015 ως εξής: «1. Όποιος με πρόθεση παρεμποδίζει τη λειτουργία κοινόχρηστης εγκατάστασης που εξυπηρετεί τη συγκοινωνία και ιδίως αυτοκινητοδρόμου, σιδηροδρόμου, αεροπλάνου, λεωφορείου, ταχυδρομείου ή τηλεγράφου που προορίζονται για κοινή χρήση τιμωρείται με φυλάκιση έως ένα (1) έτος.
2. Αν η πράξη της παραγράφου 1 είχε σημαντική διάρκεια επιβάλλεται φυλάκιση μέχρι τρία (3) έτη».
Ο Θανάσης Πετράκος σχολίασε ότι δεν ήθελε να απαντήσει σε διάφορες επιθέσεις που έγιναν στο κίνημα αλληλεγγύης προς τον Στράτο Δασκαρόλη πριν αυτός βγει από τη φυλακή. Και πρόσθεσε ότι τώρα πια που έχει αποφυλακιστεί δίνει στη δημοσιότητα διάφορα στοιχεία ως απάντηση προς τους συγκεκριμένους.
Ανάμεσα στα στοιχεία αυτά είναι και μια ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στη Φθιώτιδα Γιάννης Σαρακιώτης το Μάρτη του 2016, στην οποία ο κυβερνητικός βουλευτής παραδέχεται ότι τα πρόστιμα για τη μη πληρωμή διοδίων είναι εξωφρενικά και ότι το ίδιο του το κόμμα προέτρεψε πολίτες να μην πληρώνουν διόδια. Χαρακτηριστικά στην ερώτηση του βουλευτή Φθιώτιδας σημειώνεται μεταξύ άλλων: «…Επειδή βλέπουν καθημερινά το φως της δημοσιότητας περιπτώσεις πολιτών σε όλη τη χώρα που καλούνται να πληρώσουν, στις πλείστες των περιπτώσεων -παρατύπως βεβαιωμένα- πρόστιμα (σ.σ. για τα διόδια) δυσθεώρητου ύψους. Επειδή οι βεβαιώσεις αυτές -εξωφρενικού ποσού- προστίμων είναι, μεταξύ άλλων, και το αποτέλεσμα της πίστης των πολιτών σε ένα κίνημα αντίδρασης στην καταβολή μη νομίμως επιβληθέντων διοδίων που εκπορεύθηκε εν πολλοίς και από μία σημαντική μερίδα του κόμματος της Κυβέρνησής μας…».
Το αίτημα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Θανάσης Πετράκος στη δημοσιότητα, είναι να καταργήσει τώρα η κυβέρνηση τους νόμους Ρέππα και Βορίδη καθώς «με τη ρύθμιση Ρέππα (τροπολογία στον ν. 3920/11) μετετράπη σε αδίκημα του ΚΟΚ η άρνηση καταβολής διοδίων και επετράπη η βεβαίωση προστίμου από την αστυνομία. Μάλιστα, το πρόστιμο θεωρήθηκε δημόσιο και όχι ιδιωτικό έσοδο και συνεπώς επετράπη η αναζήτησή του μέσω του κώδικα δημοσίων εσόδων. Με τη ρύθμιση Βορίδη (ν. 4070/12) επετράπη η έκδοση προστίμων και μέσω της καταγραφής καμερών, ενώ μετετράπη σε ποινικό αδίκημα η κατάληψη σταθμών διοδίων. Οι ρυθμίσεις αποσκοπούσαν στον περιορισμό του κινήματος «δεν πληρώνω», που έλαβε σημαντικές διαστάσεις μετά τις πρώτες σημαντικές αυξήσεις στα διόδια το 2009-2010».
 
 

2 Σχόλια

  1. Τα διοδια να καταργηθουν η να καταργηθουν τα τελη κυκλοφοριας
    Η κοροιδια παραγινε

    • Τα σχόλια φιλτράρονται για να αποφεύγουμε υβριστικές ή άλλου είδους (spam) καταχωρήσεις.
      Με εκτίμηση,
      iskra admin

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας