Εκδήλωση στη Ρόδο ενάντια στο ξεπούλημα του αεροδρομίου. Αποκαλύψεις Αλεβιζόπουλου. Χαιρετισμός Λαφαζάνη

1957
Ρόδο

Σε συνταρακτικές αποκαλύψεις προέβη χτες κατά την διάρκεια ενημερωτικής ομιλίας που πραγματοποίησε στο Εργατικό Κέντρο Ρόδου, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) κ. Βασίλης Αλεβιζόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από την εταιρεία Fraport και στις παγίδες που κρύβει η σχετική σύμβαση.
Την ομιλία την οποία παρακολούθησε και ο αντιδήμαρχος Ρόδου κ. Γιώργος Πόκκιας- άνοιξε ο πρόεδρος του ΕΚΡ κ. Σάββας Χατζησάββας, ο οποίος έκανε λόγο για ένα ‘έγκλημα’ που πρόκειται να συντελεστεί σε βάρος της δημόσιας περιουσίας του ελληνικού λαού αλλά και εις βάρος των νησιωτών με το ξεπούλημα των περιφερειακών αεροδρομίων. «Έχουμε εκφράσει επανειλημμένα την διαμαρτυρία μας, αλλά δυστυχώς…. η Ρόδος ‘κοιμάται τον ύπνο του δικαίου’! Νομίζει πως με μια ανεκτική πολιτική και με το να καλοπιάνουμε όλους αυτούς που θέλουν να πάρουν την δημόσια περιουσία μας, θα μπορέσουμε να καταφέρουμε κάτι. Σε άλλες περιοχές της χώρας οι αγώνες και οι κινητοποιήσεις από τους φορείς είναι πιο συντονισμένες ενώ συμμετέχουν και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» είπε, εκφράζοντας ταυτόχρονα δυσαρέσκεια για την απουσία αντίδρασης στην περιοχή μας απέναντι στα σχέδια της γερμανικής Fraport.
Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος των εργαζομένων στην ΥΠΑ του αεροδρομίου ‘Διαγόρας’ της Ρόδου, κ. Φώτης Λουλουδάκης, επισήμανε μεταξύ άλλων: «Οι πρόσφατες εξελίξεις δεν αφήνουν κανένα περιθώριο στους εργαζόμενους στις τοπικές κοινωνίες αλλά ούτε και εφησυχασμό, καθώς επαληθεύονται οι χειρότεροι φόβοι και προβλέψεις. Εφτά χρόνια μετά την εφαρμογή του 1ου Μνημονίου, οι πολιτικές εκποίησης της χώρας βρίσκονται σε πλήρη εφαρμογή. Αυτό το βλέπουμε στα αεροδρόμια με αυξήσεις στις χρεώσεις που θα μετακυλίονται στον επιβάτη, στον τουρίστα, στον επαγγελματία, στο νησιώτη. Το βλέπουμε άλλωστε και στα θέματα της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ αφού η εταιρεία εξυπηρετείται σε ό,τι ζητάει χωρίς να έχει δώσει ούτε ένα ευρώ. Και είναι περίεργο το πώς ξαφνικά βρέθηκαν τόσοι πόροι για τους πυροσβεστικούς σταθμούς των αεροδρομίων» είπε, διερωτώμενος τι θα γίνει με τα κενά που υπάρχουν σε προσλήψεις πυροσβεστών και κάλεσε την κοινωνία να ταχθεί υπέρ των κινητοποιήσεων που θα ακολουθήσουν.
Αλεβιζόπουλος: «Θα τα καταθέσω όλα στον εισαγγελέα»
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ κ. Βασίλης Αλεβιζόπουλος στην ομιλία του, εξαπέλυσε σκληρή «επίθεση» εναντίον της Fraport, της Slentel (όμιλος Κοπελούζου), αλλά και του ελληνικού δημοσίου.
Χαρακτήρισε πτωχευμένη την Slentel, ενώ για την Fraport υποστήριξε ότι βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρά ταμειακά και οικονομικά προβλήματα.
Αντίστοιχα, κατηγόρησε το ελληνικό δημόσιο για το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν πολλά «κρυφά σημεία» εις βάρος των συμφερόντων του δημοσίου και υπέρ της αναδόχου κοινοπραξίας.
Ειδικότερα, για την κυπριακή εταιρεία Slentel, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ υπογράμμισε ότι το μετοχικό της κεφάλαιο είναι ελάχιστο, σε σχέση με το γιγαντιαίο project των περιφερειακών αεροδρομίων.
Για τη Fraport, αν και την χαρακτήρισε «σοβαρή εταιρεία», σημείωσε ότι βαρύνεται με συνολικές υποχρεώσεις 3,5 δις. ευρώ έως το 2020.
Αποκάλυψε μάλιστα, πως η ελληνική κυβέρνηση σχεδίαζε να παραχωρήσει – πουλήσει την διαχείριση του…. Εθνικού Εναέριου Χώρου (;) στους Γερμανούς οι οποίοι θα τον χρησιμοποιούσαν για δικούς τους σκοπούς σε συνεργασία με την Τουρκία, ισχυριζόμενος πως ο ίδιος το αποκάλυψε αυτό στο Πεντάγωνο, όπου του δήλωσαν πως είχαν άγνοια γι αυτούς τους σχεδιασμούς ενώ κατηγόρησε και τον υπουργό κ. Σπίρτζη για την στάση του απέναντι στο ζήτημα.
«Οι δανειστές πιέζουν για την διαχείριση του Εθνικού Εναέριου Χώρου. Αυτό μας δίνει μια μειοδοτική δυνατότητα απέναντι στην Τουρκία. Η Γερμανία θέλει να ελέγξει το Αιγαίο μέσα από αυτή την διαχείριση», όπως είπε.
Αναφερόμενος στο περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης, το χαρακτήρισε κατακριτέο, διότι όπως ισχυρίστηκε, το ελληνικό δημόσιο μπαίνει εγγυητής των δανείων της Fraport και την επιχορηγεί με το ‘Τέλος Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αεροδρομίων’, το οποίο ο ίδιος προσδιόρισε, σε βάθος 10ετίας, στα 150 εκατ. ετησίως.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι το «πραγματικό τίμημα» δεν είναι 1,23 δισ., αλλά 600 εκατ., αφού υπάρχουν πολλά…. ‘παραθυράκια’ για επιστροφές ΦΠΑ, κ.λπ. καθώς στην σύμβαση παραχώρησης δεν υπάρχουν ρήτρες για την ανάπτυξη των αεροδρομίων και την αναβάθμιση των υποδομών.
Πρόσθεσε μάλιστα, πως τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, των Χανίων και της Σκιάθου, τα οποία συχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. θα δοθούν ‘ετοιμοπαράδοτα’ στη Fraport και κάλεσε σε κοινή συσπείρωση την τοπική κοινωνία, τους φορείς και τους εργαζόμενους ώστε να συγκροτηθεί ένα ενιαίο μέτωπο αντίδρασης – αντίστασης στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.
«Η σύμβαση αυτή είναι έτσι φτιαγμένη ώστε να μπορούν τα ‘κοράκια’ να κλέβουν τις περιουσίες του κόσμου» τόνισε.
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ επισήμανε τέλος, ότι η ομοσπονδία έχει κινηθεί νομικά, με στόχο την ακύρωση της αγοραπωλησίας, εξαντλώντας κάθε δυνατό μέσο, τόσο στα εγχώρια δικαστήρια, όσο και στα ευρωπαϊκά, πέρα από τις προσφυγές στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. διαβεβαιώνοντας πως θα καταθέσει όλα τα στοιχεία που έχει στην κατοχή του στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου: «Είμαι Ελληνάρας και θα τους τα λέω και θα τους αλλάξω τα φώτα!» αναφώνησε ο κ. Αλιβιζόπουλος, εκφράζοντας έντονη διαμαρτυρία για την στάση της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στην προσπάθεια «αποικιοποίησης» όπως την χαρακτήρισε της Ελλάδας.
Στην εκδήλωση χαιρέτησε εκ μέρους της ΛΑ.Ε ο Κώστας Σπετσέρης, ενώ διαβάστηκε χαιρετισμός, ο οποίος καταχειροκροτήθηκε, του Γραμματέα του Π.Σ της ΛΑ.Ε Παναγ. Λαφαζάνη. Στην εκδήλωση, μάλιστα, μοιράστηκαν και φυλλάδια της ΛΑ.Ε, τα οποία έγιναν ανάρπαστα από τους παρευρισκόμενους.
Ολόκληρος ο χαιρετισμός του Παν. Λαφαζάνη έχει ως εξής:

Χαιρετίζω θερμά την σημερινή θαυμάσια αγωνιστική κινητοποίηση σας ενάντια στο ξεπούλημα του ιστορικού αεροδρομίου της Ρόδου.

Η Λαϊκή Ενότητα με όλες τις δυνάμεις που διαθέτει, με αισιοδοξία, με κάλεσμα για λαϊκή ενότητα πέρα από ιδεολογικές διαφορές, δίνει την μάχη σε όλη την Ελλάδα για να αποτραπεί η παράδοση των δεκατεσσάρων κερδοφόρων αεροδρομίων της χώρας μας σε κερδοσκοπικά χέρια και μάλιστα σε ξένα συμφέροντα και ακόμα χειρότερα στο Γερμανικό κράτος.

Το ξεπούλημα του αεροδρομίου της Ρόδου συνιστά μέγα σκάνδαλο και οικονομικό έγκλημα για την Ρόδο αλλά και μέγα εθνικό έγκλημα.

Εκχωρώντας η Ρόδος το αεροδρόμιο της σε Γερμανικά χέρια δίνει ένα βαρύτατο πλήγμα στον τουρισμό της, διότι όπως έγινε και με το Ελευθέριος Βενιζέλος τα τιμολόγια του Γερμανικού αεροδρομίου της Ρόδου θα εκτιναχθούν στα ύψη.

Ακόμα χειρότερα η εκχώρηση του αεροδρομίου της Ρόδου σε Γερμανικά κρατικά και αεροπορικά συμφέροντα, είναι βέβαιον ότι σημαίνει την εκχώρηση του Ροδίτικου τουρισμού στο σύνολο του και μετατροπή της Ρόδου σε Γερμανική τουριστική αποικία.

Με το αεροδρόμιο σε ξένα χέρια η Ρόδος χάνει κάτι από την ψυχή και την ιστορία της.

Χαιρετίζουμε την απόφαση της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου, το οποίο έθεσε προσκόμματα στο ξεπούλημα των ελληνικών αεροδρομίων στη Fraport, κάνοντας παραδεκτή την προσφυγή της ΟΣΠΑ.

Όταν, ακόμα και το Ευρωκοινοβούλιο, ένα συντηρητικό αντιπροσωπευτικό σώμα μιας απαράδεκτης Ευρώπης, φτάνει στο σημείο να αντιδρά στην εγκατάσταση ενός Γερμανικού μονοπωλίου στα αεροδρόμια της πατρίδας μας, φανταστείτε για ποιου μεγέθους σκάνδαλο μιλάμε.

Να σώσουμε τα αεροδρόμια μας σημαίνει να σώσουμε την πατρίδα μας από την αιώνια κατοχή και σκλαβιά.

Σημαίνει να προασπίσουμε τις θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.

Τα αεροδρόμια μας μπορούν και πρέπει να ανασυγκροτηθούν και να γίνουν πιο αποδοτικά και χρήσιμα στις τοπικές κοινωνίες, ως δημόσιες υποδομές και υπηρεσίες σε μια Ελλάδα χωρίς μνημόνια και λιτότητα, μια Ελλάδα χωρίς κηδεμόνες, λεύτερη, ανεξάρτητη δημοκρατική δίκαιη.

Με την ενότητα μας μπορούμε να νικήσουμε.

Έξω η Fraport από την Ρόδο και την Ελλάδα.

Δεν χρωστάμε, δεν πουλάμε, δεν υποκύπτουμε, δεν παραχωρούμε.

Τα αεροδρόμια θα μείνουν στον ελληνικό λαό και εμείς θα τα φροντίσουμε για να παίξουν καλύτερα τον εθνικό και κοινωνικό ρόλο τους.

Γεια σας και με τη νίκη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας