«Πρώτο κουδούνι» στα σχολεία με ανοικτές τις «πληγές» της Παιδείας

1514

Οι επικοινωνιακοί πανηγυρισμοί της κυβέρνησης για την υποτιθέμενη, απρόσκοπτη έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν μπορούν να συγκαλύψουν την πραγματικότητα των μεγάλων και χρόνιων «ανοιχτών πληγών» στην Παιδεία. Από τις ελλείψεις μονίμων διορισμών, που δεν μπορούν να καλύπτονται εσαεί από προσλήψεις ανασφαλών περιπλανώμενων αναπληρωτών, μέχρι τη συρρίκνωση του εκπαιδευτικού έργου και την αναπαραγωγή έστω και υπό νέα συσκευασία ενός «εξετασιοκεντρικού» και βαθιά ταξικού συστήματος εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, ο χώρος της εκπαίδευσης έχει πληρώσει πανάκριβα μνημονιακές και αντιλαϊκές πολιτικές.

Και πιο συγκεκριμένα :

– Ο χώρος της παιδείας εξακολουθεί να πληρώνει το τίμημα των μνημονίων, με μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό και σε εξοπλισμό.

– Πληρώνει επίσης το τίμημα των μνημονίων στο βαθμό που η έλλειψη προοπτικής για τους νέους τους κάνει να αναζητούν την τύχη τους ως επιστήμονες και ερευνητές στο εξωτερικό

– Ούτως ή άλλως μέσα σε μια συνθήκη με ανεργία των νέων κοντά στο 50% και τις όποιες θέσεις εργασίας να είναι επισφαλείς και κακοπληρωμένες για ποια προοπτική για τους νέους μιλάμε

– Η κυβέρνηση προχώρησε σε εξαγγελίες για «κατάργηση των πανελληνίων» αλλά στην πραγματικότητα απλώς προτείνει και αυτή σύστημα πανελληνίων εξετάσεων, που σημαίνει ότι μένουμε στον φαύλο κύκλο του ανταγωνισμού για μια καλή σχολή, των ταξικών φραγμών για τα παιδιά των οικογενειών που δεν έχουν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για φροντιστήρια και ιδιαίτερα, του άγχους και της ταλαιπωρίας, που επιτείνεται από την αγωνία των νέων να αντέξουν μέσα σε μια συνθήκη όλο και πιο πιεστική.

– Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα αναλυτικά προγράμματα όχι με το κριτήριο της βελτίωσης του μορφωτικού ρόλου της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά με το κριτήριο του διαθέσιμου δυναμικού και της εξοικονόμησης θέσεων εργασίας.

– Μιλάει η κυβέρνηση για επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης αλλά την ίδια στιγμή αποδέχεται το ουσιαστικό πάγωμα στους διορισμούς που έχει επιβάλει η Τρόικα

– Στην ανώτατη εκπαίδευση η κυβέρνηση μπορεί να έκανε επιμέρους βελτιώσεις, ακυρώνοντας ακραίες πλευρές του προηγούμενου θεσμικού πλαισίου, όμως εξακολουθεί να αρνείται να επαναφέρει πραγματική φοιτητική συμμετοχή και το κυριότερο: θεσπίζοντας τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά κάνει επίσημη πολιτική την εμπορευματοποίηση και την ανταποδοτικότητα.

Το θέμα της παιδείας και το αίτημα ενός άλλου δρόμου χωρίς μνημόνια, χρέος και ευρώ, είναι αδιάρρηκτα δεμένα. Εάν διαλέξουμε το δρόμο της ρήξης αυτό όχι μόνο θα επιτρέψει ενισχυμένη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, σε όλες τις βαθμίδες, αλλά και έναν συνολικό επαναπροσανατολισμό στην υψηλή επιστημονική κατάρτιση, την κριτική κοινωνική σκέψη, την κοινωνικά χρήσιμη έρευνα, τη συμβολή της παιδείας και της ερευνητικής υποδομής στον κοινωνικό και παραγωγικό μετασχηματισμό της χώρας.

Η ISKRA, με την αφορμή του «πρώτου κουδουνιού» στα σχολειά όλης της χώρας, θέλει να ευχηθεί σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς καλή σχολική χρονιά και καλούς αγώνες για μια πραγματικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς, σε μια χώρα απαλλαγμένη από τα δεσμά των μνημονίων και του ευρωσυστήματος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας