Κακουργήματα για 4 συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ ερευνά η Εισαγγελία

494

Εθνική τραγωδία στα Τέμπη: Ταυτοποιήθηκαν 55 θύματα

Τέσσερις συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου ερευνά εδώ και μήνες ο Οικονομικός Εισαγγελέας

Πενήντα πέντε (55) θύματα της τραγωδίας των Τεμπών, έχουν ταυτοποιηθεί επισήμως ενώ η αστυνομία συνεχίζει να αναζητά δυο αγνοούμενους, εκ των οποίων μία δηλωθείσα αγνοούμενη και ένας αγνώστων στοιχείων. Αυτό τονίζεται σε ανακοίνωση του κυβερνητικού κλιμακίου υπό τον υφυπουργό στον πρωθυπουργό, αρμόδιο για Θέματα Κρατικής Αρωγής και Αποκατάστασης από Φυσικές Καταστροφές, Χρήστο Τριαντόπουλο, το οποίο και βρίσκεται από την Πέμπτη στην περιοχή της Λάρισας, και ολοκλήρωσε το έργο συντονισμού στο πεδίο των δράσεων και ενεργειών μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ένα έργο -όπως αναφέρει η ανακοίνωση- «συντονισμού και παρακολούθησης δράσεων και ενεργειών, σε ένα πλαίσιο στενότατης συνεργασίας με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, αλλά και όλους τους υπεύθυνους, αρμόδιους και εμπλεκόμενους φορείς. Με απόλυτο σεβασμό στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος που συγκλόνισε την πατρίδα μας, και τις οικογένειές τους».
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης αναφέρονται τα εξής:
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, έχουν επισήμως ταυτοποιηθεί πενήντα πέντε (55) θύματα, για τα οποία έχουν εγκαίρως -και με την αρωγή ειδικών- ενημερωθεί οι οικογένειες και έχουν παραδοθεί οι σοροί (51 σοροί) ή έχει δρομολογηθεί η παραλαβή τους από τις οικογένειές τους (4 σοροί).
Το έργο της Ελληνικής Αστυνομίας συνεχίζεται για δύο (2) αγνοούμενους, εκ των οποίων μία (1) δηλωθείσα αγνοούμενη και ένας (1) αγνώστων -προς το παρόν- στοιχείων αγνοούμενος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Υπουργείο Υγείας, οι τραυματίες που νοσηλεύονται σε τέσσερα (4) νοσοκομεία είναι είκοσι (20), εκ των οποίων οι επτά (7) είναι σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ). Σημειώνεται, ότι εξήντα ένας (61) τραυματίες έχουν εξέλθει της νοσηλείας τις προηγούμενες ημέρες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία και την εικόνα από όλους τους εμπλεκόμενους στο έργο συλλογής και αποκατάστασης στο πεδίο του τραγικού δυστυχήματος, έχουν περισυλλεχθεί και μεταφερθεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο τα συντρίμμια και τα βαγόνια του τραγικού δυστυχήματος των δύο αμαξοστοιχιών, που περιλάμβανε είκοσι τέσσερα (24) βαγόνια/μηχανές συνολικού βάρους κοντά στους 2.000 τόνους, ενώ ο χώρος έχει αποκατασταθεί.
Και η ανακοίνωση καταλήγει:
«Μετά την παρουσία στο πεδίο, το έργο συντονισμού, υποστήριξης και αρωγής συνεχίζεται, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας με όλους τους υπεύθυνους και αρμόδιους και, πάντα, με απόλυτο σεβασμό στα θύματα, στις οικογένειες, στους οικείους, καθώς και στην ελληνική κοινωνία».
train05.jpg
Έρευνα της Οικονομικής Εισαγγελίας για τέσσερις συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ

Τέσσερις συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου ερευνά εδώ και μήνες ο Οικονομικός Εισαγγελέας ο οποίος αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.
Η έρευνα αναζητά το ενδεχόμενο διάπραξης σοβαρότατων αδικημάτων όπως αυτό της απιστίας και ηθικής αυτουργίας σε αυτήν, από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και όλες τις κωλυσιεργίες που ουσιαστικά άφησαν ανεκτέλεστα μία σειρά από έργα.
Οι τέσσερις συμβάσεις αποτελούν ένα μέρος από το πλέγμα αναθέσεων που έχουν γίνει για υποδομές και μέτρα για την ασφάλεια της γραμμής.
Στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας έχουν τεθεί:
1 Μία σύμβαση του 2005 που σχετίζεται σε εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου
2 Δύο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης και
3 Μία σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS

Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου

Για την σύμβαση 717 που ήρθε στην επικαιρότητα καθώς αφορά την τηλεδιοίκηση όπως και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της, με αρχή το έτος 2014, η Οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για τη διάπραξη του ερευνώμενου αδικήματος της απιστίας.
Ωστόσο πριν περίπου έναν χρόνο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων σχετικά με το σκέλος που αφορά τη διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων, το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
Καταγραφή_92.JPG
Οργή στο Twitter για την τραγωδία στα Τέμπη: «Μητσοτάκη δολοφόνε, παραιτήσου» – Χιλιάδες σχόλια

Οργή, θλίψη και απογοήτευση επικρατεί στην ελληνική κοινωνία μετά την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Ο κόσμος ζητά απόδοση ευθυνών, ενώ η συντριπτική πλειονότητα του κόσμου είναι εξοργισμένη με την κυβέρνηση της ΝΔ και προσωπικά τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Στο Twitter έγιναν πρώτα trend #Μητσοτακη_ΔΟΛΟΦΟΝΕ και το #Τεμπη_εγκλημα_Μητσοτακη.

Ραγκούσης: Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν «τυφλός»

Ο Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Ραγκούσης, μετά την επίσκεψή του στη Λάρισα και τη συνάντησή του με εργαζόμενους και σταθμάρχες, έκανε την ακόλουθη δήλωσης προς τους εκπροσώπους του Τύπου:
«Συνεχίζουμε καθημερινά την προσπάθεια να επιτελέσουμε το καθήκον μας.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε όλη η αλήθεια να έρθει στο φως.
Και αυτό ως τον ελάχιστο φόρο τιμής σε όλα τα θύματα αυτής της αδιανόητης τραγωδίας που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο.
ήμερα, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με εν ενεργεία σταθμάρχες, συνομιλίες από τις οποίες κατά τη γνώμη μου προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο εμείς θα ενημερώσουμε αρμοδίως και θα προβούμε στις αναλυτικές και επίσημες δηλώσεις και το οποίο σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες για αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία.
Τα νέα δεδομένα, έχουν να κάνουν με την τηλεδιοίκηση, που όπως μας είπαν οι εν ενεργεία σταθμάρχες, υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά στο σταθμό Ζαχάρεως και που αυτή η πυρκαγιά είχε ως αποτέλεσμα από τότε να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης.
Εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να “βλέπει” σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα.
Που σημαίνει ότι όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν “τυφλός”, αλλά μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη της πορείας των τραίνων.
Την ίδια στιγμή, είναι πολύ σημαντικό είναι ότι, όπως ενημερωθήκαμε, η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει ο χώρος εδώ που βρίσκεται ο εκάστοτε σταθμάρχης την ώρα που πηγαινοέρχονται τα τραίνα, και να υπάρχει και να λειτουργεί το κέντρο της τηλεδιοίκησης με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης.
Άρα, στην διάρκεια όπως μας εξηγήθηκε του συνόλου του 24ωρου κάθε μέρα, είχαμε δύο σταθμάρχες.
Έναν συμβατικό σταθμάρχη και έναν δεύτερο, παράλληλα με τον πρώτο σταθμάρχη, τον σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης.
Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019. Προκύπτει λοιπόν μια εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν με μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζάχαρη από το καλοκαίρι του 2019 να μην αποκαταστάθηκε το συντομότερο δυνατόν η ζημιά, και να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019 και μετά να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο;
Είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα. Δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας