Αναβάθμιση της μαρίνας Αλίμου λίγο πριν την ιδιωτικοποίηση

2026
αλίμου

Ενώ η μαρίνα Αλίμου αναφέρεται σαφώς στη συμφωνία του τελευταίου Eurogoup ως ένας από τους δημόσιους χώρους που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, το ελληνικό δημόσιο αναλαμβάνει παρεμβάσεις, ώστε να παραδοθεί στους ιδιώτες αναβαθμισμένη. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που ενέκρινε ως νόμιμο σχετικό σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος. 

Το Ε΄ Τμήμα του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου (πρόεδρος  Αθανάσιος Ράντος και εισηγητής Δημήτρης Βασιλειάδης), επεξεργάστηκε νομοπαρασκευαστικά το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος  και με την υπ΄ αριθμ. 93/2018 γνωμοδότησή της το έκρινε νόμιμο, αλλά έκανε πολλές νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις.

Η μαρίνα Αλίμου στις ανατολικές ακτές του Σαρωνικού, είναι η μεγαλύτερη της χώρας από άποψη αριθμού διατιθέμενων θέσεων ελλιμενισμού, προσφέροντας 1.100 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής διαφόρων μεγεθών.

Η θαλάσσια ζώνη της μαρίνας έχει συνολική επιφάνεια 428 στρεμμάτων περίπου και περιλαμβάνει θαλάσσιο χώρο ελλιμενισμού των σκαφών αναψυχής επιφάνειας 240 στρεμμάτων και ωφέλιμου βάθους από -3 έως -8 μ., ενώ η χερσαία ζώνη της έχει συνολική επιφάνεια 210 στρεμμάτων περίπου.

Σοβαρές ενστάσεις για τη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση της μαρίνας Αλίμου και για τον “διωγμό” του επαγγελματικού γιότινγκ που θα ακολουθήσει, έχουν καταθέσει οι μέτοχοι της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης “Ελληνική Βάση Γιότινγκ ΚΟΙΝΣΕΠ”. Όπως αναφέρουν, εάν η μαρίνα, από τις μεγαλύτερες της ανατολικής Μεσογείου, η οποία είναι κερδοφόρα, περάσει στα χέρια επενδυτή, το κόστος των τελών ελλιμενισμού θα ανεβεί 4 με 5 φορές επάνω και εάν σήμερα ένα σκάφος 50 ποδών πληρώνει τέλη 200 ευρώ τον μήνα τότε θα πληρώνει ακόμα και 1.000 ευρώ.

Στην περίπτωση αυτή τα 1.100 σκάφη -εκ των οποίων τα 850 επαγγελματικά– μόνιμα ελλιμενιζόμενα θα έχουν τεράστιο πρόβλημα, καθώς δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά σ’ αυτά τα τέλη.

Για την εξαγορά της μαρίνας Αλίμου έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον σειρά ελληνικών και ξένων εταιριών, με πρώτη την τουρκική Lamda Dogus, με παρουσία στη χώρα μας από το 2012 μέσα από τη συνεργασία της με τη Lamda Development του ομίλου Λάτση, που διαχειρίζονται ήδη τη μαρίνα Φλοίσβου.

Ακολουθεί εταιρεία του πανίσχυρου ομίλου Κοτς, σε κοινοπραξία με την εταιρεία Άκτωρ.

Η γαλλική Port Adhoc SAS, που διαχειρίζεται σημαντικά λιμάνια και μαρίνες σε όλη τη Μεσόγειο, εκδήλωσε, επίσης, ενδιαφέρον σε συνεργασία με την ελληνοκυπριακή J&P-Αβαξ του ομίλου Ιωάννου-Παρασκευαΐδη.

Την ελληνική παρουσία συμπληρώνουν η εταιρεία Πόρτο Καρράς της οικογένειας Στέγγου, η Ιντρακόμ του Σωκράτη Κόκκαλη, οι τεχνικές Στήριξις και ΑΤΕΣΕ, η τουριστική Κάσος, ο όμιλος παροχής υπηρεσιών Aviareps και η Αρχιρόδον που εδρεύει στην Ολλανδία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας