Ανανέωση διπλωμάτων οδήγησης για τους οδηγούς που φτάνουν στο 74ο έτος της ηλικίας τους

1653
οδήγησης

Οι πειραματισμοί πάνω στο ευαίσθητο ζήτημα της οδικής ασφάλειας
συνεχίζονται, με γοργό ρυθμό, αυτή τη φορά με πρόσχημα την<< ηλικία
των οδηγών >> αλλά γιατί όχι και με την ταμειακή λογική  που για
πολλοστή φορά, θα επιβαρύνει τους πολίτες που <<δυστυχώς >> θα έχουν
την τύχη να φτάσουν  στο 74 έτος της ηλικίας τους. Η όλη διαδικασία
που επιλέχθηκε για την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης για τους
ηλικιωμένους οδηγούς είναι πρόχειρη, επιφανειακή, και δεν έχει καμία
σχέση με τα <<αντανακλαστικά >> των ηλικιωμένων οδηγών, έτσι όπως
ισχυρίζεται η πολιτική ηγεσία του Υ Π Ο Μ Ε Δ Ι

Ξεκινώντας μεθοδολογικά από μια σειρά αυθαίρετες επιλογές και
υποθέσεις, θεωρεί εκ των προτέρων ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί είναι οι
πιο επικίνδυνοι οδηγοί του οδικού δικτύου της χώρας, σε αντίθεση
βέβαια ακόμα και με πρόσφατα στατιστικά δεδομένα και έρευνες που
αναδεικνύουν ακριβώς το αντίθετο. Χωρίς λοιπόν καμία τεκμηρίωση
επιλέγουν για την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης των ηλικιωμένων
οδηγών  μια διαδικασία  εξέτασης σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, η
οποία προσομοιάζει σε σημαντικό βαθμό, με την αρχική ικανότητα
οδήγησης ενός νέου οδηγού, όταν είναι ηλίου φαεινότερο ότι πρόκειται
για  διαφορετικά πράγματα που καμία σχέση δεν έχουν μεταξύ τους.
Και αυτό βέβαια αποδεικνύεται από το γεγονός ότι  άλλο πράγμα είναι η
επίκαιροποίηση  των κανόνων οδικών κυκλοφορίας ( Κ Ο Κ ) άλλο πράγμα η
αξιολόγηση των αντανακλαστικών και η αντιληπτική ικανότητα  ( που
γίνεται αποκλειστικά με ευθύνη του ιατρικού κόσμου) και άλλο πράγμα η
ικανότητα οδήγησης που πραγματοποιείται  στο αρχικό στάδιο και αφορά
κυρίως νέους οδηγούς. Έχουμε δηλαδή σε εξέλιξη, μια εκ νέου εξεταστική
διαδικασία σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο που όχι μόνο δεν θα
προσφέρει απολύτως τίποτα στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά
θα δημιουργήσει μια σειρά νέα προβλήματα στους ηλικιωμένους οδηγούς σε
οδηγητικό, αλλά και σε οικονομικό επίπεδο.

Σε οικονομικό επίπεδο γιατί θα κληθούν να πληρώσουν νέο παράβολο σε
εποχές ένδειας και οικονομικής κρίσης για την συμμετοχή τους σε μια
διαδικασία εξετάσεων, με αμφίβολα αποτελέσματα, που μαζί με τα
πιστοποιητικά του Παθολόγου και του Οφθαλμιάτρου θα αγγίξουν το ποσό
μιας βασικής σύνταξης, ενώ σε οδηγητικό επίπεδο καμία<< εγγύηση>> δεν
υπάρχει ότι αφού  περάσουν με επιτυχία τις εξετάσεις θα είναι σε θέση
να προσαρμόζονται καλύτερα  στο Κ. Ο. Κ.  ώστε να μην γίνονται
<<πρόξενοι τροχαίων ατυχημάτων>>

Με βάση τα παραπάνω είναι φανερό ότι η πρόταση της πολιτικής ηγεσίας
του Υ Π Ο Μ Ε Δ Ι  δεν απαντά επί της ουσίας, και φυσικά δεν έχει να
προσφέρει απολύτως τίποτα στην οδηγητική επάρκεια των ηλικιωμένων
οδηγών. Στον αντίποδα  των  παραπάνω  η  ανανέωση  των διπλωμάτων  για
τους ηλικιωμένους οδηγούς θα μπορούσε να κινηθεί πάνω στους εξής
άξονες:

1. H  επίκαιροποίηση του Κ Ο Κ  αλλά και η αξιολόγηση των ηλικιωμένων
οδηγών να γίνεται με ευθύνη της Γενικής Διεύθυνσης οδικής ασφάλειας
του Υ Π Ο Μ Ε Δ Ι  και των αρμόδιων  Διευθύνσεων  Μεταφορών της
περιφέρειας  Δ Ω Ρ Ε Α Ν   μέσα από  κύκλους επιμορφωτικών σεμιναρίων
με ανάλογη χρονική διάρκεια όπου θα αξιολογούνται  οι ηλικιωμένοι
οδηγοί  πάνω στον Κ. Ο. Κ.

2. Μετά το πέρας του επιμορφωτικού σεμιναρίου, και της αξιολόγησης  θα
χορηγείται πιστοποιητικό επάρκειας, που μαζί με τα ιατρικά
πιστοποιητικά θα προσκομίζονται στις αρμόδιες Διευθύνσεις για να γίνει
η ανανέωση του διπλώματος

3. Εάν από τα επιμορφωτικά σεμινάρια και την αξιολόγηση προκύψει ότι
ένας ηλικιωμένος  οδηγός δεν μπορεί να ανταποκριθεί με επάρκεια στον
Κ. Ο. Κ. τότε αυτός θα παραπέμπεται σε ειδική επιτροπή αξιολόγησης
ώστε να διαπιστωθεί εάν είναι σε θέση να οδηγεί ή όχι.

Η πολιτική ηγεσία καλείται να μην εφαρμόσει την συμπλήρωση και
τροποποίηση της Υ. Α . 58930/ 7974/22/11/2013 (β 3056)  που όχι μόνο
δεν θα λύσει τα προβλήματα των ηλικιωμένων οδηγών, αλλά θα
δημιουργήσει με μαθηματική ακρίβεια μια σειρά νέων προβλημάτων.
Αντίθετα καλείται σε εύλογο χρονικό διάστημα να ξεκινήσει διαβούλευση
με συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο ώστε να διαμορφωθεί ένα νέο θεσμικό
πλαίσιο που θα διασφαλίζει με σύγχρονο τρόπο την επάρκεια των
ηλικιωμένων οδηγών, αλλά και  την προσαρμογή τους  στην κοινωνία της
κυκλοφορίας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας