Καύσιμα: Ανάγκη μείωσης φορολογίας και ελέγχου διυλιστηρίων. ΡΑΕ: Πλαφόν στις τιμές

1338
καύσιμα

Σε άγρια καταλήστευση του καταναλωτικού κοινού έχουν φτάσει οι τιμές των καυσίμων, οι οποίες πετάνε στα ύψη και σε ορισμένα νησιά, αγγίζουν ή και φτάνουν τα 2 ευρώ!

Η ΡΑΕ εισηγείται ένα σύστημα για να τεθεί πλαφόν στις τιμές της βενζίνης σε ορισμένες περιπτώσεις και υπό προϋποθέσεις.

Αν και το πλαφόν στα καύσιμα είναι αναγκαίο και πρέπει να είναι ουσιαστικό και αυστηρό για να προστατεύει τον καταναλωτή και όχι για τα μάτια του κόσμου, δεν επαρκεί για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των υψηλών τιμών στα καύσιμα.

Παράλληλα με το πλαφόν, χρειάζεται δραστική μείωση της φορολογίας της βενζίνης και η λήψη μέτρου για την αντιμετώπιση του καρτέλ των διυλιστηρίων στην χώρα. Και, φυσικά, χρειάζεται πλαφόν πρώτα απ’ όλα στις τιμές των διυλιστηρίων και των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, για τα οποία δεν λέγεται τίποτα.

Τ.Λ.

 

Γνωμοδότηση της ΡΑΕ

Σε γνωμοδότηση υπέρ της επιβολής πλαφόν στα υγρά καύσιμα έχει καταλήξει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). Μάλιστα, η αιτιολογική γνώμη της Αρχής εστάλη στα αρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Ανάπτυξης, καθώς και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, γεγονός που έχει προκαλέσει την αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η γνωμοδότηση της ΡΑΕ δεν συνεπάγεται και εφαρμογή του μέτρου, καθώς η σχετική απόφαση εναπόκειται στα δύο αρμόδια υπουργεία. Τα δύο συναρμόδια υπουργεία θα αποφασίσουν επίσης και τη διάρκεια εφαρμογής του πλαφόν, αν τελικά δώσουν το «πράσινο φως», η οποία θα περιλαμβάνεται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που θα εκδοθεί.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στη γνωμοδότηση της ΡΑΕ περιλαμβάνεται μία μεθοδολογία για τον προσδιορισμό των νομών όπου οι τιμές είναι δυσανάλογα υψηλές, και επομένως στους οποίους αιτιολογείται το πλαφόν. Η εν λόγω μεθοδολογία προβλέπει τον υπολογισμό μίας τιμής αναφοράς για κάθε νομό και τη σύγκρισή της με τη διασπορά των τιμών που καταγράφονται στα τοπικά βενζινάδικα.

Έτσι, κριτήριο για τη λειτουργία ή όχι του συγκεκριμένου νομού υπό ατελή ανταγωνισμό θα αποτελεί το αν ένα σημαντικό ποσοστό των τοπικών πρατηρίων (δηλαδή πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο) υπερβαίνει αυτή την τιμή.  Με βάση την τεχνική επεξεργασία των στοιχείων από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων για το τελευταίο δίμηνο, η οποία προηγήθηκε, φάνηκε πως παρόλο που υπήρξε μείωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, οι τιμές στην αντλία δεν ακολούθησαν πτωτική πορεία σε όλη την ελληνική επικράτεια. Μάλιστα, το πρόβλημα φαίνεται να εντοπίζεται κυρίως στα νησιά του Αιγαίου, δηλαδή τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.

Υπενθυμίζεται πως, από τις αρχές του προηγούμενου μήνα, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είχε υποβάλει αίτημα στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, ώστε να υπάρξει παρέμβαση στις τιμές των καυσίμων στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα. Επίσης, στο ίδιο αίτημα, η Περιφέρεια είχε προτείνει και την επιβολή πλαφόν.

Η αντίδραση της Π.Ο.Π.Ε.Κ

Σύσκεψη με τη συμμετοχή όλων των παραγόντων της αγοράς προκειμένου να ακουστούν όλες οι απόψεις για τις υψηλές τιμές των καυσίμων ζητεί από την πλευρά της η  Π.Ο.Π.Ε.Κ, λέγοντας κατηγορηματικά «όχι» στην προοπτική επιβολής πλαφόν στα νησιά ή άλλες περιοχές.

Η Π.Ο.Π.Ε.Κ. έστειλε σχετική επιστολή με το αίτημά της στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, υπογραμμίζοντας ότι η σύσκεψη πρέπει να γίνει «πριν από οποιαδήποτε εσφαλμένη απόφαση – εισήγηση, περί  επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων». Η εικόνα των τιμών, επισημαίνει, «οφείλεται σε άλλους παράγοντες και όχι στην αισχροκέρδεια  όπως κάποιοι ισχυρίζονται».

«Αν όντως υπάρχει αισχροκέρδεια, ας την εντοπίσουμε όλοι μαζί» καταλήγει.

Υπενθυμίζεται ότι σε πρόσφατη ανακοίνωσή της ο Ομοσπονδία ανέλυε τους παράγοντες, που οδηγούν υψηλότερα τις τιμές των καυσίμων στα νησιά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας