Με συστήματα… «Καρβουνιάρη» λειτουργεί το σιδηροδρομικό δίκτυο – Τρόμος οι αφύλακτες διαβάσεις

552

Σκηνές απείρου κάλλους, αλλά και ενδεικτικές της χαώδους κατάστασης που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο, διαδραματίζονται διαρκώς ένα χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Μπάρες δεν λειτουργούν, δεν υπάρχει φωτοσήμανση και οι κανόνες ασφαλείας εφαρμόζονται… χειροκίνητα. Κατά τόπους μάλιστα, μηχανοδηγοί σταματούν μόνοι τους τα τρένα στις αφύλακτες διαβάσεις για να περάσουν τα φορτηγά. Βίντεο που εξασφάλισε το MEGA αποκαλύπτει τι συμβαίνει στην περιοχή.

Όπως φαίνεται ο μηχανοδηγός, που εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σέρρες, προσεγγίζει αφύλακτη διάβαση στο ύψος της Δοϊράνης, από την οποία περνούν φορτηγά. Αρχικά επιβραδύνει και εν συνεχεία ακινητοποιεί το τρένο. Την ώρα που η πόρτα από το μπροστινό βαγόνι ανοίγει, ένα ακόμη φορτηγό περνάει. Ένας άνδρας με κίτρινο γιλέκο κατεβαίνει από το τρένο και πηγαίνει προς την αφύλακτη διάβαση. Υψώνει προς τους οδηγούς των οχημάτων μία πινακίδα που αναγράφει «STOP» και κάνει νόημα στον μηχανοδηγό ότι μπορεί να συνεχίσει την πορεία του.

«Αυτός που κατεβαίνει είναι προσωπικό το οποίο επιβιβάζεται στην αμαξοστοιχία για να εξασφαλίσει τη διάβαση. Κανονικά η διάβαση θα έπρεπε να φυλάσσεται με προσωπικό του ΟΣΕ. Θα έπρεπε φύλακας να βρίσκεται εκεί ούτως ή άλλως ή θα έπρεπε η διάβαση να λειτουργεί», λέει ο αντιπρόεδρος των μηχανοδηγών Γιώργος Μανώλης.

Σύμφωνα με τους εργαζομένους του ΟΣΕ, ωστόσο, ούτε αυτή η πρακτική, που παραπέμπει σε τριτοκοσμικές συνθήκες, είναι κανονιστικά σωστή. «Αυτό που έπρεπε να κάνει είναι να μειώσει την ταχύτητά του στα 5 με 6 χιλιόμετρα και να κορνάρει παρατεταμένα ώστε τα διερχόμενα αυτοκίνητα, να συνειδητοποιήσουν οι οδηγοί ότι υπάρχει διέλευση τρένου και να ακινητοποιηθούν», είπε ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος εργαζομένων ΟΣΕ.

Τεράστιο πρόβλημα οι αφύλακτες διαβάσεις

Για το θέμα των αφύλακτων διαβάσεων μίλησε ο πρόεδρος του ΟΣΕ στον ΣΚΑΙ. Όπως είπε δεν υπάρχουν ανταλλακτικά στο εμπόριο για τόσο παλιές διαβάσεις.

«Δεν υπάρχουν στο εμπόριο. Μπορείτε εσείς να μου βρείτε μια πλακέτα ενός υπολογιστή της εποχής του 2000 ή του 1990;» είπε ο κ. Τερεζάκης.

Προειδοποίηση από τους τεχνικούς

Στο μεταξύ προειδοποιητική ανακοίνωση εξέδωσε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ( Π.Ο.Σ. – Ε.Κ.Π. – Γ.Σ.Ε.Ε. – A.L.). «Ένα χρόνο μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη και παρά τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, τα πράγματα στον σιδηρόδρομο παραμένουν όχι μόνο στάσιμα αλλά ιδιαίτερα στην Περιφέρεια της χώρας είναι δραματικά χειρότερα», υποστηρίζει.

Και συμπληρώνει: «η ανακοίνωση της Διοίκησης του ΟΣΕ στις 6 Μαρτίου, ότι λειτούργησε η Τηλεδιοίκηση του ΣΚΑ και απεσώβησε δυνητικά σοβαρό ατύχημα στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, 3 μήνες μετά το συμβάν (γιατί άργησε τόσο η ανακοίνωση, μήπως γιατί την περίοδο εκείνη η Ελληνική Κοινωνία έβλεπε την «Εξεταστική» Επιτροπή των Τεμπών και την προσπάθεια της πλειοψηφίας να συγκαλύψει το έγκλημα και κάποιοι φοβήθηκαν ότι θα δεχόταν ένα καίριο πλήγμα;) απέδειξε το ορθόν των θέσεων του Σωματείου μας, το οποίο με εξώδικα, απεργίες, επιστολές και διαμαρτυρίες διεκδικούσε το αυτονόητο. Να λειτουργήσουν τα συστήματα ασφάλειας».

Τα προηγούμενα περιστατικά στο σιδηρόδρομο

Σημειώνεται πως τρία σοβαρά περιστατικά με τρένα έχουν σημειωθεί μέσα σε μόλις 2,5 μήνες προκαλώντας μέγιστη ανησυχία.

Υπενθυμίζεται ότι το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου καταγράφηκε και νέα παραβίαση κόκκινου σηματοδότη από την αμαξοστοιχία 2235 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Άνω Λιόσια, σημαίνοντας συναγερμό σε υπουργείο Μεταφορών, ΟΣΕ και Hellenic Train.

Σύμφωνα με το MEGA είναι το τρίτο περιστατικό με τα δύο προηγούμενα να είχαν καταγραφεί στις 29/12 και στις 18/2. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο μηχανοδηγός παραβίασε το κόκκινο, στον κόμβο των Αχαρνών. Ο οδηγός επί τόπου ενημέρωσε, κράτησε σταθερή την αμαξοστοιχία για 1,5 λεπτό προκειμένου να ελέγξει ο ελεγκτής αν έρχεται άλλο τρένο, κάτι που έγινε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας