Προπομπός πολεμικών επιχειρήσεων: Οι Τούρκοι βγάζουν το TCG Ufuk (A-591)

1200

Οι συνοριακές γραμμές στο Αιγαίο πρέπει να αλλάξουν

Για πρώτη φορά στην τωρινή ελληνοτουρκική κρίση, δύο Τούρκοι αναλυτές μίλησαν ευθέως για αλλαγή συνόρων στο Αιγαίο αφήνοντας στην άκρη τα περί αποστρατικοποίησης των νησιών. Σκοπός όπως είπαν, είναι η γραμμή FIR να γίνει μια ευθεία…

Οι Τούρκοι δεν μιλούν απλά για μετατόπιση της στον 25ο Μεσημβρινό αλλά για αλλαγή συνόρων με υφαρπαγή των νησιών του Αιγαίου.

Αυτός είναι και ο λόγος που  η Τουρκία αν και «εξαφάνισε» για ευνόητους λόγους τις συνοριακές γραμμές με την Ελλάδα στο Αιγαίο, ακόμη και στους σχολικούς χάρτες, τις εμφάνισε ξανά σε εκπομπή (Açık ve Net) του Ηaber Turk για να τονίσει πως “πρέπει να υπάρξει αλλαγή των ορίων δικαιοδοσίας”.

Βγάζουν το «TCG Ufuk (A-591)»

Ταυτόχρονα, οι Τούρκοι βγάζουν το πλοίο συλλογής πληροφοριών UFUK (A591) (Ορίζοντας ) του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού στο Βόσπορο.

Το πρώτο πλοίο πληροφοριών της Τουρκίας που εντάχθηκε στην δύναμη του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, έχει ως κύρια αποστολή την παρακολούθηση των ελληνικών πολεμικών πλοίων, των επικοινωνιών ελληνικών μονάδων στα νησιά, ενώ η παρουσία του , είναι προπομπός τουρκικών επιχειρήσεων σε Αιγαίο και Αν. Μεσόγειο.

Η κορβέτα έχει τη διάκριση ότι είναι το πρώτο πλοίο πληροφοριών της Τουρκίας που κατασκευάστηκε με εθνικά μέσα και δυνατότητες.

Το Ufuk (A-591), φιλοδοξεί να είναι το μάτι και το αυτί της Τουρκίας και της ΜΙΤ στη θάλασσα. Το “TCG Ufuk” μοιάζει εξωτερικά με τις κορβέτες κλάσης Ada, από τις οποίες δανείζεται τη σχεδίαση, αλλά στερείται όπλων.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα συστήματα δοκιμής και εκπαίδευσης της κορβέτας κατασκευάζονται από την ASELSAN.

Το πλοίο, μπορεί να εκτελέσει αποστολές SIGINT και ELINT και μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 18 κόμβων την ώρα. Επίσης διαθέτει εξοπλισμό κεραίας και ραντάρ παρόμοιο με το σύστημα ραντάρ ÇAFRAD, μαζί με ελικοδρόμιο κατάλληλο για την απονείωση και προσνείωση ελικοπτέρων κλάσης 10 τόνων.

Το TCG Ufuk, το οποίο έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί σε δύσκολες κλιματολογικές και θαλάσσιες συνθήκες, και διαθέτει αυτονομία στην ανοιχτή θάλασσα 45 ημερών.

«Aλλαγή συνόρων – Το FIR στο Αιγαίο να φτάσει στον 25ο μεσημβρινό»

Ο απόστρατος αντιπτέραρχος Ερντογάν Καρακούς, μετά τις χθεσινές δηλώσεις περί «ολοκληρωτικού πολέμου με την Ελλάδα» ξαναχτύπησε λέγοντας ότι «η γραμμή του FIR πρέπει να γίνει ολόισια».

«Βλέπετε πως η γραμμή FIR περνά από τα χωρικά ύδατα, δηλαδή το σύνολο του FIR του Αιγαίου ανήκει στην Ελλάδα. Καθώς ακολουθεί τα χωρικά ύδατα, η γραμμή του SAR είναι καμπύλη. Για αυτό το λόγο συμβαίνουν οι παραβιάσεις.

Πρέπει να είναι εντελώς ευθεία, πρέπει με κάποιο τρόπο η γραμμή του FIR να καταστεί ολόισια».

Μιλώντας σε τουρκική εκπομπή o αναλυτής και απόστρατος Ταξίαρχος Οζγκούρ Τορ, αναλύει στην δημοσιογράφο Κούμπρα Παρ, τα όρια των τουρκικών χωρικών υδάτων τα οποία στον χάρτη που προβλήθηκε καθορίζονται με κόκκινη γραμμή.

Στην ερώτηση της Παρ αν η «κόκκινη γραμμή» απεικονίζει το όριο των τουρκικών χωρικών υδάτων, ο Τορ απαντάει καταφατικά συμπληρώνοντας πως : «ταυτίζεται με τα όρια του FIR Αθηνών».

Συνεχίζοντας ο Τούρκος απόστρατος υποστηρίζει πως τα όρια του FIR, με τα ζιγκ ζαγκ, γωνίες και στροφές στο Αιγαίο λόγω της ιδιομορφίας, δημιουργούν προβλήματα τόσο στα αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας όσο και στα τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη.

Όπως υποστήριξε αυτό το όριο «δεν μπορεί να τηρηθεί» και πως θα πρέπει να «απλοποιηθεί» εννοώντας τις γνωστές προκλητικές θέσεις της Άγκυρας για το FIR Αθηνών.

Το FIR Αθηνών οριοθετήθηκε στο πλαίσιο των περιοχικών συνδιασκέψεων αεροναυτιλίας Ευρώπης των ετών 1950, 1952 και 1958 και καλύπτει τον ελληνικό εθνικό εναέριο χώρο και επιπλέον διάσπαρτα τμήματα του διεθνούς εναερίου χώρου, δεδομένου ότι δεν άπτεται ζητημάτων κυριαρχίας, αλλά δικαιοδοσίας.

Το 1974, η Τουρκία αυθαίρετα εξέδωσε τη ΝΟΤΑΜ 714 (“ειδοποίηση προς αεροναυτιλομένους”) με την οποία επιχείρησε να επεκτείνει τον χώρο της δικαιοδοσίας της μέχρι το μέσο του Αιγαίου εντός του FIR Αθηνών. Η Ελλάδα τότε κήρυξε το Αιγαίο επικίνδυνη περιοχή (NOTAM 1157). Ο ICAO, απηύθυνε έκκληση και στις δύο πλευρές χωρίς επιτυχία. Τέλος, η Άγκυρα, το 1980, και πάλι μονομερώς, ανακάλεσε τη ΝΟΤΑΜ 714 όταν διαπίστωσε ότι το μέτρο έβλαπτε τα συμφέροντά της και ιδίως τον τουρισμό της.

Στην ίδια εκπομπή, σχολιάστηκε επικριτικά και η πρόσφατη επίσκεψη του Έλληνα υφυπουργού Άμυνας Νίκου Χαρδαλιά στον Άγιο Ευστράτιο, χαρακτηρίζοντας «προβοκατόρικη» την κίνηση του.

Για να κλείσει λέγοντας:

“Διαθέτουμε πυραύλους που μπορούν να εκτοξευτούν από την ξηρά. Ένα τμήμα αυτών των πυραύλων μπορούν να χτυπήσουν τα νησιά ενώ ένα άλλο τμήμα μπορεί να φτάσει στην Ελλάδα και να χτυπήσει στον εναέριο χώρο της Ελλάδας. Αυτά από τώρα στον καιρό της ειρήνης τα τοποθετούμε, για να αυξήσουμε την αποτροπή”.

Δείτε εικόνες και βίντεο

Image

Image

Image

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας