Τετάρτη, 18 Δεκ 2024

Ο.Βουδούρης-Τράπεζα κατάσχει τα λεφτά συνταξιούχου επειδή… δεν ανανέωσε το διαβατήριό της!!!

1101

Η κ. Α.Τ., 98 χρονών είναι συνταξιούχος. Έχει ένα τραπεζικό λογαριασμό στην Alpha Bank, όπου λαμβάνει την σύνταξή της. Άνοιξε τον λογαριασμό αυτό πριν δεκαετίες, στο κατάστημα Ζωγράφου, όπου έμενε. Κατόπιν εξυπηρετούνταν από το κατάστημα Χολαργού, όπου μετακόμισε πριν χρόνια. Με την σύνταξή της πληρώνει το νοίκι της, τις ρυθμίσεις της, μια οικιακή βοηθό και καλύπτει τις καθημερινές της ανάγκες.

Ξαφνικά στις 13 Φεβρουαρίου 2024, χωρίς προειδοποίηση, ο λογαριασμός της εμφανίζεται απενεργοποιημένος. Δεν μπορεί να πληρώσει τίποτα. Με την συμπαράσταση ενός ανιψιού της και μετά τις γνωστές και ατέλειωτες ώρες στο τηλέφωνο, «περιμένετε και θα εξυπηρετηθείτε» και τις «συνομιλίες» με τα γνωστά ρομπότ, καταφέρνουν να μιλήσουν με έναν άνθρωπο.

Ο υπάλληλος υποδεικνύει ορισμένες ενέργειες, μέσω των οποίων ο λογαριασμός πρόκειται να ενεργοποιηθεί το αργότερο την επομένη. Οι ενέργειες υλοποιούνται αλλά ο λογαριασμός παραμένει απενεργοποιημένος. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται 2 ή 3 φορές τις επόμενες μέρες: «περιμένετε και θα σας εξυπηρετήσουμε, αναμονή, ρομπότ, πως μπορώ να σας εξυπηρετήσω, αναμονή, ανθρώπινη φωνή, ταυτοποίηση παρακαλώ, ημερομηνία γέννησης, ΑΦΜ κλπ., και μετά: κάντε αυτό εκείνο και το άλλο, και αύριο θα είναι όλα καλά».

Μετά από μερικά «αύριο» έρχεται επιτέλους στις 22 Φεβρουαρίου ένα μήνυμα: «Ενεργοποίηση λογαριασμού. Αγαπητέ πελάτη, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η ενεργοποίηση του λογαριασμού GR00000000 μέσω του eBanking ολοκληρώθηκε με επιτυχία».

Ανακούφιση! Ωστόσο δεν διαρκεί πολύ, διότι την επομένη ο λογαριασμός παραμένει απενεργοποιημένος. Την μεθεπομένη πάλι τηλεφώνημα, αναμονή, ρομπότ, αναμονή, ΑΦΜ κλπ., και στο τέλος η πολυπόθητη ανθρώπινη φωνή. Η οποία όμως δηλώνει τώρα αδυναμία να λύσει το πρόβλημα. Και παραπέμπει σε ραντεβού που πρέπει να πραγματοποιηθεί στο κατάστημα Χολαργού.

  • «Μπορούμε σας παρακαλώ να κλείσουμε το ραντεβού τώρα;»
  • «Όχι, πρέπει να το κλείσετε μέσω στης πλατφόρμας.»

Η πλατφόρμα (παρακάμπτουμε τις λεπτομέρειες) κλείνει το ραντεβού για… 6 Μαρτίου! Δηλαδή για 2 βδομάδες αργότερα! Με τα λεφτά της συνταξιούχου κλειδωμένα στην τράπεζα, χωρίς καμία εξήγηση, για μια πράξη που μοιάζει πολύ με κατάσχεση, έστω προσωρινή. Υπομονή.

Την παραμονή της μέρας του ραντεβού που θα επιτρέψει επιτέλους στην κ. Α.Τ. να κάνει χρήση των χρημάτων της, φτάνει νέο μήνυμα: «Το ραντεβού σας ακυρώθηκε. Το προγραμματισμένο ραντεβού σας με τα παρακάτω στοιχεία έχει ακυρωθεί: Κλείστε νέο ραντεβού». Και υποσημείωση (ως μαύρο χιούμορ προφανώς): «Είμαστε δίπλα σας».

Ενώ η αγωνία και οι οικονομικές δυσκολίες κορυφώνονται, όλως τυχαία φτάνει στα χέρια της κ. Α. Τ. μια επιστολή που της είχε σταλεί στην παλιά της διεύθυνση στου Ζωγράφου, απ’ όπου είχε μετακομίσει εδώ και 30 χρόνια. Ευτυχώς όμως, την παρέλαβε μια κάτοικος, συγγενικό πρόσωπο, που τύχαινε να έχει το ίδιο επώνυμο.

Με την επιστολή αυτή, το κατάστημα Ζωγράφου ζητούσε να καταθέσει επιπρόσθετα έγγραφα απ’ αυτά που ζητούσε το κατάστημα Χολαργού (τελευταίο εκκαθαριστικό εφορίας, λογαριασμό κινητού, Ε3, ΔΕΚΟ, χαρτιά ταυτότητας και πολλά άλλα), για να επιτρέψει στην συνταξιούχο να ανταπεξέλθει στις οικονομικές της υποχρεώσεις. Τα νέα στοιχεία κατατίθενται. Όλα καλά, αύριο η ευτυχισμένη πελάτισσα της Alpha Bank, θα μπορέσει επιτέλους να έχει πρόσβαση στα χρήματα, που εμπιστεύτηκε στην τράπεζα.

Αν νομίζετε όμως ότι εδώ τελειώνει η ιστορία, κάνατε λάθος. Το έγγραφο ταυτότητας της κ. Α.Τ., είναι το γαλλικό διαβατήριό της, χώρα στην οποία είχε ζήσει μεγάλο μέρος της ζωής της. Το πρόβλημα όμως είναι ότι το διαβατήριο είχε λήξει πριν λίγο καιρό και η κυρία των 98 ετών δεν είχε σπεύσει να το ανανεώσει.

Δεν πειράζει απαντά η ευγενική διευθύντρια του καταστήματος Ζωγράφου, στείλτε μας την γαλλική αστυνομική ταυτότητα. Αποστολή και… αναμονή. Μετά από κάποιες μέρες, νέα άρνηση ενεργοποίησης του λογαριασμού. Παρά το γεγονός ότι, βάσει νόμου, ένα διαβατήριο κρατάει την ταυτοποιητική του ιδιότητα, ακόμα και όταν έχει λήξει η ταξιδιωτική του αξία, παρά το γεγονός ότι η κ. Α.Τ. προσκομίζει παλαιότερο ελληνικό διαβατήριο.

Η ανανέωση του διαβατηρίου στο Γαλλικό προξενείο (στο οποίο η μετάβαση μιας 98χρονης κυρίας δεν είναι το ευκολότερο) απαιτεί δυο μήνες. Δυο μήνες κατά τους οποίους μια ηλικιωμένη κυρία (αλλά εξίσου σκανδαλώδες θα ήταν και για οποιαδήποτε άλλη ηλικία), δεν θα μπορεί να πληρώσει ενοίκιο, ρυθμίσεις και ότι άλλο απαιτείται για την διαβίωσή της.

Ούτε η προσκόμιση του εγγράφου αίτησης ανανέωσης διαβατηρίου δεν ξεκλείδωσε την τραπεζική κατάσχεση. Δυο μήνες, στους οποίους πρέπει να προσθέσουμε και τον ενάμισι μήνα επίπονης αναζήτησης της αιτίας απενεργοποίησης του λογαριασμού.

Αυτό που συνέβη με την συγκεκριμένη τράπεζα, δεν είναι ούτε μεμονωμένο, ούτε τυχαίο γεγονός. Σήμερα, μια τράπεζα μπορεί να αφήσει μια γυναίκα 98 χρονών, πελάτισσά της που της εμπιστεύεται τα χρήματά της εδώ και 40 χρόνια, χωρίς να μπορεί να πληρώσει νοίκι, οικιακή βοηθό, φάρμακα, φαγητό, ρυθμίσεις. Και αυτό με μια εντελώς ανούσια και αυθαίρετη πρόφαση, με μια αδιαφανή διαδικασία. Ας φανταστούμε και τι θα μπορούσε να γίνει αν δεν είχε στενούς συγγενείς, που το παίρνουν πάνω τους.

Ανήκει στον καθένα από μας να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα από αυτή την μικρή πραγματική ιστορία. Ωστόσο, εύλογα μπορούμε να αναρωτηθούμε αν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι πρόκειται για σκάνδαλο, σε ένα σύγχρονο κράτος, που περηφανεύεται ότι υπερασπίζεται τα δικαιώματα των πολιτών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας