Κερδισμένοι οι Έλληνες εφοπλιστές από τα γεγονότα σε Σαουδική Αραβία!

402
εφοπλιστές

Η επίθεση σε δύο εγκαταστάσεις του σαουδαραβικού κρατικού πετρελαϊκού κολοσσού Aramco έχει ως αποτέλεσμα εκτός από την πρωτοφανή για τα τελευταία χρόνια εκτίναξη της τιμής του Brent το πρωί της Δευτέρας (16/9/2019) και την άνοδο των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια.

Όπως επεσήμαναν στελέχη διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων, η άνοδος των τιμών της ναυλαγοράς θα οφείλεται στη μείωση της παραγωγής πετρελαίου κατά 5 εκατ. βαρέλια ημερησίως, ήτοι το 50% της σαουδαραβικής και το 5% της παγκόσμιας παραγωγής.

«Οι επιθέσεις στις εγκαταστάσεις της Aramco βραχυπρόθεσμα θα μειώσουν την παραγωγή πετρελαίου. Οι χώρες που προμηθεύονται τον μαύρο χρυσό θα φροντίσουν να κάνουν secure- να διασφαλίσουν τα αποθέματά τους για κάθε ενδεχόμενο» επισημαίνουν στελέχη των ναυλομεσιτικών οίκων:

«Οι ναύλοι θα ανέβουν και αυτό γιατί θα πρέπει να προμηθεύονται πετρέλαιο από πιο μακρινές χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Βραζιλία και η Δυτική Αφρική. Για παράδειγμα η Κίνα που είναι η βασική ισαγωγική χώρα crude πετρελαίου αντί από την Σαουδική Αραβία θα πρέπει να προμηθευτεί πετρέλαιο από τις ΗΠΑ-Βραζιλία-Δυτική Αφρική. Οι αποστάσεις είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερες άρα θα αυξηθούν τα τονομίλια» και προσθέτουν: «Κερδισμένα θα είναι τα μεγάλης χωρητικότητας δεξαμενόπλοια, τα VLCC, άνω των 300.000 τόνων. Η ναυλαγορά ήταν γύρω στα 30.000 δολάρια την ημέρα και αναμένεται να πάει στα 40.000 με 50.000 δολάρια».

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για το ποιοι Έλληνες έχουν τα περισσότερα VLCC, δηλαδή δεξαμενόπλοια χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων αναφέρονται οι εξής:

– Γιάννης Αγγελικούσης με 42 υπερδεξαμενόπλοια βρίσκεται στην κορυφή.

– η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 16

– Η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη με 10

– Η EasterMed του Θανάση Μαρτίνου με εννέα

-To Embiricos Group με εννέα της οικογένειας Εμπειρίκου

– Η Alpha tankers της Άννας Αγγελικούση με οκτώ

– Η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου με επτά

– Ο Γιώργος Οικονόμου με τρία VLCC ,εκ των οποίων δύο ανήκουν στον στόλο της Cardiff και ένα στην εισηγμένη Dryships

– Τρία έχει η Kyklades Maritime του Γιάννη Αλαφούζου

– Ο Όμιλος Τσάκου, των καπετάν Παναγιώτη και του γιου του Νίκου, με δύο υπερδεξαμενόπλοια

– Η Cetrofin του Δημήτρη Προκοπίου με δύο και

– Chandris Group με δύο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας