Οι Πειραιώτες το λιμάνι και η COSCO

580
Οι Πειραιώτες το λιμάνι και η COSCO

Στην επικαιρότητα ήρθε το πρώτο λιμάνι της χώρας, σαν υπόδειγμα κάτεργου για τις εργασιακές συνθήκες ,απότοκο της εκποίησης  των περιουσιακών στοιχείων  της χώρας μας στην εταιρεία COSCO…. Στα λασπόνερα του λιμανιού, άγονται και φέρονται συμφέροντα σε ένα πλέγμα εκμετάλλευσης των εργαζομένων, των μεσαίων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων ,των κατοίκων, του περιβάλλοντος ,της χρήσης των δομών του. Την αρχική αισιοδοξία πολιτικών και επαγγελματικών επιμελητηρίων έχουν διαδεχθεί αντιδράσεις φορέων , εκπροσώπων των παραλιμένιων δήμων, συλλογικοτήτων, συνδικαλιστών και κατοίκων των περιοχών . Ο τρόπος απόκτησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ από τους Κινέζους στο 16% ( επιπλέον του51%) και οι σχεδιασμοί επέκτασης των επιχειρηματικών δράσεων τους (master plan) ,  από την ΤΕΚΑΛ Α.Ε. των επιχωματώσεων της νέας προβλήτας, των βυθοκορημάτων , των  μορφολογικών  παρεμβάσεων και της μεταφοράς αγνώστου ποιότητας φορτίων (αποβλήτων), θέτουν αμείλικτα ερωτήματα προς εκείνους που έδωσαν «γη και ύδωρ». Η τήρηση  της Συνθήκης  της Βαρκελώνης, στην Συνδιάσκεψη  των Ηνωμένων Εθνών για το περιβάλλον της Μεσογείου και την διατήρηση της θαλάσσιας ισορροπίας ακυρώνεται με τις πλάτες του εγχώριου πολιτικού συνασπισμού.

Η εκτίμηση είναι ότι όλες οι συμφωνίες έχουν πάρει τον δρόμο τους με δυσοίωνες αποφάσεις – παραχωρήσεις, που αβασάνιστα ανεύθυνα και ανεπίτρεπτα ,αν όχι σκόπιμα,  απετέλεσαν πεδία αυθαίρετης και ανεξέλεγκτης δράσης. Υπάρχει σαφής και καταγεγραμμένη θέση σύμπνοιας του Δημοσίου με αποφάσεις παρεμβάσεων υπέρ της Κινέζικης εταιρείας και των θυγατρικών της σε διεκδικήσεις τρίτων, σε υπεράσπιση των συμφερόντων τους .Αυτό και μόνο είναι δείγμα κρατικής συνευθύνης ,συναρμοδιότητας και συμμετοχής στα τεκτενόμενα .

Μετά την υπογραφή του 67%, να υποθέσουμε πλέον ότι απέκτησαν το δικαίωμα να απαιτούν νομίμως έσοδα για κάθε εργασία που θα ζητείται από πλοιοκτήτες, δικαίωμα που έχει χαθεί από το Ελληνικό δημόσιο …Θα ρωτούσε εύλογα κανείς για τα έσοδα του ΟΛΠ και τις συμβατικές οικονομικές υποχρεώσεις υπέρ του δημοσίου συμφέροντος.

Η θέση της κοινωνίας είναι αντιστρόφως ανάλογη των κυβερνητικών προθέσεων και της αποικιοκρατικής πολιτικής που εγκαθίσταται ως ο διηπειρωτικός κόμβος των παρελκόμενων μονοπωλίων και των εταιρικών συνασπισμών που στο όνομα των παγκόσμιων υπηρεσιών και του ανταγωνιστικού κέρδους υποκαθιστούν τις τοπικές κοινωνίες ως γρανάζια τους.

Η παγκοσμιοποίηση του εμπορίου, των θαλάσσιων μεταφορών και της αύξησης μεταφοράς πρώτων υλών και των τελικών προϊόντων τους, προς όλες τις κατευθύνσεις , πρόβαλε το λιμάνι του Πειραιά ως την νότια πύλη εισόδου στην Ανατολική Μεσόγειο . Ανίκανοι  να δημιουργήσουμε τις δικές μας προοπτικές, στις 30/ 6/ 2016 με την διαδικασία του κατεπείγοντος η συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έφερε προς  ΨΗΦΙΣΗ  ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ την συμφωνία παραχώρησης. Με το αποτέλεσμα των 223 “ΝΑΙ” και των 25 “ΟΧΙ” επιτελέστηκε η παράδοση της παραχώρησης  μετοχικών κεφαλαίων του ΟΛΠ το οποίο κατείχε το ΤΑΙΠΕΔ, στην China COSCO Shipping Corporation .

Ο οργανισμός  της Κινέζικης εταιρείας, δίχως πιέσεις, λειτουργεί ανεπηρέαστος με δικές του αρχές. Δείγμα της καταχρηστικής  εξουσίας που ασκεί είναι ο μεσαίωνας της εντατικής εργασίας των βαρδιών σε συνθήκες δύσκολες . Ο κ. Μ. Μπεκρής, εξ ονόματος όλων των εργαζόμενων του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ έχει επισημάνει την επιβεβλημένη ανάγκη να  εισακουστούν συνολικά τα αιτήματα τους . Αν οι προτάσεις είχαν απήχηση νωρίτερα ίσως να είχε αποφευχθεί  η ακραία κατάληξη του θανάτου του ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΓΚΛΗ.

Ως ξενόφερτοι παράγοντες, δεν αναγνωρίζουν την ποιότητα ζωής και την κοινωνική προοπτική αλλά την αναλώσιμη χρήση και το προσωπικό κέρδος στο όνομα της εξουσίας που εξαγόρασαν.

Είναι ο χρόνος εκείνος της κοινωνικής απαίτησης πού οι παρεμβάσεις του ΥΠΟΥΡΓΟΥ κ.ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ και του ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ κ. Κ. ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΥ  θα λειτουργούσαν ως καταλύτες στις δυσλειτουργίες του λιμανιού.  Με κατάπληξη διαπιστώσαμε την πλήρη απουσία τους αφήνοντας σκέψεις που εδράζουν σε πεδία συναλλαγής. Είναι γνωστό ότι τρείς συγγενείς  του κ. Κατσαφάδου καταλαμβάνουν διευθυντικές θέσεις στο λιμάνι καθώς και ότι συγγενείς του κ. ΥΠΟΥΡΓΟΎ, σύμφωνα με δημοσιεύσεις,  ως μέτοχοι ναυτιλιακών εταιρειών προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες διεθνώς. Θέματα τα οποία αντικειμενικά θέτουν υπό αμφισβήτηση τις παρεμβάσεις τους. Η αποσιώπηση  του θανάτου  από τα ΜΜΕ ήταν επίσης ένα δείγμα χειραγώγησης που αν δεν ήταν πολιτικό, τι ήταν. Με τους ένθερμους εναγκαλισμούς του κ. Α. Τσίπρα στο μέγαρο ΜΑΞΙΜΟΥ, στην διάρκεια των  υπογραφών ( 8/4/2016) και την επίσκεψη του στην Κίνα, δεν θα μπορούσε να προβάλλει αρνητική πολιτική άποψη.

Η δημόσια σιωπή του που δεν το έφερε ούτε στην Βουλή σε ημερήσια κατεπείγουσα συζήτηση ήταν συνακόλουθη των όρων που προσυπόγραψε σύμφωνα με τις οδηγίες των ξένων επιχειρηματικών συμφερόντων,  της πολιτικής των αποκρατικοποιήσεων, της εξάρτησης από τα Ευρωπαϊκά κέντρα καθοδήγησης, αντίθετα με την προάσπιση των Ελληνικών συμφερόντων.

Η επενδυτική αναβάθμιση που επιδιώκει η COSCO δημιουργεί μία άνευ προηγουμένου καταστροφή  στο περιβάλλον που πλέον οι όμοροι δήμοι και η περιφέρεια Αττικής να απορρίπτουν το πρόγραμμα της που έχει κατατεθεί για την Στρατηγική Μελέτη  Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων   . Οι εργοταξιακές εργασίες των εκσκαφέων ,της συχνής διέλευσης βαρέων  φορτηγών, της σκόνης, των θορύβων , των ατμοσφαιρικών  ρύπων και της θαλάσσιας ρύπανσης Συγκεκριμένα η  μεταφορά των μπαζών  για τον κρηπιδότοιχο 1510 μ. και βάθους 29,50 μ.  απαιτεί τεράστιους όγκους εναπόθεσης τους, που ως αποτέλεσμα θα έχουν την αποδόμηση όλου του οικοσυστήματος στον πυθμένα. Γερμανός καθηγητής Βιολογίας αποκάλυψε την από αέρος καταγραφή κίτρινης κηλίδας λάσπης στον όρμο Παλάσκα,  σε έκταση 30 στρεμμάτων( 30.000 τ.μ.) μεταξύ της υπό κατασκευήν του προβλήτα και της ακτής( εφημ. « Δημοκρατία» 11/10/2021).  Οι κυματώδεις  αναταράξεις κατά την πρόοδο των εργασιών διασκορπίζουν τα αμφιβόλου ποιότητας συστατικά και συντελούν στην γενικότερη καταστροφή.

Εύλογη απορία υπάρχει  για την απόρριψη μπαζών σε θαλάσσια τμήματα παρακείμενα της πειραϊκής ζώνης (Αίγινας-Σαλαμίνας,νέας προβλήτας) ως εργασίες μη καταγεγραμμένες στη σύμβαση πλέον των υπαρχουσών δομών.

Απορία επίσης υπάρχει για την κατασκευή της νέας προβλήτας όταν οι υπάρχουσες υπερκαλύπτουν τις ανάγκες κρουαζιέρας. Τι δεν γνωρίζουμε ως πολίτες που όμως γνωρίζει το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ και δεν το δημοσιοποιεί;

Στην δικαιοσύνη έχουν προσφύγει κάτοικοι και Ε.Κ.Π για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία ως συνέπεια της επιβάρυνσης που συντελείται.  Παρά  της αναμονή της απόφασης  δεν έχει γίνει αναστολή των εργασιών που ανεμπόδιστα ο Κινέζικος ΟΛΠ συνεχίζει,  μη σεβόμενος  την έννομη  διαδικασία, οδηγώντας σε τετελεσμένα.

Ας αναρωτηθούμε αν θα υπάρχει στο μέλλον τίποτα που θα θυμίζει τον ΠΕΙΡΑΙΑ που αφήνουμε πίσω μας όταν θα έχει συντελεστεί το έγκλημα των διαπλεκόμενων συμφερόντων ,των επιχειρηματικών ομίλων , της κερδοσκοπίας των κεφαλαίων και της παγκοσμιοποίησης .

Μόνο με προσφυγές και μαζικές διαμαρτυρίες μπορεί η κοινωνία να αντιδράσει για έναν ΠΕΙΡΑΙΑ που δεν θέλουμε να χάσουμε.

Ελευθέριος Αμιράλης

15/11/2021

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας