Tα στοιχεία αυτά δεν δείχνουν μόνο την απελπιστική θέση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αλλά και την φτώχεια που διευρύνεται στα πλατιά λαϊκά στρώματα και μαζί την αχαλίνωτη ακρίβεια που μαστίζει την αγορά εξ αιτίας κυρίως των καρτέλ που ανενόχλητα την κατακλύζουν
Παναγ. Λαφαζάνης
Ως γνωστόν, σε μία κρίση την πληρώνουν πάντα πρώτοι οι μικρομεσαίοι. Και ας μη γελιόμαστε, αγαπητοί αναγνώστες: όλα τα σημάδια των τελευταίων μηνών δείχνουν ότι μια μεγάλη κρίση, η οποία ουσιαστικά αποτελεί απόνερα του πληθωρισμού που δημιούργησαν τα υπερβολικά και αχρείαστα μέτρα κατά του κωρονοϊού, είναι προ των πυλών.
Μόνο έτσι μπορεί να εξηγηθεί η εξαΰλωση του τζίρου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κατά 77(!)% στη διάρκεια των καλοκαιρινών εκπτώσεων, δηλαδή σε μία περίοδο που απευθύνεται στους Έλληνες καταναλωτές.
Μάλιστα, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Θάνος Τσαγγάρης, δήλωσε ότι, εκτός από την κατακρήμνιση του τζίρου, έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και τα λειτουργικά έξοδα την τελευταία τριετία, από 26% έως και 50%, δημιουργώντας συνθήκες οικονομικής ασφυξίας στους επιχειρηματίες.
«Αν δεν δράσει η κυβέρνηση, το 50% των μικρομεσαίων θα κλείσει σε τρία χρόνια», είπε, ζητώντας αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο των εκπτώσεων.
Ωστόσο, όποιες ρυθμίσεις κι αν γίνουν στις εκπτώσεις, ο τζίρος δεν έπεσε 77% εξαιτίας αυτών, έπεσε για τον ίδιο λόγο που τα νησιά ήταν άδεια την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου.
Διότι οι Έλληνες καταναλωτές πλέον δεν έχουν «φράγκο τσακιστό». Και τα πράγματα θα γίνονται όλο και χειρότερα όσο περνάει ο καιρός.