Παιδεία: αλλαγή με επιστροφή στις «Δέσμες»(; )

1503
σχολεία

Ο εκπαιδευτικός χάρτης στην Παιδεία αναμένεται να αλλάξει με διαφοροποιήσεις που προαναγγέλει το Υπουργείο Παιδείας.

Συγκεκριμένα, οι δύο τελευταίες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Β’ και Γ’ Λυκείου) αλλάζουν, καθιερώνονται το εθνικό απολυτήριο, καθώς επίσης και η ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων λυκείου σε μικρό αριθμό σχολών ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης.

Το σημαντικό, ωστόσο, είναι πως τα τα εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία παραμένουν τέσσερα ακολουθώντας τη λογική του μακροβιότερου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά δηλαδή, το Υπουργείο αναμένεται να προτείνει την επαναφορά του μακροβιότερου εξεταστικού συστήματος, αυτό των δεσμών.

Με βάση δημοσιεύματα, ο σχεδιασμός του νέου εκπαιδευτικού συστήματος προβλέπει τα εξής:

Στη Γ’ Λυκείου θα αυξηθούν οι διδακτικές ώρες στα μαθήματα, στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Προκρίνεται η εξάωρη διδασκαλία ανά εβδομάδα, ωστόσο για να υπάρξει ισορροπία με τα υπόλοιπα μαθήματα γενικής παιδείας και ειδικοτήτων, εξετάζεται και το σενάριο της οκτάωρης διδασκαλίας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Το αναλυτικό πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου θα συμπληρώνεται από Θρησκευτικά, Γυμναστική, ένα μάθημα εργασιών για την ενίσχυση της μαθητικής συνεργασίας, ενώ αρκετοί εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που ζητούν επαναφορά της Ιστορίας.

Οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα εξετάζονται υποχρεωτικά σε τέσσερα μαθήματα, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να εξεταστούν και σε ένα επιπλέον μάθημα, προκειμένου να διεκδικήσουν μία θέση στις σχολές και ενός δεύτερου επιστημονικού πεδίου. Τα εξεταζόμενα μαθήματα θα παραμείνουν όπως και στο ισχύον σύστημα, ανάλογα με την κατεύθυνση των υποψηφίων, ήτοι Αρχαία Ελληνικά, Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά κλπ.

Επιπλέον, το σύστημα των εξετάσεων δεν αναμένεται να αλλάξει, κάτι που διευκολύνει το υπουργείο να προτείνει αλλαγές που θα εφαρμοστούν από τους μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β’ Λυκείου τον φετινό Σεπτέμβριο και όχι από εκείνους που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος, οπότε μαθητές και γονείς να μπορέσουν να είναι ενήμεροι για τις αλλαγές.

Παράλληλα, κρίσιμης σημασίας παράμετρος θεωρείται ο τρόπος με τον οποίο θα αποκτούν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου το εθνικό απολυτήριο. Σε αυτό θα υπολογίζονται οι επιδόσεις στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα – ή πέντε αναλόγως με την επιλογή του μαθητή- και σε πολύ μικρότερο ποσοστό από τις επιδόσεις στα ενδοσχολικά μαθήματα.

Τέλος, όσον αφορά την εισαγωγή των αποφοίτων λυκείου μόνο με το απολυτήριο σε ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης, οι μαθητές θα πρέπει να έχουν περάσει το «φίλτρο» των εξετάσεων στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα.

Γαβρόγλου

Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου , μιλώντας χθες στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, είχε αναφέρει ότι το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα δημοσιοποιηθεί μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο, καθώς αυτές τις ημέρες εξετάζονται κάποιες τελευταίες λεπτομέρειες.

Παράλληλα, επανέλαβε ότι βασικό στοιχείο του νομοσχεδίου που θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα εισαγωγής, θα είναι η αναβάθμιση του λυκείου και ανέφερε ότι ήδη από φέτος θα υπάρξει ελάφρυνση στον «εξεταστικό φόρτο» των μαθητών της Α’ και Β’ λυκείου για τις προαγωγικές εξετάσεις, ώστε «να είναι πιο ουσιαστικές».

Εξήγησε δε, ότι το βασικό για την κυβέρνηση είναι όχι η εισαγωγή αλλά το να «επανέλθει η Γ’ Λυκείου».

Ανέφερε επίσης ότι αναμένονται και τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων ανάμεσα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ για τις συνέργειες και τον νέο τύπο ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις στο Ιόνιο και τα Ιωάννινα ενώ παράλληλα έχει δημοσιοποιηθεί το σχέδιο για τη Στερεά Ελλάδα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας