Νέα έρευνα για την ακρίβεια-50% των πολιτών μείωσε τις αγορές τροφίμων

14171

Το 75% έκοψε (και) τη διασκέδαση

Την επίδραση των ανατιμήσεων στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα καταγράφει νέα έρευνα.

Η απελπιστική κατάσταση έχει κάνει περισσότερους να δηλώνουν ότι χρησιμοποίησαν κάποιο από τα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού», όπως δήλωσαν 3 στους 5 ή 61%. Ωστόσο, οι καταναλωτές απορρίπτουν το συγκεκριμένο μέτρο ως χρήσιμο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Συγκεκριμένα, μόλις 1 στους 33 ή 3% θεωρούν χρήσιμο το «καλάθι του νοικοκυριού». Αντίστοιχα ισχνή αποδοχή έχει η μείωση τιμής κατά 5% και το market pass.

Την έρευνα πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Το 52% (έναντι 50% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο. Το 55% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Το 48% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.

Το 28% (έναντι 24% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του. Το 28% (έναντι 29% τον Ιανουάριο) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του. Το 15% (έναντι 11% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.

Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, πάνω από 4 στους 5 ή 81%, ζητούν να μειωθεί η τιμή του ΦΠΑ σε βασικά αγαθά.

 

 

ΠΗΓΗ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας