Προτροπές προς εργοδότες να αυξήσουν την ανεργία στο 50%, ώστε οι εργαζόμενοι να νοιώσουν φοβερό πόνο και να επιστρέψουν στις δουλειές τους!!!
Λουκέτο σε τρία μεγάλα εργοστάσια των ΗΠΑ έβαλαν εργαζόμενοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors, Ford και Stellantis λόγω μη συμφωνίας σε ό,τι αφορά τη συλλογική σύμβαση εργασίας.
Και παρότι φαινομενικά οι απεργίες έχουν περιορισμένο εύρος, στην πραγματικότητα πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου ενέργεια, καθώς πρόκειται για την πρώτη φορά εδώ και ενενήντα χρόνια που υπάρχουν κινητοποιήσεις εναντίον των τριών powerhouses στο Ντιτρόιτ.
Επίσης, όπως είναι ευνόητο, η παράλυση της εν λόγω αλυσίδας εργοστασίων θα έχει ισχυρές συνέπειες, λόγω της αλληλεξάρτησης εξαρτημάτων και τεχνολογιών μεταξύ διαφορετικών κέντρων παραγωγής.
Και, βέβαια, σχεδιάζεται κλιμάκωση: η United Auto Workers έχει κάνει γνωστό ότι αναμένει επέκταση των κινητοποιήσεων για να μεγιστοποιήσει σταδιακά την πίεση στις εταιρείες ελλείψει συμβιβασμών εκ μέρους τους.
«Χρησιμοποιούμε μια νέα στρατηγική», δήλωσε ο ηγέτης του UAW Shawn Fain, ο οποίος εξελέγη τον περασμένο Μάρτιο με μια μαχητική ατζέντα.
«Ζητάμε από κάποια επιλεγμένα συνδικαλιστικά τμήματα να απεργήσουν».
Επιπλέον, τα τρία επηρεαζόμενα εργοστάσια θα μπλοκάρουν ορισμένα από τα πιο κερδοφόρα μοντέλα των εταιρειών, ξεκινώντας από τα SUV.
Σε ό,τι αφορά την GM, στοχοποιήθηκε το εργοστάσιο στο Wentzville του Μιζούρι, με δυναμικό 3.600 εργατών, το οποίο παράγει τα μοντέλα Gmc Canyon και το Colorado.
Στην περίπτωση του Stellantis, στοχοποιήθηκε το συγκρότημα του Τολέδο στο Οχάιο, όπου 5.600 εργαζόμενοι παράγουν το Jeep Gladiator και το Wrangler.
Για τη Ford, οι αναταραχές ξεκίνησαν στο Wayne του Μίσιγκαν, την καρδιά της παραγωγής των pickup Bronco και Ranger.
Ο Βiden καλεί τα μέρη να διαπραγματευτούν
Σύμφωνα με τους αναλυτές, το διακύβευμα είναι επίσης υψηλό.
Πιθανή δεκαήμερη διακοπή θα κοστίσει στην αμερικανική οικονομία 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια, με κλιμακωτές επιπτώσεις στους προμηθευτές αλλά και στους καταναλωτές λόγω των νέων αυξήσεων στις τιμές των αυτοκινήτων.
Οι κίνδυνοι είναι τέτοιοι που ο πρόεδρος Joe Biden, που καταρρέει δημοσκοπικά στις δημοσκοπήσεις λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας και του πληθωρισμού, έχει κάνει γνωστό ότι έχει μιλήσει με ηγέτες των συνδικάτων και του κλάδου.
Ο Λευκός Οίκος ανέφερε ότι ο Πρόεδρος δεν πίεσε τα μέρη, αλλά τα ενθάρρυνε να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις μέχρι να υπάρξει μια δίκαιη συμφωνία.
Ωστόσο, η απόσταση μεταξύ των συνδικάτων και των βιομηχάνων είναι χαώδης.
Το σωματείο ζητά αυξήσεις έως και 40% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών, υποστηρίζοντας ότι αυτές είναι οι μέσες αυξήσεις που έχουν λάβει οι διευθύνοντες σύμβουλοι εταιρειών τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Αυτήν τη στιγμή οι τελευταίες προσφορές της εταιρείας κυμαίνονται περίπου στα μισά: Ford και GM 20% και Stellantis 17,5%.
Επίσης, ζητείται αυτόματη τιμαριθμική προσαρμογή, περισσότερες ημέρες αδείας και τετραήμερη εργασία.
Kύματα οργής…
Στον απόηχο των απεργιακών κινητοποιήσεων, ο ιδιοκτήτης εταιρείας κατασκευής ακινήτων Tim Gurner έκανε και αυτός την παρέμβασή του… προκαλώντας κύματα οργής στο Twitter…
O λόγος; Σύμφωνα με όσα υποστήριξε, «κατά την άποψή μου, η ανεργία πρέπει να αυξηθεί κατά 40%-50%.
Πρέπει να δούμε πόνο στην οικονομία…
Πρέπει να υπενθυμίσουμε στους ανθρώπους ότι εργάζονται για τον εργοδότη, όχι το αντίστροφο…
Οι συναλλαγές σίγουρα έχουν προκαλέσει οπισθοχώρηση στην παραγωγικότητα.
Οι περισσότεροι έχουν πληρωθεί πολλά για να μην κάνουν τίποτε τα τελευταία χρόνια… οπότε αυτή η κατάσταση πρέπει να αλλάξει».
Ο Gurner είναι γνωστός για τις αμφιλεγόμενες απόψεις του, αλλά αυτό που είπε ήταν μάλλον πέρα από τα όρια, επισημαίνει η Rabobank.
Ωστόσο, κατά την άποψή του δεν είναι ο Ροβινσώνας Κρούσος, δηλαδή δεν είναι ο μοναδικός που λέει κάτι τέτοιο.
Η πρόεδρος της RBA (κεντρική τράπεζα της Αυστραλίας) Michele Bullock υποστήριξε σε ομιλία της ότι το ποσοστό ανεργίας πρέπει να αυξηθεί περίπου 4,5% για να σταθεροποιηθεί ο πληθωρισμός στη χώρα της.
Επιθετικά σχόλια είχαμε επίσης από την Catherine Mann της BOE, που είπε ότι «θα προτιμούσε να κάνει λάθος σε ό,τι αφορά τη σύσφιξη και ότι «κατά την άποψή μου, η διατήρηση των επιτοκίων στο τρέχον επίπεδο κινδυνεύει να επιτρέψει περαιτέρω επιμονή του πληθωρισμού».
Τα σχόλια της Mann δείχνουν μια ενδιαφέρουσα αντίθεση σε σχέση με τον ισχυρισμό του Nick TImiraos στη Wall Street Journal το περασμένο Σαββατοκύριακο, ότι οι αξιωματούχοι της Fed είναι σε γενικές γραμμές ευτυχείς να κάνουν λάθος με το να κάνουν πολύ λίγα, παρά πολλά.
Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνει η ολλανδική τράπεζα Rabobank, τα σχόλια της αξιωματούχου της BOE είναι επίκαιρα, δεδομένου ότι οι αποδοχές στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 8,5% τον Ιούλιο, πολύ πάνω από το ήδη πικάντικο 8,2% που είχε προβλέψει η έρευνα του Bloomberg.
Όποια κι αν είναι η περίπτωση, η εχθρότητα μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας σαφώς αυξάνεται, και βλέπουμε τους εργαζομένους να γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί και διεκδικητικοί σε ό,τι αφορά το μερίδιο που έχουν λαμβάνειν από την εισοδηματική πίτα.
Προεκλογική… σύσταση Biden προς αυτοκινητοβιομηχανίες: Μοιραστείτε τα κέρδη σας με τους εργαζομένους
Σε υποκριτική σύσταση προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες προέβη ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Joe Biden, με προφανή στόχο να υφαρπάξει την ψήφο των Αμερικανών πολιτών….
«Κανείς δεν θέλει μια απεργία, αλλά σέβομαι το δικαίωμα των εργαζομένων να χρησιμοποιούν τις επιλογές που έχουν», είπε ο Biden μιλώντας σε δημοσιογράφους στον Λευκό Οίκο.
«Κατανοώ την απογοήτευση των εργαζομένων», συνέχισε, προτρέποντας τις δύο πλευρές να υπογράψουν μια συμφωνία που θα είναι επωφελής για όλους, τόσο για τα συνδικάτα όσο και τις για επιχειρήσεις.
«Τα κέρδη-ρεκόρ (των αυτοκινητοβιομηχανιών) δεν μοιράστηκαν με δίκαιο τρόπο» με τους εργαζομένους, υπογράμμισε ο Αμερικανός πρόεδρος.