Σε 24ωρη απεργία προχωρούν στις 18 Απρίλη οι ναυτεργάτες, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και σε όλα τα λιμάνια, με προοπτική κλιμάκωσης, ενάντια στην προσπάθεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να προωθήσει την πλήρη «απελευθέρωση» (κατάργηση του καμποτάζ) των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών, ανοίγοντας το δρόμο για πλοία με ελάχιστη οργανική σύνθεση, με ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση, αυξάνοντας και τους κινδύνους σε βάρος της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Ηδη από την περασμένη βδομάδα, ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλήςέχει αποστείλει στις εφοπλιστικές Ενώσεις σχέδιο Υπουργικής Απόφασης, προκειμένου να προσθέσουν τις παρατηρήσεις τους.
Σε αυτό προβλέπεται η δρομολόγηση πλοίων με σημαίες ευκαιρίας και την ελάχιστη οργανική σύνθεση ασφαλείας, για τη μεταφορά εμπορευμάτων ανάμεσα στους ελληνικούς λιμένες, σύμφωνα «με τις διατάξεις του υπ. αριθμ. 3577/92 Κανονισμού (ΕΟΚ) του συμβουλίου της 7ης Δεκεμβρίου 1992 “Εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών – μελών (θαλάσσιες ενδομεταφορές – καμποτάζ)”».
Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ επιδιώκει και εδώ να ολοκληρώσει για λογαριασμό των εφοπλιστών αυτό που δεν κατάφεραν ή δεν πρόλαβαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Στο κάλεσμα που απευθύνουν στους ναυτεργάτες, αναδεικνύουν την ανάγκη για μαζική συμμετοχή στην απεργία, διεκδικώντας ΣΣΕ με αυξήσεις, επαναφορά της ΕΓΣΣΕ και του κατώτερου μισθού στα 751 ευρώ, κατάργηση των αντεργατικών αντιασφαλιστικών νόμων, μόνιμη σταθερή εργασία με 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο, Κοινωνική Ασφάλιση, οργανικές συνθέσεις να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, απαγόρευση πλειστηριασμών για την εργατική – λαϊκή οικογένεια κ.ά.
Παρασκηνιακή προσπάθεια υπονόμευσης της απεργίας
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση ξεκίνησε χτες «εκστρατεία» υπονόμευσης της απεργίας, με πολιορκητικό κριό τον «κοινωνικό διάλογο». Ο υπουργός, Π. Κουρουμπλής, κάλεσε σε συνάντηση αντιπροσωπεία της διοίκησης της ΠΝΟ για να τους ανακοινώσει, όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, τη «δέσμευσή του» «να στείλει σήμερα (χτες) στην ΠΝΟ το σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης» για να κάνει τις παρατηρήσεις της, αλλά και «το αίτημα των εκπροσώπων από αγροτικούς συνεταιρισμούς της Κρήτης να έχουν συνάντηση μαζί του και με εκπροσώπους της ΠΝΟ, ενόψει της απεργιακής κινητοποίησης», προτείνοντας σχετική συνάντηση με όλους την ερχόμενη Δευτέρα 16 Απρίλη.
Ακόμα, αναφέρεται στο δελτίο Τύπου ότι έγινε ενημέρωση «για το πώς προχωρεί η λύση του συνταξιοδοτικού ζητήματος των Ναυτικών, η οποία έχει δρομολογηθεί με πρωτοβουλία του υπουργείου» και πως ο υπουργός πρότεινε συνάντηση την Παρασκευή 13 Απρίλη, μεταξύ ΠΝΟ και εφοπλιστών, για το θέμα «των ειδικών συνθέσεων των πληρωμάτων, στις γραμμές Πάτρας – Ιταλίας, βάσει του νόμου 4150».
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΝΕΝ
24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ 18 ΑΠΡΙΛΗ 2018
από ώρα 6 π.μ με προοπτική κλιμάκωσης
Αγωνιστική αφετηρία για μια νέα κλιμάκωση του αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή κυβερνητική και ναυτιλιακή πολιτική
Συνάδελφοι Ναυτεργάτες όλων των κλάδων,
Η επίθεση εφοπλιστών – κυβέρνησης είναι σε πλήρη εξέλιξη και η κοινή στόχευσή τους είναι τα εναπομείναντα εργασιακά – κοινωνικοασφαλιστικά – συνδικαλιστικά δικαιώματα των εν ενεργεία και των απόμαχων της θάλασσας.
Στο πλαίσιο αυτής της συντονισμένης επίθεσης, όπως καταγγείλαμε πρόσφατα, το μαύρο αντιδραστικό μέτωπο κυβέρνησης και εφοπλιστών επιδιώκει την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης, ανασφάλιστους δοκίμους αξιωματικούς στα καράβια, κατάργηση των ΣΣΕ, ιδιαίτερα στην ποντοπόρο ναυτιλία, πλήρη απελευθέρωση των θαλάσσιων ενδοσυγκοινωνιών στην βάση του καταστροφικού κοινοτικού κανονισμού 3577/92 και σε αυτή την κατεύθυνση επιχειρείται η δρομολόγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ ελληνικών λιμανιών με σημαίες ευκαιρίας στοχεύοντας ευθέως στην υπονόμευση του νομοθετικού πλαισίου για την επάνδρωση και την οργανική σύνθεση, την κοινωνική ασφάλιση, τις ΣΣΕ. Παράλληλα είναι στην φάση της υλοποίησης η πρόσφατη εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης για τον υπολογισμό των νέων συντάξεων μετά τον Μάη του 2016 με την οποία καταφέρεται νέο χτύπημα στις συντάξεις ενώ εκκρεμεί ο επαναϋπολογισμός των παλιών που σύμφωνα με τον ίδιο αντιασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου καταργείται η προσωπική διαφορά με κίνδυνο την νέα δραματική αφαίμαξη των συντάξεων των απόμαχων του κύματος.
Την ίδια στιγμή οι εφοπλιστές και η κυβέρνηση απορρίπτουν κατηγορηματικά το αίτημά μας για την κατάργηση του νόμου 4150/2013 με τον οποίο επήλθαν ριζικές ανατροπές στην επάνδρωση των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων τόσο στην Ακτοπλοΐα όσο και στα πλοία της γραμμής της Αδριατικής.
Σημειώνουμε και προκειμένου να σχηματίσουν μια ουσιαστική εικόνα οι Ναυτεργάτες, ότι πέρσι πριν το καλοκαίρι ο λαλίστατος Υπουργός Ε.Ν είχε δηλώσει στην ΠΝΟ ότι δεν προλαβαίνει να κάνει οποιαδήποτε νομοθετική αλλαγή στον νόμο 4150/2013 και ότι αυτό θα γίνει το φθινόπωρο….. Όμως πέρασε το φθινόπωρο, ο χειμώνας και σε λίγο τελειώνει η άνοιξη και ο ίδιος συνεχίζοντας το παιχνίδι των εντυπώσεων παραπέμπει το θέμα για μετά τον Αύγουστο του 2018….
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η πολιτική της κυβέρνησης ήταν και είναι η σύμπλευση με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, η στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους και από αυτό το πλαίσιο που πιστά υπηρετεί δεν πρόκειται να αποκλίνει στο ελάχιστο…. Όσοι και όποιοι προσδοκούν μέσα από στημένους διαλόγους να αποσπάσουν κάποιο ξεροκόμματο θα απογοητευτούν για ακόμη μια φορά……
Εξάλλου η συνάντηση που έγινε πρόσφατα στο ΥΕΝ με αφορμή το σχέδιο Υπουργικής απόφασης έδειξε ότι ο Υπουργός και η κυβέρνηση γράφουν στα παλιά τους υποδήματα τα δίκαια ναυτεργατικά αιτήματα και μάλιστα ο κ. Κουρουμπλής εμφανίστηκε θρασύτατος, προκλητικός και επιθετικός και επιχείρησε να κάνει μαθήματα και παραινέσεις στο εργοδοτικό – κυβερνητικό μπλοκ και στις δυνάμεις του κομματικού συνδικαλισμού που έλαβαν μέρος σε αυτήν την κακόγουστη παράσταση……
Κατά τα λοιπά οι δυνάμεις του κομματικού συνδικαλισμού σχίζουν τα ιμάτια και καταγγέλλουν μετά βδελυγμίας τους στημένους διαλόγους αλλά μέρος αυτών είναι σταθερά και με συνέπεια «πρώτο τραπέζι πίστα» σε αυτές τις συναντήσεις….
Μάλιστα ο κ. Κουρουμπλής ξεπερνώντας τα εσκαμμένα, με έντεχνο τρόπο επιχείρησε να αναθερμάνει τον κοινωνικό αυτοματισμό ζητώντας να γίνει υπό την αιγίδα του συνάντηση με εκπροσώπους αγροτών της Κρήτης οι οποίοι μαζί με άλλους γνωστούς και μη εξαιρετέους εκπροσώπους της Κρήτης παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο, στο όνομα ευπαθών προϊόντων, να πετροβολούν και να υπονομεύουν κάθε δίκαιη απεργιακή κινητοποίηση των Ναυτεργατών και να πρωτοστατούν ακόμη και σε οργανωμένες επιθέσεις εναντίον απεργών και κλιμακίων συνδικαλιστών.
Αυτές οι αθλιότητες και οι προβοκατόρικες πρωτοβουλίες προειδοποιούμε τον κ. Κουρουμπλή ότι θα πέσουν στο κενό, όπως επίσης και οι εκκλήσεις του για την μη συνέχιση της απεργίας!!
Ο κ. Κουρουμπλής και η κυβέρνηση «πρώτη φορά αριστερά» είναι υπεύθυνοι, υπόλογοι για αυτήν την άθλια αντιλαϊκή πολιτική και καθημερινά προσφέρουν «γη και ύδωρ» στο εφοπλιστικό κεφάλαιο προκειμένου να αυξήσει τα κέρδη του.
Είναι «ψυχή και σώματι» υποταγμένοι στο κεφάλαιο και υπηρετούν πιστά τα επιχειρηματικά τους συμφέροντα.
Οι Ναυτεργάτες ως αναπόσπαστο κομμάτι της εργατικής τάξης της χώρας μας έχουν μόνο έναν δρόμο να πορευτούν ώστε να διεκδικήσουν τα δίκαια αιτήματά τους, αυτόν του αταλάντευτου αγώνα. Να βάλουν μπροστά και πάνω τις δικές τους ανάγκες, τα δικά τους συμφέροντα και δικαιώματα.
Αυτό προϋποθέτει ότι πρέπει να σφυρηλατηθεί η ενότητα, η πιο πλατιά συσπείρωση, ο συντονισμός και η κοινή δράση με όλα τα τμήματα της εργατικής τάξης που αντιπαλεύουν την αντιλαϊκή και μνημονιακή κυβερνητική πολιτική, απαιτείται και επιβάλλεται περισσότερο από ποτέ ο απεργιακός αγώνας και στα δίκαια αιτήματα να υπάρξει καθολική αγωνιστική συμμετοχή, περιφρούρηση του αγώνα και απόκρουση οποιασδήποτε απόπειρας από την πλευρά εφοπλιστών, κυβέρνησης και των μηχανισμών τους ο αγώνας αυτός να υπονομευτεί.
Επιβάλλεται οι ίδιοι οι Ναυτεργάτες να πάρουν στα δικά τους χέρια την αγωνιστική και απεργιακή πάλη και διεκδίκηση, να έχουν καθοριστικό λόγο και ρόλο στην εξέλιξή του μέσα από μαζικές δημοκρατικές διαδικασίες βάσης έτσι ώστε να μην αφεθεί η εξέλιξή του να γίνει υπόθεση κάποιας κάστας η οποία αποφασίζει ερήμην τους.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ θα πρωτοστατήσει σε μια τέτοια κατεύθυνση και θα δώσει όλες τις δυνάμεις της για την προετοιμασία, την οργάνωση και την επιτυχία του αγώνα.
Παλεύουμε και διεκδικούμε:
- Υπογραφή ικανοποιητικών ΣΣΕ με κάλυψη των απωλειών που είχε το ναυτεργατικό εισόδημα την μνημονιακή περίοδο.
- Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και επαναφορά των συντάξεων στα προ μνημονίων επίπεδα.
- Κατάργηση των εγκριτικών πράξεων, του νόμου 4150/2013, των αντεργατικών διατάξεων για το απεργοσπαστικό πλοίο, τις επιχειρησιακές συμβάσεις, της φοροασυλίας των εφοπλιστών, του καμποτάζ και κάθε άλλου αντιδραστικού – αντεργατικού νομοθετήματος.
- Διατήρηση και επαναφορά της αυτοτέλειας του ΝΑΤ, του ΚΕΑΝ, των Ταμείων Πρόνοιας, του Οίκου Ναύτη και της ακίνητης περιουσίας τους.
- Επαναφορά του ειδικού τρόπου φορολογίας των Ναυτεργατών.
- Άμεση λήψη μέτρων για την προστασία των άνεργων, ουσιαστική αύξηση στο επίδομα ανεργίας για όλους τους ανέργους Ναυτεργάτες, αλλαγή των προϋποθέσεων για την επιδότησή τους, πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη και προστασία για όσο διαρκεί η ανεργία.
- Όχι στο ξεπούλημα των δημόσιων επιχειρήσεων, του κοινωνικού πλούτου, όχι στους πλειστηριασμούς της λαϊκής πρώτης κατοικίας και των κατασχέσεων της λαϊκής οικογένειας για χρέη προς εφορία, δημόσιο κ.λπ.
- Καλούμε τα εργατικά συνδικάτα, την εργατική τάξη, τους μικρομεσαίους αγρότες και ευρύτερα τα λαϊκά στρώματα να εκφράσουν την συμπαράστασή τους στον δίκαιο αγώνα των Ναυτεργατών.