Υπερπολυτέλεια τα ταξίδια-Αυξήσεις στα πανύψηλα-πυκνότατα διόδια έως 12%-7,6% το 2024

1511

Ληστρικές οι συμβάσεις με τις εταιρείες των εθνικών οδών-Ένας μισθός το κόστος συντήρησης και κίνησης ενός μεσαίου αυτοκινήτου (service, βενζίνη, διόδια, ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας, κάρτα ελέγχου κλπ κλπ…)-Αστείες δικαιολογίες Π. Μαρινάκη – Χ. Σταϊκούρα

Προς συμβιβασμό οδηγούνται παραχωρησιούχοι και η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ όσον αφορά τις αυξήσεις διοδίων καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η συνάντηση της περασμένης Παρασκευής δημιούργησε «κοινό τόπο» για μονοψήφια αύξηση.

Υπενθυμίζεται ότι το 2023 δεν επετράπη η προβλεπόμενη αύξηση διοδίων με βάση τη ρήτρα πληθωρισμού του 2022, σύμφωνα με την οποία οι παραχωρησιούχοι διεκδικούσαν αυξήσεις ύψους έως και 12%. Και πάλι με τον μαθηματικό τύπο για το 2024, οι αυξήσεις (με πληθωρισμό του 2023) κυμαίνονταν στο 1,8%, γεγονός που σημαίνει πως η αθροιστική αύξηση θα ανερχόταν σε 14%.

Παρά το συμβατικό δικαίωμά τους οι παραχωρησιούχοι φέρονται να έχουν συμφωνήσει στην ανακοίνωση αυξήσεων ύψους 6%-8% τον Δεκέμβριο, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από τις αρχές του 2024, ενώ κατά πληροφορίες το ποσοστό αύξησης που «κουρεύεται» ενδέχεται να επιμεριστεί σταδιακά στη διετία 2025-2026.

Μένει επίσης να διευκρινιστεί αν οι παραχωρησιούχοι αποσύρουν την απαίτηση που έχει σχηματιστεί για διαφυγόντα κέρδη από τη μη αύξηση διοδίων, η οποία με βάση τις διελεύσεις ανέρχεται αθροιστικά πέριξ των 45 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως στους αυτοκινητόδρομους με διόδια περιλαμβάνονται οι άξονες Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας