Την ίδια ώρα που στο ΥΠΕΘΑ ψάχνουν τρόπο για να δικαιολογήσουν τα δεκάδες εκατομμύρια που θα σπαταλήσουν για …τάμπλετ , στο Πολεμικό Ναυτικό υπάρχει καταιγίδα παραιτήσεων.
Το γεγονός ότι η ιστορία με τις παραιτήσεις στο Πολεμικό Ναυτικό πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο πλέον ούτε ως κοινό μυστικό δεν μπορεί να σταθεί. Όλα τα προβλήματα βγαίνουν στο φως και η Ηγεσία των ΕΔ δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ξέρει. Κι αν δεν της αρέσει η ωμή πραγματικότητα που παρουσιάζουν οι συνδικαλιστές, σίγουρα θυμάται πολύ καλά το έγγραφο του Στόλου που είχε αναγκάσει τον Α/ΓΕΕΘΑ να μεταβεί άρον-άρον για να βροντοφωνάξει ότι… δεν είναι δικό του πρόβλημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Στρατιωτικών Νήσων, μόνο κατά το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου δημοσιεύτηκαν οι παραιτήσεις και οι αποστρατείες 43 στελεχών του ΠΝ, αξιωματικών και υπαξιωματικών όλων των προελεύσεων. Από αυτούς,οι 33 είναι αξιωματικοί, δηλαδή περισσότεροι από τους μισούς! Κι από αυτούς, σχεδόν οι μισοί (15) είναι αξιωματικοί της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων! Η οποία ΣΝΔ είδε τις βάσεις εισαγωγής να καταβαραθρώνονται πιο κάτω κι από της ΣΜΥΝ, που παρέμεινε σταθερή.Προφανώς κάτι δεν πηγαίνει καθόλου καλά και σίγουρα θα πρέπει να είναι κάποιου με κεντρικό ρόλο πρόβλημα.
Οι συνδικαλιστές θέτουν κάποια πολύ σοβαρά ερωτήματα με σημαντικότερο, πως είναι δυνατόν οι παραιτήσεις στο ΠΝ να είναι δυσανάλογα πολλές σε σχέση με τις αντίστοιχες του ΣΞ και της ΠΑ; Η απάντηση στο ερώτημα μάλλον δείχνει και την απόλυτη αποτυχία της διαχείρισης του προβλήματος, παγόβουνο που είχε στην κορυφή του το περιβόητο επίδομα Στόλου που τελικά κατέληξε σε φιάσκο. Προφανώς τα στελέχη του ΠΝ δεν καταλαβαίνουν από «καθρεφτάκια για ιθαγενείς» και δεν συμμερίζονται τιςδικαιολογίες περί μιας καλύτερης «νέαςπραγματικότητας» που κυκλοφορούν στα υψηλά κλιμάκια. Η μόνη νέα πραγματικότητα που υπάρχει είναι ότι τα στελέχη φεύγουν για εργαστούν στον ιδιωτικό τομέα, παρά τις γνωστές παθογένειές του.
Το σίγουρο είναι ένα: το Πολεμικό Ναυτικό αδειάζειαπό κόσμο και ειδικά από νέες και νέους που έχουνόλη τη σταδιοδρομία μπροστά τους. Υπό αυτές τιςσυνθήκες, η απάντηση στο γιατί δεν έχουν βγει ακόμα τα πληρώματα παραλαβής των Belharra είναι αυτονόητη και φοβόμαστε ότι το πρόβλημα θα επεκταθεί. Το δικό μας το ερώτημα είναι αν η Ηγεσία στο ΥΠΕΘΑ έχει συνειδητοποιήσει ότι οι άκρως αποτυχημένες επιλογές της σε όλα τα επίπεδα (και ιδίως στο οικονομικό και τη μέριμνα) κυριολεκτικά «τελειώνουν» το ΠΝ. Εκτός, αν βολεύει μια τέτοια εξέλιξη εν όψει συμφωνιών κι ανακοινώσεων. Μάλλον σύντομα θα ξέρουμε.
Το έγγραφο της ΠΟΕΣ ΕΔΩ