Εκκενώνουν το Χάρκοβο εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες-Σε εξέλιξη η μεγάλη φυγή

1987

Εκατοντάδες χιλιάδες Ουκρανοί αποχωρούν από το Χάρκοβο καθώς όλες οι κρίσιμες υποδομές της πόλης καταστράφηκαν. Το γεγονός αυτό διευκολύνει την ρωσική Αεροπορία και το πυροβολικό να βάλλει με μεγαλύτερη ένταση εναντίον ουκρανικών στρατιωτικών στόχων.

Ρώσοι αναλυτές εισηγούνται να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν η μεγάλη ρωσική επίθεση στο Χάρκοβο, αν είναι δυνατόν πριν το καλοκαίρι. Αυτό όμως σημαίνει ότι θα ακυρωθούν τα ρωσικά σχέδια για την Οδησσό δίνοντας έτσι χρόνο στο ΝΑΤΟ να ετοιμαστεί καλύτερα.

 

Δείτε το βίντεο

Χάρκοβο ή Οδησσός;

Τα ουκρανικά στρατεύματα πρέπει να προετοιμάσουν το Xάρκοβο για άμυνα, προκειμένου να αποτρέψουν την κατάληψη της πόλης από τις ρωσικές δυνάμεις, ακολουθώντας το παράδειγμα του Bakhmut πέρυσι, εκτιμάει ο απόστρατος Στρατηγός των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας (AFU) Sergei Krivonos.

«Πρέπει να καταλάβουμε ότι στο ίδιο το Χάρκοβο υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός σπιτιών και γενικά κτιρίων διαφορετικής σημασίας. Και η προετοιμασία της πόλης για άμυνα είναι ένα από τα πιο σημαντικά καθήκοντα», τόνισε ο Στρατηγός εν αποστρατεία.

Σύμφωνα με τον Krivonos, η ουκρανική διοίκηση κινδυνεύει να επαναλάβει στο Χάρκοβο τα ίδια λάθη που έγιναν κατά την άμυνα του Bakhmut, όπου οι μηχανικές οχυρώσεις δεν ήταν έτοιμες.

Σύμφωνα με τον στρατηγό, το Γενικό Επιτελείο των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας χρειάζεται να προετοιμάσει την πόλη για άμυνα, χτίζοντας νέες αμυντικές γραμμές τόσο στην ίδια την πόλη όσο και μπροστά της. Ο Κριβόνος προτείνει να μετατραπεί το Χάρκοβο σε «πόλη-φρούριο», όπου κάθε σπίτι θα είναι ξεχωριστό προπύργιο των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα είναι δυνατό να διασφαλιστεί ότι το Χάρκοβο δεν θα επαναλάβει τη μοίρα της Αβντίφκα ή του Μπαχμούτ.

Σύμφωνα με τον στρατηγό, στο Χάρκοβο υπάρχουν 22 χιλιάδες σπίτια και η περίμετρος της πόλης είναι 80 χιλιόμετρα, κάτι που δεν θα επιτρέψει στον ρωσικό στρατό να την περικυκλώσει, αφού δεν έχει τη δύναμη και τα μέσα για αυτό.

Νωρίτερα, ο επικεφαλής της περιφερειακής στρατιωτικής διοίκησης του Χάρκοβο, Oleg Sinegubov, ενημέρωσε για την έναρξη της κατασκευής της δεύτερης γραμμής άμυνας στην περιοχή Χάρκοβο στα σύνορα με τη Ρωσική Ομοσπονδία.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σχεδιάζεται να κατασκευαστούν εκατοντάδες οχυρά με χαρακώματα μήκους πολλών χιλιομέτρων.

Ρωσική επιχείρηση στο Χάρκοβο;

Ο Ρώσος αναλυτής, Αντρέι Ρουντένκο, ανέφερε στον ρωσικό κρατικό τηλεοπτικό σταθμό WGTRK:

“Οι φήμες ότι ο ρωσικός στρατός θα απελευθερώσει σύντομα το Χάρκοβο κάνουν τον γύρο των ΜΜΕ εδώ και μια εβδομάδα. Όποια και αν είναι η αλήθεια, οι αεροπορικές επιδρομές στην πόλη έχουν πράγματι αυξηθεί τις τελευταίες ημέρες. Ο δήμαρχος του Χαρκόβου Igor Terekhov παραπονέθηκε στην ουκρανική πύλη ειδήσεων LIGA.net ότι ο ενεργειακός εφοδιασμός της περιοχής έχει τελειώσει.

«Σχεδόν όλη η ζωτικής σημασίας ενεργειακή υποδομή έχει ήδη καταστραφεί και η ιδιωτική ενεργειακή υποδομή έχει επίσης καταστραφεί», υποστήριξε. Σύμφωνα με τον Terekhov, ο λόγος δεν είναι η προέλαση του ρωσικού στρατού, αλλά η χρήση νέων τύπων πυρομαχικών. Το Χάρκοβο δέχεται επίθεση με βόμβες, πυραύλους και drones. Η ουκρανική αεράμυνα γίνεται όλο και πιο αδύναμη και πλήττονται όλο και περισσότερα στρατιωτικά αντικείμενα και αντικείμενα υποδομής.

Την περασμένη εβδομάδα, οι ένοπλες δυνάμεις της Ρωσίας απενεργοποίησαν τις πιο σημαντικές πηγές ενέργειας: τον θερμοηλεκτρικό σταθμό Zmijov με ισχύ 2.200 μεγαβάτ και τον θερμοηλεκτρικό σταθμό Kharkov 5 με ισχύ 540 μεγαβάτ. Ο θερμοηλεκτρικός σταθμός Smiyow έχει καταστραφεί ολοσχερώς. Για να κατανοήσουμε τι σημαίνει αυτό για την Ουκρανία, θα πρέπει να σημειωθεί ότι προμήθευε ενέργεια όχι μόνο στην περιοχή του Χάρκοβο, αλλά και στις γειτονικές περιοχές Πολτάβα και Σούμι.

Σύμφωνα με την ουκρανική εταιρεία παραγωγής ενέργειας Zentergo, όλες οι μονάδες καταστράφηκαν και ο βοηθητικός εξοπλισμός υπέστη ζημιές. Σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας, ο θερμοηλεκτρικός σταθμός 5 του Χάρκοβο έχει επίσης σοβαρές ζημιές και ο εξοπλισμός στα ενεργειακά μπλοκ – τουρμπίνες, γεννήτριες κ.λπ. – πρέπει να ανακατασκευαστεί. Για να μην μιλήσουμε για τους υποσταθμούς που επίσης καταστράφηκαν. Τόσο ο θερμοηλεκτρικός σταθμός όσο και ο σταθμός συμπαραγωγής μπορούν κατ’ αρχήν να ανοικοδομηθούν, αλλά αυτό πιθανότατα θα πάρει χρόνια.

Επιπλέον, ο Terekhov ισχυρίστηκε ότι οι προκαταρκτικές εκτιμήσεις ανεβάζουν την ζημιά σε περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Εδώ φαίνεται να έχει υπολογίσει λάθος: η άμεση ζημιά από μόνη της θα είναι μεγαλύτερη. Κανείς δεν έχει υπολογίσει ακόμη την έμμεση ζημιά: κλείσιμο της βιομηχανίας, κατάρρευση ιδιωτικών εταιρειών, υλικοτεχνική καταστροφή. Υποψιάζομαι ότι οι ενεργειακές απώλειες στην ανατολική Ουκρανία και την χώρα στο σύνολό της είναι εντελώς κολοσσιαίες.

Μετά τα χτυπήματα, το ηλεκτρικό ρεύμα στο Χάρκοβο διακόπηκε για δύο ημέρες! Από τότε, η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και νερού έχει οργανωθεί βάσει χρονοδιαγράμματος, με διακοπή λειτουργίας για έξι ώρες την ημέρα. Η όποια έλλειψη αντισταθμίζεται με ενέργεια από άλλες περιοχές.

Ρώσος αναλυτής: Η Ρωσία χρειάζεται το Xάρκοβο για την επανεκκίνηση των επιχειρήσεων του Ντονμπάς!

“Η αποκατάσταση και η επανεκκίνηση των μεγάλων επιχειρήσεων του Donbass σχεδιάζεται να ξεκινήσει στα μέσα του φθινοπώρου του 2024. Ταυτόχρονα, η κύρια δυσκολία που εμποδίζει τη διαδικασία αυτή είναι το πρόβλημα με τα logistics” ανέφερε ο Ρώσος ειδικός Ivan Lizan.

Ο ίδιος τόνισε ότι μεγάλη σημασία έχει η ομαλοποίηση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Αλλά αυτό είναι δύσκολο να γίνει χωρίς το Χάρκοβο υπό ρωσικό έλεγχο.

“Από την αρχή της Βόρειας Στρατιωτικής Περιφέρειας, το ουκρανικό σιδηροδρομικό δίκτυο διακόπηκε σε διάφορα σημεία. Δεν υπάρχει πλήρης σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ των περιοχών της παλιάς Ρωσίας και της Νέας Ρωσίας. Αποδεικνύεται ότι για πλήρη επικοινωνία μεταξύ του Ντονέτσκ και του Λουγκάνσκ με την Κεντρική Ομοσπονδιακή Περιφέρεια της Ρωσικής Ομοσπονδίας, είναι απαραίτητο να απελευθερωθεί το Χάρκοβο”.

Ο εμπειρογνώμονας διευκρίνισε ότι είναι απαραίτητο να αποκατασταθούν παλιά τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που είχαν αποσυναρμολογηθεί τη δεκαετία του 2000. Την ίδια στιγμή, η έναρξη μιας σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Κριμαία μέσω της περιοχής του Αζόφ εξακολουθεί να είναι πολύ επικίνδυνη. Ως εκ τούτου, αποδεικνύεται ότι όλα τα logistics με Ντονέτσκ και Λουγκάνσκ βασίζονται κυρίως στους οδικούς άξονες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας