Σε Ινδία και Κίνα οι ροές ρωσικού πετρελαίου

450

Πώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία άλλαξε τις παγκόσμιες ροές πετρελαίου

Πριν ακόμη οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταλήξουν σε συμφωνία για να απαγορεύσουν τις εισαγωγές ρωσικού αργού και πετρελαιοειδών, αρκετές χώρες ή και traders γύριζαν την πλάτη στη Ρωσία. To αποτέλεσμα είναι να έχουν αλλάξει αισθητά οι παγκόσμιες ροές του καυσίμου που κινεί τον κόσμο. Οι θαλάσσιες διαδρομές μεγαλώνουν αφού πλέον προορισμός του ρωσικού μαύρου χρυσού είναι η Ασία και όχι η Ευρώπη. 

Οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου είχαν ήδη αλλάξει ρότα ορισμένα κράτη – μέλη της ΕΕ θέλησαν να δράσουν προληπτικά εν αναμονή των πιθανών απαγορεύσεων. Την ίδια ώρα Κίνα και Ινδία φρόντιζαν να διαπραγματευτούν την αγορά μεγαλύτερων ποσοτήτων ρωσικού αργού σε τιμή ευκαιρίας.

Η ποσότητα του ρωσικού αργού που βρέθηκε έτσι στο νερό εκτινάχθηκε στα 80 εκατ. βαρέλια αυτόν τον μήνα από λιγότερο από 30 εκατ. βαρέλια πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, σύμφωνα με στοιχεία του CNBC. Η αύξηση αυτή στην ποσότητα που μεταφέρεται μέσω της θαλάσσιας οδού οφείλεται στο γεγονός ότι το ρωσικό πετρέλαιο κατευθύνεται τώρα προς τις δύο μεγάλες οικονομίες της Ασίας αντί να οδεύει μέσω αγωγών σε πιο κοντινούς προορισμούς της βορειοδυτικής Ευρώπης.

Να θυμίσουμε ότι η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου και πετρελαϊοειδών στον κόσμο και η ΕΕ από τις πλέον εξαρτημένες από τη ρωσική ενέργεια περιοχές του πλανήτη. Είναι αναπόφευκτες λοιπόν οι αναταράξεις στην αγορά. Τον Μάρτιο, λίγες ημέρες μετά την εισβολή, οι τιμές του πετρελαίου εκτινάχθηκαν στα υψηλότερα επίπεδα από το 2007. Τώρα μετά το εμπάργκο έκαναν και πάλι άλμα έως και τα 124 δολάρια το βαρέλι.

Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας έχει προειδοποιήσει πως έως και 3 εκατ. βαρέλια ημερησίως ρωσικού πετρελαίου είναι σε κίνδυνο να μείνουν εκτός αγοράς. Προς το παρόν όμως βρίσκουν πρόθυμους αγοραστές ειδικά στην Ινδία, κάτι που φαίνεται και στην αύξηση της κίνησης των δεξαμενόπλοιων που περνούν από τη Διώρυγα του Σουέζ κατά 47% τον εφετινό Μάιο σε σχέση με πέρυσι.

Όπως εξηγούν στο CNBC αναλυτές η ανακατεύθυνση των τάνκερ της Μαύρης Θάλασσας προς τη Διώρυγα του Σουέζ αντί των ευρωπαϊκών λιμανιών σημαίνει πιο μακρινές διαδρομές και κατά συνέπεια ακόμη εντονότερες πληθωριστικές πιέσεις στο πετρέλαιο.

naftemporiki.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας