Απεργία ΠΕΝΕΝ 13-16/6: Εφοπλιστές, Κυβέρνηση και ΥΕΝ υπεύθυνοι και υπόλογοι για τα προβλήματα των Ναυτεργατών

767
ΠΕΝΕΝ

ΠΕΝΕΝ: Παλεύουμε ενάντια στο καθεστώς της υπερεργασίας, των εξοντωτικών ωραρίων, της ελλιπούς επάνδρωσης και της καταστρατήγησης των ΣΣΕ

 

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ όπως έχει διαμηνύσει με σχετικές ανακοινώσεις και το εξώδικο που απέστειλε στις Ναυτιλιακές εταιρίες δεν πρόκειται να κάνει βήμα πίσω από τα δίκαια αιτήματά της που αφορούν τις συστηματικές παραβιάσεις στην ναυτική νομοθεσία, τις ΣΣΕ αλλά και την βιομηχανία ειδικών συνθέσεων στην επάνδρωση των πλοίων που δίνονται στο όνομα της ανταγωνιστικότητας των πλοίων αδιαφορώντας προκλητικά για τις τριτοκοσμικές εργασιακές συνθήκες που διαμορφώνονται για τους Ναυτεργάτες σε διάφορες κατηγορίες πλοίων και δρομολογιακές γραμμές.

Η υπεύθυνη για την συστηματική καταστρατήγηση της νομοθεσίας, των ΣΣΕ και των εργασιακών δικαιωμάτων είναι η ίδια η ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική και οι φορείς που την υπηρετούν, Υπουργείο Ε.Ν, οι υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος που προσφέρουν γη και ύδωρ να αυγατίσουν τα εφοπλιστικά κέρδη θέτοντας σε ορισμένες περιπτώσεις σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, του επιβατηγού κοινού και των ίδιων των Ναυτεργατών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, που επιβεβαιώνει πλήρως τις θέσεις μας, αποτελεί σχετική καταγγελία που κατέθεσε προς το αρμόδιο Λιμεναρχείο Ναύτης που εργάζεται σε πλοίο της γραμμής Κυλλήνης – Ζακύνθου στις 8/6/2018 καταγγέλλοντας την σύμβαση εργασίας, τονίζοντας τις απάνθρωπες εξοντωτικές συνθήκες εργασίας που επικρατούν στα πλοία της γραμμής και η αρμόδια Λιμενική αρχή αντί να επιληφθεί της σοβαρότατης αυτής καταγγελίας, συμβούλεψε τον συνάδελφο να επιστρέψει αμέσως στο πλοίο για να αποφύγει την απόλυσή του ως μη επιβαίνων!!!

Επίσης ενδεικτική της αναφερόμενης διαπλοκής αποτελεί το γεγονός ότι σε συγκεκριμένη Πορθμειακή γραμμή (γνωστή η υπόθεση στο ΥΕΝ) τουλάχιστον 5 Λιμενικοί έχουν τακτοποιήσει για προσωρινή εργασία τα παιδιά τους σε πλοία για την θερινή σαιζόν σε ειδικότητα που δεν προβλέπεται από την οργανική σύνθεση……

Είναι επίσης γνωστή αναφορά Λιμενικού οργάνου που υπηρετεί στην Κυλλήνη ότι όποιος Λιμενικός καταγράψει τις παραβιάσεις της νομοθεσίας στην γραμμή θα μετατεθεί εντός του επόμενου 24ωρου…..

Αυτό είναι το άθλιο και διαπλεκόμενο σύστημα που έχει οικοδομηθεί μεταξύ των εφοπλιστικών εταιριών και των αντίστοιχων υπηρεσιών του ΥΕΝ και τα Ναυτεργατικά δικαιώματα γίνονται θυσία στον βωμό της εφοπλιστικής κερδοφορίας.

Κατά τα άλλα ο Πρωθυπουργός δηλώνει υποκριτικά «περί ηρωϊκών πληρωμάτων» και από την άλλη η κυβέρνηση, η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΕΝ σφυρίζουν αδιάφορα στις συνθήκες εργασιακής γαλέρας και συνεχώς με την πολιτική τους επιδεινώνουν τις εργασιακές συνθήκες για τους Ναυτεργάτες.

Τα γεγονότα αυτά φανερώνουν και αποδεικνύουν γιατί επί 4 χρόνια το καθεστώς της εργασιακής γαλέρας στα πλοία αυτά παραμένει ανέγγιχτο και γιατί στον πρόσφατο έλεγχο για πολλοστή φορά το κλιμάκιο των Λιμενικών δεν διαπίστωσε την παραμικρή καταστρατήγηση σε ότι αφορά την υπερεργασία, τις απλήρωτες υπερωρίες, το ποδοπάτημα στην Δ.Σ 180 σχετικά με την οργάνωση του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των Ναυτεργατών. Εξάλλου για να συγκαλύπτονται τα προβλήματα το ΥΕΝ αρνήθηκε  επίμονα να υιοθετήσει μια σειρά προτάσεις της ΠΕΝΕΝ για τον ρόλο και τις αρμοδιότητες των συνδικαλιστών που συμμετέχουν στους διενεργούμενους ελέγχους επιφυλάσσοντας για αυτούς τον ρόλο του παρατηρητή…..

Αυτή την αθλιότητα αποδέχτηκε χωρίς καμιά αντίδραση και η γνωστή πλειοψηφία και ηγεσία της ΠΝΟ.

Από τις έως τώρα συναντήσεις και συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν με αφορμή την 4ήμερη απεργία της ΠΕΝΕΝ στις γραμμές Κυλλήνης – Ζακύνθου, Πάτρας – Κεφαλονιάς – Ιθάκης προκύπτει ότι τόσο οι εμπλεκόμενες Ναυτιλιακές εταιρίες όσο και το ΥΕΝ δεν έχουν την βούληση να δώσουν λύσεις στα παραπάνω προβλήματα.

Με βάση αυτή την διαπίστωση η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ προχωρεί κανονικά στην υλοποίηση του αγωνιστικού – απεργιακού σχεδιασμού για τα πλοία της ανωτέρω γραμμής όπως ακριβώς τα έχει ανακοινώσει:

Στις 13/6/2018 24ωρη απεργία στο πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ» με προοπτική συνέχισης εφόσον δεν ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας.

Στις 14/6/2018 στο πλοίο «ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ»

Στις 15/6/2018 στο πλοίο «FIOR DI LEVANTE»

Στις 16/6/2018  στο πλοίο «MARE DI LEVANTE»

Θεωρούμε για την ενδεχόμενη ταλαιπωρία του επιβατηγού κοινού υπεύθυνους και υπόλογους τις Ναυτιλιακές εταιρίες, το ΥΕΝ και τις αρμόδιες υπηρεσίες του.

 

Καλούμε τον κλάδο να δώσει μαχητικά, μαζικά και αγωνιστικά το παρόν στην απεργιακή κινητοποίηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας