Η Γερμανία στο δόκανο που έστησε. Απέφυγε οριακά την ύφεση!

1370
γερμανία

Ήρθε η ώρα να πέσει η Γερμανία στην παγίδα που έστησε για τους άλλους στην ευρωζώνη και την Ε.Ε.

Προς το παρόν το Βερολίνο απέφυγε οριακά την τεχνική ύφεση με το +0,1% του ΑΕΠ στο γ’ τρίμηνο του 2019 αλλά οι οικονομικές εξελίξεις δεν είναι καθόλου ευοίωνες στο μέλλον.

Η ευρωζώνη λόγω των προδιαγραφών του ευρώ, της δημοσιονομικής πίεσης, της λιτότητας και των άνισων ταχυτήτων της, έχει καταστεί η ζώνη με τις διαχρονικά χειρότερες οικονομικές επιδόσεις σε όλο τον πλανήτη, ενώ τελούν υπό ημιαποικιοποίηση οι φτωχότερες χώρες της και ειδικά η Ελλάδα.

Η αμφισβήτηση της ευρωζωνικής και ευρωενωσιακής τάξης πραγμάτων γίνεται όλο και πιο έντονη.

Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Peter Altmaier δήλωσε ότι η οικονομική ανάπτυξη παραμένει εύθραυστη

Οριακά απέφυγε η Γερμανία την τεχνική ύφεση στο γ΄τρίμηνο του 2019.

Το ΑΕΠ της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας αναπτύχθηκε με ρυθμό +0,1% στο γ΄τρίμηνο του 2019 σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Deststis, την ώρα που οι αναλυτές ανέμεναν επιβράδυνση -0,1%. Τα στοιχεία για το ΑΕΠ β΄τριμήνου 2019 αναθεωρήθηκαν πτωτικά στο -0,2% από -0,1%. Σε ετήσια βάση, η γερμανική οικονομία αναπτύχθηκε με ρυθμό +0,5% το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2019.

Image

Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Peter Altmaier δήλωσε ότι ενώ τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η Γερμανία απέφυγε την τεχνική ύφεση, η οικονομική ανάπτυξη παραμένει εύθραυστη, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.

«Δεν υπάρχει ύφεση, αλλά οπωσδήποτε μιλάμε για μία πολύ αδύναμη οικονομία», σχολιάζει το CNBC ο Claus Vistesen, επικεφαλής οικονομολόγος της Pantheon Macroeconomics.

Οι αναλυτές αποδίδουν την αποδυνάμωση της γερμανικής οικονομίας στην επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης η οποία έχει πλήξει τις εξαγωγές, σε συνδυασμό με την πολιτική αβεβαιότητα και τις δομικές αλλαγές στον κλάδο των κατασκευαστών αυτοκινήτου.

Παρότι η Γερμανία είχε αποφύγει μόλις και μετά βίας στα τέλη του 2018 το να καταγράψει δύο συνεχόμενα τρίμηνα συρρίκνωσης του ΑΕΠ, μια διαπίστωση γίνεται σχεδόν ομόφωνα: η βιομηχανία, παραδοσιακά η ατμομηχανή της γερμανικής ανάπτυξης, έχει μετατραπεί σε βαρίδι για τη γερμανική οικονομία τον τελευταίο χρόνο και πλέον.

Τον Σεπτέμβριο η βιομηχανική παραγωγή μειώθηκε, υποχωρώντας κατά 0,6% σε μηναία βάση, επηρεασμένη από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, το ατέλειωτο σίριαλ του Brexit και τις απειλές του αμερικανού πρόεδρου Ντόναλντ Τραμπ πως θα επιβάλλει τιμωρητικούς δασμούς στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.

Μένει να απαντηθεί αν η εσωτερική κατανάλωση, που αποδίδεται στην ανθεκτικότητα της αγοράς εργασίας, θα συνεχίσει να αντισταθμίζει τις αρρυθμίες των εξαγωγών και των επενδύσεων.

Η κυβέρνηση «μεγάλου συνασπισμού», που ανέμενε να καταγραφεί το 2019 ανάπτυξη με μέτριο ρυθμό – 0,5% – αναθεώρησε τον Οκτώβριο προς το χειρότερο την πρόβλεψή της για το 2020 και δεν αναμένει πλέον παρά να ανέλθει στο 1% του ΑΕΠ, έναντι 1,5% που εκτιμούσε ότι θα ήταν την άνοιξη.

Το κλίμα ανησυχίας για την ύφεση αναζωπυρώνει στη Γερμανία τον διάλογο για το λεγόμενο Schwarze Null (κατά λέξη «μαύρο μηδέν»), τον κανόνα για τον ισορροπημένο ομοσπονδιακό προϋπολογισμό, που τηρείται απαρέγκλιτα από το 2014.

Καθαρά πολιτική δέσμευση, ο κανόνας αυτός ήρθε να αυστηροποιήσει τη συνταγματική πρόνοια του Schuldenbremse (του «φρένου στην έκδοση δημοσίου χρέους»), που προβλέπει πως το έλλειμμα δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0,35% του ΑΕΠ, κι αυτό μόνο σε εξαιρετικές περιστάσεις.

Την περασμένη εβδομάδα, η λεγόμενη επιτροπή των σοφών, μια ομάδα πέντε οικονομολόγων επιφορτισμένη να συμβουλεύει την κυβέρνηση υπό την καγκελάριο Άγγελα Μέρκελ για ζητήματα οικονομικής πολιτικής, συνέστησε να υπάρξει χαλάρωση της απόλυτης δημοσιονομικής πειθαρχίας «σε περίπτωση μεγαλύτερης επιβράδυνσης» της δραστηριότητας, διότι θα μπορούσε να παρακωλύσει την ανάκαμψη.

Το λόμπι της γερμανικής βιομηχανίας BDI άδραξε την ευκαιρία για να καλέσει το Βερολίνο να «αυξήσει τις δημόσιες επενδύσεις», διεκδίκηση που προβάλλει επί χρόνια μεγάλο μέρος του επιχειρηματικού κόσμου, που εκφράζουν κατάπληξη και απογοήτευση για την κατάσταση των υποδομών — τηλεπικοινωνιακών, σιδηροδρομικών κ.λπ. — και τονίζουν τις ανάγκες ως προς την εκπαίδευση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας