Σχολικό καλάθι της απάτης

902

Ο ηλεκτρονικός Τύπος κατακλύστηκε χθες από την αποστροφή του λόγου του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα σε συνέντευξή του ότι οι τιμές στα σχολικά είδη είναι σταθερές ή μειωμένες.

Μάλιστα, ο υπουργός υπογράμμισε ότι σε αυτό συνέβαλαν οι αποφάσεις για το «καλάθι των μαθητών» και το πλαφόν που επιβλήθηκε στο περιθώριο κέρδους στα επίπεδα του 2021, με συνέπεια εταιρία με 800 κωδικούς σε σχολικά είδη, να έχει φέτος, συγκριτικά με πέρυσι, σε όλα τα προϊόντα είτε τις ίδιες είτε μειωμένες τιμές έως 19,4%. Αρα, συμπλήρωσε ο ίδιος, «σε μία βασική δαπάνη, κάθε χρόνο τέτοια εποχή, όχι μόνο δεν υπάρχει πληθωρισμός, αλλά το κόστος είναι χαμηλότερο».

Ωστόσο, η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική, καθώς τα στοιχεία που έχει συλλέξει η Ενωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδος και παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα η «δημοκρατία» δείχνουν το ακριβώς αντίθετο: όχι μόνο οι αυξήσεις φτάνουν το 34,21%, αλλά συνολικά όσα προϊόντα είναι αυξημένα είναι πολύ περισσότερα απ’ όσα μειωμένα: από τα 175 προϊόντα για τα οποία η ΕΕΚΕ έκανε έρευνα απευθείας στα ράφια των καταστημάτων, σε 92 καταγράφεται αύξηση σε σχέση με το 2022, σε 49 προϊόντα η τιμή είναι σταθερή και σε 34 προϊόντα καταγράφεται μείωση.

Κάν’ το όπως στο βούτυρο!

Αξίζει να σημειωθεί ότι επαγγελματίες του κλάδου (βιβλιοχαρτοπώλες) με τους οποίους συνομίλησε η «δημοκρατία» έχουν εντοπίσει άλλο ένα «τρικ» των μεγάλων εταιριών προκειμένου να διατηρήσουν τις τιμές σταθερές. Μειώνουν την ποιότητα και την ποσότητα του χαρτιού κι έτσι ένα τετράδιο έχει την ίδια τιμή σε σχέση με πέρυσι αλλά ζυγίζει 80 ή και 60 αντί για 100 γραμμάρια, με συνέπεια σε ορισμένες περιπτώσεις να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν εάν κάποιος γράφει με στιλό.

Ταυτόχρονα, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ πουλούν τα συγκεκριμένα τετράδια σε πακέτα των 10 τυλιγμένα με σελοφάν, με συνέπεια οι καταναλωτές να αντιλαμβάνονται τη διαφορά στο… σπίτι. Η «κομπίνα» αυτή δεν είναι τίποτε άλλο παρά αντιγραφή όσων είδαν οι καταναλωτές πέρυσι με τις ποσότητες στα τυποποιημένα τρόφιμα, εκεί όπου οι τιμές έμεναν (δήθεν) σταθερές, καθώς οι ποσότητες μειώνονταν π.χ. από 250 γραμμάρια σε 200 σε μία σειρά από τρόφιμα.

Εφαρμόζουν το καλάθι α λα καρτ

Παραβιάζοντας τους όρους της υπουργικής απόφασης του υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με την ένταξη των σχολικών ειδών στο «καλάθι του νοικοκυριού», οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επί της ουσίας το υλοποιούν όπως τις βολεύει. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πολυδιαφημισμένη ιστοσελίδα e-katanalotis μία αλυσίδα σούπερ μάρκετ έχει εντάξει στο «καλάθι των μαθητών» 7 προϊόντα, άλλη έχει εντάξει 12 προϊόντα από 5 είδη και άλλη έχει εντάξει μόλις ένα (μόνο μαθητικές τσάντες).

Αντιστοίχως, στο «καλάθι των μαθητών», στο οποίο έχουν ενταχθεί 18 αλυσίδες καταστημάτων (φυσικά ή μόνο e-shops), ελάχιστες είναι αυτές που έχουν όλα τα προϊόντα τα οποία είχε ανακοινώσει την περασμένη εβδομάδα το υπουργείο Ανάπτυξης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας