Ατύχημα ή ταξικό έγκλημα;

8147
Τουρκία

Εδώ και δύο μέρες σε όλη τη χώρα πρώτο θέμα συζήτησης είναι το τραγικό ατύχημα στη Λαμία. Το είδους του ατυχήματος, η καταγραφή του, η  διάσταση του «τυχαίου» σαν τραγικό στοιχείο, η κοινωνική θέση του παραβάτη-θύτη και το είδος του οχήματος, η ταυτότητα των αθώων θυμάτων, αποτέλεσαν –και λογικά- το έναυσμα για μια συζήτηση που μπορεί να ξεκινούσε από το ανθρώπινο και συχνά κατέληγε στο κοινωνικό ή και ταξικό ακόμη .
Και όντως ειπώθηκαν πολλά εστιάζοντας στη «ταξική διάσταση» του ατυχήματος, με αφορμή τη κοινωνική θέση του οδηγού και το αυτοκίνητο-που στα χέρια του μεταμορφώθηκε σε όπλο εγκλήματος.
Και όντως το έγκλημα ήταν ταξικό!
Όχι όμως επειδή ο οδηγός ήταν γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας και το αυτοκίνητο, όχημα-φετίχ των διαφόρων ελίτ.
Ο οδηγός θα μπορούσε να ήταν από το Κερατσίνι και να οδηγούσε το πειραγμένο μεταχειρισμένο του πατέρα του.
Και πάλι το ατύχημα, ταξικό έγκλημα θα ήταν, καθώς ο διαχρονικός Θύτης θα ήταν το συγκεκριμένο ταξικό κράτος και οι πολιτικοί του διαχειριστές, με την εγκληματική πολιτική που ακολουθούν δεκαετίες τώρα στα θέματα της οδικής ασφάλειας.
Ο ίδιος Θύτης έχει παραδώσει δεκαετίες τώρα τους δρόμους της χώρας στους εθνικούς εργολάβους, που (υπο)«χρηματοδοτούν» τα δίκτυα μέσω «δανείων» και επιστρέφουν «τόκους» μέσω πολιτικής στήριξης και ελεγχόμενων ΜΜΕ.
Ο ίδιος Θύτης έχει την ευθύνη που το οδικό δίκτυο της χώρας, στο μεγαλύτερο τμήμα του, παραμένει ζωντανό μουσείο οδικών standards της δεκαετίας του ΄60, με ότι αυτό συνεπάγεται στο τομέα της ασφάλειας.
Ο ίδιος Θύτης έχει την ευθύνη της άθλιας συντήρησης των υποδομών και τη μετατροπή της κοινωνικής ανάγκης της μεταφοράς σε αφορμή για ένα επιπλέον χαράτσι.
Ο ίδιος Θύτης έχει μετατρέψει τη Τροχαία αστυνόμευση από μηχανισμό που θα έπρεπε να έχει σαν κύρια ευθύνη διαδικασίες ελέγχου και πρόληψης, σε μηχανισμό κοπής κλήσεων.
Ο ίδιος Θύτης έχει μετατρέψει τον υποτιθέμενο ΚΟΚ σε καρικατούρα διατάξεων, με την βασική πλευρά τη συνεισφορά στα κρατικά ταμεία. Καθόλου τυχαίο που σε άλλες χώρες η οδήγηση αυτοκινήτων ανάλογου «προφίλ δυνατοτήτων» προϋποθέτει ειδικά διπλώματα και εξετάσεις.
Ο ίδιος Θύτης έχει την ευθύνη που στη χώρα δεν υπάρχει καμία Παιδεία οδικής συμπεριφοράς(όπως και οποιουδήποτε άλλου είδους παιδεία φυσικά), ευθύνη που βαραίνει το κράτος και όχι φυσικά την οικογένεια ή τις εφηβικές παρέες.
Ο ίδιος Θύτης έχει την ευθύνη που το αξιακό σύστημα περιλαμβάνει το «φαίνεσθαι» και όχι το «είναι», την επίδειξη αντί για την ουσία, το «δήθεν» αντί για το «όντας».
Ο ίδιος Θύτης, τα τελευταία «μνημονιακά» χρόνια έχει φτωχοποιήσει σε τέτοιο βαθμό τον ελληνικό λαό, που τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι ολοένα και πιο παλιά, ολοένα και πιο κακοσυντηρημένα.
Ο ίδιος Θύτης…

6 Σχόλια

  1. Αναρωτιέμαι αν όλα αυτά τα…. βαθυστόχαστα που γράφεις, έχουν καμιά σχέση με το θλιβερό γεγονός……

  2. Ο Ιταλος φιλοσοφος Νορμπερτο Μομπιο είχε πει σε μια συνέντευξη μεταξύ άλλων και τα εξής:Οι κουμουνιστές και οι αριστεροί τεχνηέντως και εντελώς συνειδητά καλλιεργούν τον φθόνο στις κατώτερες πνευματικά και οικονομικά τάξεις εναντίον των πλουσίων των πετυχημένων καί των έξυπνων, και οι αδαείς πέφτουν στην παγίδα τους.Αλλα το ίδιο είπε καί ο Νίτσε.
    Εάν θα παρατηρήσετε όλοι την φρασεολογία τους στην ρητορική τούς πιστά εφαρμοζουν τα παραπάνω.
    Και εάν σταματούσαν να απευθύνονται σε αυτά τα ταπεινά ένστικτα του ανθρώπου θα κατέρρεε όλοι η ιδεολογία τους καί δεν θα ειχαν λόγω ύπαρξεις.

  3. Στην ιστορία της ανθρωπότητας δεν υπήρξε ποτέ πόνος ή θλίψη ανθρώπινη που να μην προσπάθησε η αριστερά να εκμεταλλευτεί. Βρε κακομοίρηδες ο ίδιος ο Τρότσκι δεν γράφει στις σημειώσεις του πως ζούσε στην Αμερική με λιμουζίνα και με σοφέρ! ΚΑΙ ΜΕ ΣΟΦΕΡ! Η Παπαρίγα δεν έστειλε το παιδί της στο Κολλέγιο Αθηνών; Αυτό δεν ήταν ταξικό ατύχημα; Οι βουλευτές της αριστεράς πόσα σπίτια έχουν ο καθένας; Ο οδηγός της Πόρσε μπορεί να ήταν το μεγαλύτερο κάθαρμα, δεν ξέρω, αλλά μπροστά στο μνήμα την ημέρα της κηδείας επιβάλλεται σεβασμός και περισυλλογή. Για όσους έχουν πολιτισμό.

    • Την κακομοιριά σας την επιστρέφουμε… Προφανώς κρίνετε εξ ιδίων τ’ αλλότρια… Όσο για τα υπόλοιπα, μάλλον δεν πήρατε χαμπάρι από το πνεύμα του άρθρου, ούτε βγάλατε, φυσικά, τα κατάλληλα συμπεράσματα… Χώρια τη λάσπη, που βάλατε στον ανεμιστήρα κι όποιον πάρει ο Χάρος… Η οποία προφανώς δεν συνάδει με τον πολιτισμό που, με περισσή ευκολία ζητάτε από τους άλλους, χωρίς, κατά τα φαινόμενα, να τον διαθέτετε ο ίδιος…

  4. Δεν καταλαβαινω καποιους σχολιαστες. Ο αρθογραφος ειναι σαφεστατος.Το συγκεκριμμενο ατυχημα θα μπορουσε να αποφευχθει (εκτος αν παμε στη μεταφυσικες εξηγησεις οπως οτι ο καθενας εχει ραντεβου με τη μοιρα του κ.λ.π., τα οποια ειναι και αυτα μια αποψη, ετσι?) αν κατι λειτουργουσε σωτα εστω και 10-20% σε αυτο το κρατος. Για παραδειγμα Η συγκεκριμμενη πορσε διηνυσε γυρο στα 80 χιλιομετρα τρεχωντας με 250-300 χιλιομετρα την ωρα. Η τροχαια που στα κομματια ηταν?Στην εθνικη οδο δεν υπαρχουν ρανταρ που να δειξουν το μεγεθος της παραβασης (100 το λιγοτερο χιλιομετρα πανω απο το επιτρεπομενο οριο ταχυτητας), ωστε να σταλει καποιο περιπολικο να σταματησει την κινουμενη λαιμητομο?Οσο για τον σχολιαστη ΗΡΑΚΛΗ τι να πω? Η αριστερα λεει ωθει τον κοσμο (σιγουρα εννοει την αξια περιφρονησης πλεμπα) να φθονει τους πλουσιους, τους εξυπνους και τους επιτυχημενους.Μα το 90% των “επιτυχημενων” ειναι τα λεγομενα λαμογια.Δεν καταλαβαινω τι εννοει ο φιλος. “Αφηστε τα λαμογια ησυχα”, “γινε και συ λαμογιο, μπορεις”, “οι νομοι που ισχυουν για την πλεμπα δεν ισχυουν για τους “εξυπνους” και τους “επιτυχημενους”?? Εν πασει περιπτωσει, σεβαστη η αποψη του καθενος.Εστω και αν ειναι στην εφηβικη ηλικια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας