ΕE: Κοινές αγορές αερίου-μαύρος καπνός για το πλαφόν

816
ΕE: Κοινές αγορές αερίου-μαύρος

Σε συμφωνία για κοινές αγορές φυσικού αερίου στο πλαίσιο της ΕΕ κατέληξαν οι υπουργοί Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από το επόμενο καλοκαίρι, συμφωνώντας ότι απαιτείται εναλλακτικός δείκτης αναφοράς για το φυσικό αέριο, σύμφωνα με όσα δήλωσε την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου ο Τσέχος υπουργός Βιομηχανίας Jozef Sikela.
Ο Sikela ανέφερε ότι η συνάντηση των υπουργών της ΕΕ στην Πράγα βοήθησε να ξεπεραστούν οι διαφορές μεταξύ των κρατών- μελών.
«Είναι σαφές ότι θα αγοράσουμε φυσικό αέριο για τον επόμενο χειμώνα του 2023 μέσω μίας κοινής πλατφόρμας» δήλωσε ο Joseph Sikela, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.
Από την πλευρά της, η επίτροπος Ενέργειας της ΕΕ, Κadri Simson, επισήμανε την ανάγκη ενός νέου δείκτη αναφοράς για τις τιμές του φυσικού αερίου.
Η Simson υπογράμμισε ακόμα ότι κάθε παρέμβαση στην αγορά φυσικού αερίου προϋποθέτει μείωση χρήσης.
Παράλληλα, ενημέρωσε ότι θα προταθεί μία ευρωπαϊκή μεταρρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στις αρχές του 2023.
Επί του παρόντος, πάντως, η Κadri Simson είπε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει αποφασίσει ακόμη εάν θα προτείνει ανώτατο όριο τιμής για το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο πακέτο μέτρων που θα προτείνει την επόμενη εβδομάδα.

Πώς κινήθηκαν οι χώρες

Το ισπανικό μοντέλο έτυχε μεγάλης υποστήριξης μεταξύ των μελών για την εφαρμογή του σε όλη την ΕΕ – αν και ορισμένοι προειδοποίησαν ότι θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση σε ολόκληρο το μπλοκ.
«Η Ρουμανία υποστήριξε την αποσύνδεση της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας από την τιμή του φυσικού αερίου» δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας Virgil Popescu.
Από την άλλη, η Γερμανία και η Ολλανδία είναι μεταξύ των χωρών που αντιτάχθηκαν στην επιβολή πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου, φοβούμενες ότι αυτό θα κάνει την Ευρώπη να μη βρίσκει προμήθειες από ανταγωνιστικές ως προς τις τιμές αγορές αυτόν τον χειμώνα.
Οι δύο χώρες υπέβαλαν τις δικές τους προτάσεις πριν από τη συνάντηση της Τετάρτης – προτείνοντας 10 μέτρα της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας τιμής αναφοράς για το υγροποιημένο φυσικό αέριο, αυστηρότερους στόχους εξοικονόμησης αερίου και διαπραγμάτευση χαμηλότερων τιμών με προμηθευτές όπως η Νορβηγία.
Ο υπουργός Ενέργειας της Νορβηγίας Terje Aasland, ο οποίος συμμετείχε στη συνάντηση της Τετάρτης μαζί με άλλα ευρωπαϊκά μέλη εκτός ΕΕ, είπε ότι η χώρα του «δεν συνιστά» ανώτατο όριο στην τιμή του φυσικού αερίου.
Οι χώρες της ΕΕ έχουν ήδη επιβάλει έκτακτες εισφορές κερδοφορίας στην ενέργεια, υποχρεώσεις πλήρωσης αποθήκευσης φυσικού αερίου και περιορισμούς της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας για να αντιμετωπίσουν την αύξηση των τιμών της ενέργειας λόγω της μείωσης των προμηθειών φυσικού αερίου από τη Ρωσία.
Ωστόσο, η πίεση να συμφωνηθούν περισσότερα μέτρα σε όλη την ΕΕ έχουν αυξηθεί αφότου η Γερμανία δήλωσε ότι θα ξοδέψει έως και 200 δισεκατομμύρια ευρώ για να προστατεύσει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις της από το υψηλό ενεργειακό κόστος – προκαλώντας αντιδράσεις από ορισμένες χώρες για την άνιση ανάπτυξη της εθνικής στήριξης.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στρέφεται σε τουρκικά powerships για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις βρίσκονται εξετάζουν τη μίσθωση γιγαντιαίων πλωτών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με έδρα την Τουρκία, με τη Γηραιά Ήπειρο να αγωνίζεται για την εξασφάλιση προμηθειών ενέργειας αυτόν τον χειμώνα.
Τα λεγόμενα powerships καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο, μαζούτ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο ή βιοντίζελ, και θα μπορούσαν να αποβιβαστούν στα ευρωπαϊκά λιμάνια τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με την Karpowership που εδρεύει στην Κωνσταντινούπολη, η οποία κατέχει στόλο των πλοίων.
«Είμαστε σε συζητήσεις με τέσσερις από τις κορυφαίες οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης» δήλωσε σε συνέντευξή της η Zeynep Harezi, επικεφαλής εμπορικών λειτουργιών.
«Εάν καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τη γραφειοκρατία, ελπίζουμε ότι θα παράγουμε ηλεκτρική ενέργεια με χαμηλό κόστος, ενώ τηρούμε τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της ΕΕ».
Τα ηλεκτροκίνητα πλοία έχουν χρησιμοποιηθεί ως πηγή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Αφρική και σε άλλες αναδυόμενες οικονομίες.
Η στροφή της Ευρώπης προς τα πλοία καύσης ορυκτών καυσίμων είναι άλλο ένα σημάδι της επείγουσας ανάγκης για αξιοποίηση πρόσθετων πηγών ενέργειας αυτόν τον χειμώνα, καθώς η ήπειρος αντιμετωπίζει κινδύνους που σχετίζονται με την ενεργειακή ασφάλεια μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις που συμμετέχουν στις συζητήσεις δεν έχουν ακόμη αποφασίσει εάν θα κάψουν πετρέλαιο ή LNG, είπε η Harezi.
Η χρήση μαζούτ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο θα ήταν το πιο πρόσφατο παράδειγμα καταναλωτών ενέργειας που καίνε καύσιμα με βάση το πετρέλαιο λόγω του αυξημένου κόστους φυσικού αερίου.
Ωστόσο, η ανάπτυξη πλοίων ισχύος είναι αμφιλεγόμενη.
Στη Γερμανία, η οποία αναζητά εναλλακτικές πηγές ενέργειας καθώς καταργεί σταδιακά κάποια πυρηνική παροχή, το υπουργείο Οικονομίας και Κλίματος συζητά με τη βελγική εταιρεία Exmar και την κυβέρνηση της Κάτω Σαξονίας για τη δυνατότητα να πάρουν τρεις πετρελαιοκίνητες φορτηγίδες, σύμφωνα με επιστολή του υπουργείου προς τους κοινοβουλευτικούς συντηρητικούς.
Η περιβαλλοντική ομάδα BUND, ωστόσο, επέκρινε τη χρήση τέτοιων σκαφών με καύση ορυκτών καυσίμων.
Η Karpowership έχει διαθέσιμα οκτώ πλοία που μπορούν να παράγουν έως και δύο γιγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, αρκετά για να τροφοδοτήσουν περίπου πέντε εκατομμύρια σπίτια.
Το μεγαλύτερο πλοίο του έχει χωρητικότητα 500 μεγαβάτ.
Τα πλοία έχουν ενσωματωμένο σταθμό παραγωγής ενέργειας με έναν τοπικό σταθμό στην ξηρά και χρειάζονται περίπου ένα χιλιόμετρο (0,6 μίλια) καλωδίων για να τεθούν σε λειτουργία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας