Ξεκίνησε η συστηματική κατεδάφιση ουκρανικών υποδομών από Ρωσία!

82
Το κείμενο που ακολουθεί το αλιεύσαμε από το facebook. Το δημοσιεύουμε επειδή το θεωρούμε σημαντικό για την ενημέρωση των αναγνωστών μας. Επειδή έχει αναδημοσιευτεί αρκετά, το είδαμε με δύο διαφορετικές υπογραφές! Γι αυτό το λόγο, καθώς επίσης επειδή δεν έχουμε την άδεια του συντάκτη να δημοσιεύσουμε το όνομά του, το δημοσιεύουμε ανώνυμα.
Iskra
Είναι πλέον οριστικό: Ενόψει του χειμώνα 2025-2026, η Ρωσία ξεκίνησε ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ το τελικό σφυροκόπημα κατά των ουκρανικών υποδομών – Ο πόλεμος των σιδηροδρόμων, του ηλεκτρισμού και του φυσικού αέριου.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
 Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται τεράστια έξαρση στις ρωσικές αεροπορικές επιδρομές. Είναι τόσο καταιγιστικές που και να θέλει κάποιος που τις παρακολουθεί, είναι δύσκολο να παρέχει με συνέπεια μια ικανοποιητική ενημέρωση.
Διαβάστε εδώ, στην κυριακάτικη ζουμερή αναφορά, όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για τις εξελίξεις στο ουκρανικό!
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Στη φάση που βρισκόμαστε τα Geran ντρόουνς κυνηγούν (ακόμα και κινούμενα πλέον!) τρένα, γκρεμίζουν πυλώνες μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και λοιπά στοιχεία της ουκρανικής υποδομής που έως τώρα δε θεωρούνταν καν πιθανό να πληγούν.
Προφανώς (επιτέλους!) έχει ληφθεί η απόφαση, όχι μόνο να συνθλιβούν οι σιδηροδρομικές μεταφορές των Ουκρανών σε βαθμό που θα τις καταστήσει ακατάλληλες για μεγάλης κλίμακας στρατιωτικές επιχειρήσεις, αλλά και να στερηθεί επιπλέον η Ουκρανία από κάθε μορφή ενέργειας και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας για αυτόν τον χειμώνα και εφεξής.
Και (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!) οι Ρώσοι πείθουν κατηγορηματικά ότι διαθέτουν όχι μόνο την απαραίτητη ισχύ πυρός και ακρίβεια χτυπημάτων, αλλά και τη θέληση για να το επιτύχουν!
Τσερνίγκοφ και Σούμι αποτελούν βασικές “περιοχές-στόχους”, μιας και από εκεί εκτοξεύεται η συντριπτική πλειοψηφία των ουκρανικών ντρόουνς και πυραύλων εναντίον της Ρωσίας. Τα ντρόουνς έχουν μπαταρίες (αν μη τι άλλο, για την καθοδήγηση και τηλεμετρία τους), όμως δεν μπορούν όλα να φορτιστούν στο πεδίο της μάχης με γεννήτριες ντίζελ. Το οποίο ντίζελ πρέπει από κάπου να προσκομιστεί/αντληθεί. Επίσης, πρέπει να φορτίζονται τακτικά οι ασύρματοι, τα συστήματα Starlinks κ.λπ. Τίποτα δε λειτουργεί χωρίς ενέργεια κι επομένως χωρίς καύσιμα.
Στα τέλη λοιπόν του Σεπτεμβρίου (28-30), προφανώς με στόχο την απομόνωση του Κιέβου από τη βορειοανατολική Ουκρανία (από την πόλη Τσερνίγκοφ ή/και όλα τα σημεία στην επαρχία Σούμι), οι Ρώσοι έβαλαν στόχο τη σιδηροδρομική γραμμή από το Κίεβο βορειοανατολικά προς το Νίζιν και το Κόνοτοπ, χτυπώντας για δύο συνεχόμενες νύχτες τον σταθμό και τις σχετικές υποδομές μέσα ή κοντά στην Μπομπρόβιτσα νότια/νοτιοδυτικά του Τσερνίγκοφ (η σημειωμένη με κόκκινο «Χ» τοποθεσία στο 1ο σχόλιο).
Ως αποτέλεσμα, αυτό το τμήμα της γραμμής δεν μπορεί προς το παρόν να εξυπηρετήσει ηλεκτροκίνητους συρμούς και οι ντιζελοκίνητοι δεν μπορούν να ανεφοδιαστούν με καύσιμα στον σταθμό, γεγονός που ενδεχομένως αναγκάζει τα φορτία (καύσιμα, πυρομαχικά, γεννήτριες, δίχτυα καμουφλάζ, σκηνές, κεραίες, λοιπός βαρύς εξοπλισμός, όπως οχήματα μάχης κ.λπ., καθώς και κάρβουνο) που κατευθύνονται, ας πούμε, από τη Ρουμανία ή την Οδησσό προς (τελικά) το Τσερνίγκοφ, να εκτρέπονται δυτικά και στη συνέχεια βόρεια γύρω από το Κίεβο…
… περνώντας πολύ κοντά στα σύνορα με τη Λευκορωσία, κάτι που μπορεί να είναι επικίνδυνο και μη πρακτικό.
Το περιστατικό αυτό δεν ήταν μεμονωμένο. Η Ουκρανία βιώνει μια πραγματική κατάρρευση των μεταφορών της: Τα εφοδιασμένα με κάμερες ρωσικά UAV Geran, “κυνηγούν” τα στρατιωτικά σιδηροδρομικά τρένα. Τον τελευταίο μήνα, έχουν καταστραφεί περισσότερα από δώδεκα κλιμάκια. Το πρόβλημα έχει γίνει τόσο οξύ που,
όσο κι αν προσπαθεί επισήμως το Κίεβο, αδυνατεί πλέον να κρύβει αυτές τις απώλειες.
Κάποιες πηγές αναφέρουν ότι οι Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν ήδη “εξολοθρεύσει” περίπου το 10-12% των ντιζελοκίνητων/ηλεκτραμαξών στην Ουκρανία, ενώ άλλα στοιχεία ανεβάζουν το ποσοστό σε 30-35%. Και, φυσικά, έπεται συνέχεια.
Είναι λοιπόν γεγονός: Τα ρωσικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη παραλύουν τις στρατιωτικές μεταφορές της Ουκρανίας.
Επίσης όλο και πιο ενδιαφέρουσα γίνεται η κατάσταση με το φυσικό αέριο για βιομηχανική και οικιακή χρήση.
Τη νύχτα 2-3 Οκτωβρίου, η Ρωσία εξαπέλυσε μια μεσαίου (με τα πρόσφατα ρωσικά στάνταρ) επιδρομή που περιελάμβανε περίπου 350 ντρόουνς μεγάλου βεληνεκούς και πάνω από 40 βαρείς πυραύλους – μια εντυπωσιακή αναλογία για τα πρόσφατα κύματα επιθέσεων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τα περισσότερα από αυτά τα Geran και τους πύραυλους (κυρίως διάφοροι τύποι Iskander) στόχευαν πέντε τοποθεσίες που σχετίζονται με το φυσικό αέριο (πχ ολόκληρες μονάδες επεξεργασίας αερίου ή σταθμούς συμπιεστών, διαχωρισμού/διήθησης, άντλησης ή/και διανομής, δεξαμενές αποθήκευσης, σχετικούς ηλεκτρικούς υποσταθμούς), τόσο στην επαρχία του Χαρκόβου, όσο και σε έξι εγκαταστάσεις φυσικού αερίου στην επαρχία της Πολτάβα.
Πέρα από τα χτυπήματα με τα Geran ντρόουνς, συνολικά 18 βαρείς πύραυλοι έπληξαν αυτούς τους συγκεκριμένους στόχους. [Σημείωση: Φαίνεται ότι άλλοι τόσοι περίπου (ένα ασυνήθιστα υψηλό ποσοστό, τελευταία!) καταρρίφθηκαν καθ’ οδόν προς τον στόχο – ίσως χάρη στους έξτρα Patriot που φημολογείται ότι παραχώρησε στο ούκρο-Ράιχ ο Νετανιάχου.]
Σύμφωνα με την ουκρανική Naftogaz, η επίθεση στις υποδομές παραγωγής φυσικού αερίου ήταν η πιο μαζική από το 2022.
Οι περισσότεροι από τους στόχους υπέστησαν σοβαρές ζημιές – στην καλύτερη περίπτωση! Για την αποκατάσταση των οποίων θα χρειαστεί ανάπτυξη ανθρώπινων και υλικών πόρων που θα πάρει μήνες και με την προϋπόθεση ότι, αφενός τα απαραίτητα ανταλλακτικά, η ηλεκτρική ενέργεια, το αέριο για την οξυγονοκόλληση (!) κ.λπ. θα είναι επαρκώς διαθέσιμα, αφετέρου ότι δε θα προκαλούνταν περαιτέρω ανάλογες ζημιές σε άλλες τοποθεσίες.
Έλα όμως που ακολούθησε η χθεσινή βραδιά!
Χθες τη νύχτα, 4-5 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε μια ακόμα πιο μεγάλη επιδρομή, ίσως μια από τις μεγαλύτερες μέχρι στιγμής. Σύμφωνα με ουκρανικές εκτιμήσεις εκτοξεύτηκαν περίπου 750 ντρόουνς Geran-2, κάπου 50 πύραυλοι κρουζ Kalibr και αρκετοί πύραυλοι Kinzhal Kh-47M2 (βλ. 2ο σχόλιο).
Η μόνη περιοχή που δεν επλήγη ήταν η Ζακαρπάτια. Ιδιαίτερα στοχοποιήθηκαν οι περιοχές Ιβάνο-Φρανκίφσκ και Βίνιτσα, όπου αναφέρθηκαν ισχυρές εκρήξεις και διακοπές ρεύματος. Σύμφωνα με τοπικές αναφορές, επλήγησαν οι Θερμοηλεκτρικοί Σταθμοί Μπουρστίν και Λαντίζιν ενώ υπερηχητικοί πύραυλοι Κινζάλ πραγματοποίησαν πλήγματα ακριβείας σε κρίσιμες υποδομές στην περιοχή Λβοφ.
Η Ukrenergo ανακοίνωσε την έναρξη έκτακτων διακοπών ρεύματος σε ολόκληρη την Ουκρανία.
Μιας και αναφερθήκαμε στο Λβοφ, να πούμε ότι οι Ρώσοι κατέστρεψαν το εκεί τεχνοπάρκο! (3ο σχόλιο)
Κατά τη διάρκεια της μαζικής επίθεσης, οι ρωσικές δυνάμεις εξαπέλυσαν ένα ακριβές πλήγμα κατά του συγκροτήματος εφοδιασμού Sparrow Park Lvov – έναν από τους μεγαλύτερους κόμβους μεταφορών στη δυτική Ουκρανία, θέτοντας κατά πάσα πιθανότητα την εγκατάσταση εντελώς εκτός λειτουργίας.
Το βιομηχανικό πάρκο χρησιμοποιήθηκε ως κέντρο εφοδιασμού για την αποθήκευση και την αποστολή στρατιωτικού φορτίου που έφτανε από την Ευρώπη στην εμπόλεμη ζώνη και από εκεί περνούσε ένα σημαντικό μέρος των προμηθειών όπλων και εξοπλισμού για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας. Το συγκρότημα βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Λβοφ και περίπου 170 χιλιόμετρα από το πολωνικό Ρζεσζόφ, ένα βασικό σημείο για τη διανομή της δυτικής στρατιωτικής βοήθειας προς την Ουκρανία.
Στο δια ταύτα!
Παρά το γεγονός ότι οι Ουκρανοί συνεχίζουν να προβάλουν σθεναρή αντίσταση στο δυτικό-κεντρικό Ντονέτσκ, συνεχίζουν να καταρρέουν αργά στο νοτιοανατολικό Ντνιπροπετρόφσκ και στη βορειοανατολική Ζαπορίζια, χωρίς ρεαλιστικές προοπτικές να μετριαστεί αυτή η κατάσταση.
Δε θα σας κουράσω με περισσότερες λεπτομέρειες για την κατάσταση στο έδαφος. Η στρατηγική εικόνα είναι τόσο κακή για τους Ουκρανούς που (αν δεν το έχετε παρατηρήσει) τα MSM έχουν σχεδόν εγκαταλείψει κάθε συζήτηση περί των ρωσικών προελάσεων ή για το πού μπορεί να φτάσει ο πόλεμος βραχυ-μεσοπρόθεσμα, εστιάζοντας αντ’ αυτού στη μακροπρόθεσμη “απειλή του Πούτιν για την Ευρώπη” κτλ κτλ!…
Τα τελευταία τρία 24ωρα η πόλη του Τσερνίγκοφ ζει με συνεχείς διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος – (στην καλύτερη περίπτωση) τρεις ώρες ΜΕ, έξι ώρες ΧΩΡΙΣ ρεύμα. Ανάλογη είναι η κατάσταση στην πόλη της Πολτάβα. Η ηλεκτρική σιδηροδρομική κυκλοφορία προς το Κονότοπ, στην επαρχία Σούμι, έχει σταματήσει εντελώς μετά από τα 10 ή 11 επιβεβαιωμένα χτυπήματα Geran σε έναν υποσταθμό εντός των ορίων της πόλης.
Είναι σαφές ότι οι Ρώσοι διατηρούν την πίεση σχεδόν καθημερινά, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα της Ουκρανίας και η ικανότητά της να ανταποδώσει τα χτυπήματα (με τα δικά της ντρόουνς μεγάλης εμβέλειας) βρίσκονται σε κατακόρυφα φθίνουσα πορεία. Φέτος (επιτέλους!) η Ουκρανία βρίσκεται για τα καλά αντιμέτωπη με την προοπτική να αντιμετωπίσει έναν πολύ σκληρό χειμώνα, πολύ χειρότερο ακόμα και από τον χειμώνα του 2022-2023, όταν οι πολίτες υπέστησαν έντονη ταλαιπωρία, αλλά “η μηχανή συνέχιζε να τσουλάει”…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας