Η GlaxoSmithKline, κορυφαία φαρμακοβιομηχανία της Βρετανίας, συμφώνησε να εξαγοράσει το μερίδιο της ελβετικής Novartis στην κοινοπραξία καταναλωτικών ειδών προσωπικής υγιεινής, που είχαν συστήσει. Πρόκειται για μία συμφωνία ύψους 13 δισ. δολαρίων, η οποία σηματοδοτεί μία από τις πρώτες δυναμικές κινήσεις τόσο για τη διευθύνουσα σύμβουλουλο της Glaxo, Έμμα Γουόλμσλεϊ, που ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας πέρυσι, όσο και για τον επικεφαλής της Novartis, Βας Ναρασίμαν, ο οποίος αναρριχήθηκε στην κορυφή της ιεραρχείας τον περασμένο μήνα.
Η επικεφαλής της Glaxo είχε εδώ και καιρό επισημάνει τα οφέλη από το να έχεις τις δραστηριότητες φαρμάκων, εμβολίων και καταναλωτικών αγαθών κάτω από την ίδια ομπρέλα, σε μία περίοδο μεταβλητότητας για τον κλάδο. Αποκτώντας το μερίδιο 36,5% της Novartis στην κοινοπραξία, που περιλαμβάνει προϊόντα όπως τα Sensodyne, Theraflu και Panadol, ενισχύει σημαντικά τη θέση της.
Από την πλευρά της η Novartis αντλεί πολύτιμο ρευστό και έχει τη δυνατότητα για επιστροφή ρευστού στους μετόχους, αλλά και για αναζήτηση στόχων για εξαγορά. Ο Ναρασίμαν εστιάζει την προσοχή σε νέα φάρμακα για τον καρκίνο και άλλες σοβαρές ασθένειες.