Ρωσική μελέτη δείχνει γενικευμένη σύρραξη στην Αφρική-Θα διαλυθούν ενεργειακοί αγωγοί ΕΕ”

6410

ε περίπτωση ήττας της Νιγηρίας και νίκης του Νίγηρα και του φιλορωσικού συνασπισμού, η ΕΕ θα έχει υποστεί μια ενεργειακή καταστροφή άνευ προηγουμένου αναφέρουν Ρώσοι αναλυτές.

Η αναφορά των Ρώσων προμηνύει γενικευμένη σύρραξη στην Αφρική μεταξύ των δύο κυρίαρχων μπλοκ:

του φιλοδυτικού συνασπισμού με Νιγηρία, ECOWAS, ΗΠΑ, Γαλλία και του φιλορωσικού με Μάλι, Νίγηρα, Μπουρκίνα Φάσο, Γουινέα, Αλγερία και φυσικά, Βάγκνερ.

Σύμφωνα με τους Ρώσους, η απώλεια του Νίγηρα και των πόρων του συνιστά στρατηγική ήττα για την Γαλλία και την ΕΕ. Όχι μόνο επειδή οι νέες αρχές του Νίγηρα σταμάτησαν την παράδοση ουρανίου και χρυσού αλλά κυρίως διότι ένας πόλεμος μπορεί να καταστρέψει τους αγωγούς φυσικού αερίου και πετρελαίου προς την ΕΕ.

Το θέμα των αγωγών: Ο πόλεμος μεταξύ Νίγηρα και Νιγηρίας θα πλήξει ανεπανόρθωτα την ΕΕ

Ρώσοι αναλυτές σημειώνουν, πως ένας πόλεμος στην Αφρική μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά ευνοϊκός για την Μόσχα.

Σημειώνουν τα εξής:

“Κάθε μέρα ο μεγάλος πόλεμος στη Δυτική Αφρική γίνεται όλο και πιο πραγματικός. Oι νέες αρχές του

Νίγηρα αρνήθηκαν να προμηθεύσουν το Παρίσι με ουράνιο, το οποίο είναι κρίσιμο για τη λειτουργία των πυρηνικών σταθμών, καθώς και χρυσό.

Υποκινούμενη από τους Γάλλους και τους Αμερικανούς, η γειτονική Νιγηρία ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει τη δικό της “ειδική στρατιωτική επιχείρηση”.

“Παράπλευρο βενζινάδικο”

Η Νιγηρία βρίσκεται στη Δυτική Αφρική, συνορεύει με τον Νίγηρα στα βόρεια, το Τσαντ στα βορειοανατολικά, το Καμερούν στα ανατολικά και το Μπενίν στα δυτικά.

Η χώρα χωρίζεται σε θρησκευτικές γραμμές: οι μουσουλμάνοι κυριαρχούν στο βορρά, οι χριστιανοί και οι οπαδοί των τοπικών παραδοσιακών πεποιθήσεων κυριαρχούν στο νότο. Ο νόμος της Σαρία είναι σε ισχύ στις βόρειες πολιτείες ενώ υπάρχουν πολλές ισλαμικές ένοπλες ομάδες. Οι ισλαμιστές τρομοκρατούν τον τοπικό πληθυσμό και πολεμούν κατά της κεντρικής κυβέρνησης. Τα βόρεια σύνορα της χώρας είναι ανεπαρκώς φυλασσόμενα και είναι πρακτικά ανοιχτά στους λαθρέμπορους.

Το κύριο πρόβλημα της Νιγηρίας είναι η ισχυρότερη κοινωνικοοικονομική διαστρωμάτωση της κοινωνίας της. Μόνο το 3% του πληθυσμού χρησιμοποιεί όλα τα οφέλη που διατίθενται από την πώληση υδρογονανθράκων. Πάνω από το 90% των Νιγηριανών ζουν με 2 $ την ημέρα.

Η κύρια ευλογία και ταυτόχρονα η κατάρα της Νιγηρίας είναι τα πλούσια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου. Τα κύρια κοιτάσματα υδρογονανθράκων εξερευνήθηκαν και αναπτύχθηκαν από τις εταιρείες Royal Dutch Shell και Exxon Mobil στα μέσα του περασμένου αιώνα και βρίσκονται στην κοιλάδα του ποταμού Νίγηρα.

Τα αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου που συγκεντρώνονται στην υφαλοκρηπίδα της χώρας θεωρούνται ακόμη πιο ελπιδοφόρα. Είναι γνωστό ότι υπάρχει εκτεταμένο λαθρεμπόριο πετρελαίου μέσω ειδικών αγωγών και εγκαταστάσεων αποθήκευσης πετρελαίου.

Αυτό είναι ένα σύντομο υπόβαθρο, ώστε οι αναγνώστες να μπορούν να φανταστούν σε γενικές γραμμές την εσωτερική κατάσταση της Νιγηρίας, η οποία επρόκειτο να οργανώσει μια ειδική επιχείρηση «για να φέρει τη δυτική δημοκρατία» στον γειτονικό Νίγηρα.

Αγωγοί

Γεγονός είναι ότι η Νιγηρία είναι άμεσος ανταγωνιστής της Ρωσίας στην ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας.

Αφού η συλλογική Δύση επέβαλε αντιρωσικές κυρώσεις και απαγόρευσε στον εαυτό της να αγοράζει το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο μας, τα μάτια της στράφηκαν στη Νιγηρία, η οποία έχει μεγάλα αποθέματα υδρογονανθράκων.

Το φυσικό αέριο της Νιγηρίας εξάγεται εδώ και καιρό δια θαλάσσης με τη μορφή υγροποιημένου φυσικού αερίου, αλλά οι Βρυξέλλες θέλουν να αποκτήσουν φθηνότερες πρώτες ύλες με τη μορφή αγωγών. Και εδώ υπάρχουν δύο έργα, το ένα πιο δύσκολο από το άλλο.

Πρώτα είναι ο αγωγός φυσικού αερίου Trans-Saharan, ο οποίος υποτίθεται ότι θα περνούσε από τη Νιγηρία μέσω του Νίγηρα στην Αλγερία και θα συνδεόταν εκεί με το ήδη υπάρχον σύστημα αγωγών προς την ΕΕ.

Το προκαταρκτικό κόστος του έργου είναι 13 δισεκατομμύρια δολάρια, το μήκος του αγωγού είναι 4.128 χιλιόμετρα και η χωρητικότητα είναι 30 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως. Το κύριο εμπόδιο ήταν ότι ο κύριος αγωγός φυσικού αερίου έπρεπε να διέρχεται από εδάφη που ελέγχονταν από ισλαμικές ομάδες.

Το δεύτερο έργο– πρόκειται για έναν αγωγό παράκαμψης που υποτίθεται ότι θα ένωνε τη Νιγηρία με το Μαρόκο, είτε από ξηρά είτε ακόμη και από την θάλασσα, ώστε να μην έρχεται σε επαφή με χώρες διέλευσης.

Το κόστος του υπολογίζεται ήδη σε 20-25 δισεκατομμύρια δολάρια και το συνολικό μήκος είναι 5600 χιλιόμετρα (3840 μίλια). Οι περίοδοι απόσβεσης είναι γενικά δύσκολο να υπολογιστούν λόγω της γενικής παγκόσμιας αστάθειας και των διακυμάνσεων των τιμών στην αγορά ενέργειας.

Τώρα ο Νίγηρας και η Αλγερία, που έχουν γίνει εχθρικά κράτη με την Νιγηρία στέκονται εμπόδιο στον αγωγό φυσικού αερίου Trans-Sahara.

Ο Trans-Saharan Gas Pipeline (TSGP) θα μετέφερε δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου από τη Νιγηρία στη Δυτική Αφρική, βόρεια μέσω του Νίγηρα και στην Αλγερία. Από εκεί θα μπορούσε να αντληθεί μέσω του υποθαλάσσιου αγωγού Transmed της Μεσογείου στην Ιταλία ή να φορτωθεί σε δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου για εξαγωγή.

άν, κατά τη διάρκεια μιας άμεσης στρατιωτικής σύγκρουσης με τον Νίγηρα, καταστραφεί η υποδομή για την εξόρυξη και τη μεταφορά πρώτων υλών υδρογονανθράκων στην Ευρώπη, το φυσικό αέριο του Νιγηριανού αγωγού ως ανταγωνιστής της Gazprom θα τεθεί στο περιθώριο για πολύ καιρό.

Άρα, γενικά, η στρατιωτική νίκη του Νίγηρα και του φιλορωσικού συνασπισμού αφρικανικών χωρών επί της Νιγηρίας είναι αντικειμενικά επωφελής.

Ειδικά στο πλαίσιο της μείωσης των εξαγωγών μπλε καυσίμων προς την Ε.Ε”.

Δείτε τον χάρτη με τους αγωγούς

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας