Όποιος νόμιζε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πήγαινε στους βατραχανθρώπους για να δει τις συνθήκες υπηρεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων και να καταλάβει γιατί οι παραιτήσεις στο Πολεμικό Ναυτικο έχουν βαρέσει κόκκινο, είναι βαθιά γελασμένος. Στην παρούσα φάση, ο πρωθυπουργός ασχολείται με πιο λαμπερές λεπτομέρειες. Όπως η τελετή για τη δωρεά συλλεκτικών ρολογιών στους βατραχανθρώπους, που θύμιζε πολύ εταιρική παρουσίαση.
Αυτή τη φορά αποφάσισε να αναλάβει ρόλο προωθητή πολυτελών ρολογιών, με φόντο την έδρα της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών και «κομπάρσους» τους ίδιους τους βατραχανθρώπους.
Η αφορμή ήταν η τελετή για τη δωρεά συλλεκτικών ρολογιών με το έμβλημα των βατραχανθρώπων από το Ίδρυμα Αθανάσιος Λασκαρίδης. Τα ρολόγια φέρουν την υπογραφή της ελληνικής εταιρείας ΙΑΝΟΣ – γνωστής για τα πανάκριβα και φιλοτεχνημένα με επιμέλεια κομμάτια της, που απευθύνονται σε λίγους και εκλεκτούς.
Ο πρωθυπουργός, με ύφος ενθουσιώδους παρουσιαστή, χαρακτήρισε τα ρολόγια «καταδυτικό εργαλείο» και «συμβολική αναγνώριση της αποστολής σας», υπερθεματίζοντας την αξία τους μπροστά στους ένστολους, οι οποίοι αντί για έμπρακτη αναγνώριση και δίκαιες απολαβές, έχουν λάβει μέχρι σήμερα μόνο λόγια – και αυτά με το σταγονόμετρο.
Το… κερασάκι; Η εταιρεία ΙΑΝΟΣ που προώθησε ο πρωθυπουργός έχει λανσάρει φέτος το μοντέλο ρολογιών, που έχει -εντελώς συμπτωματικά- την ονομασία «ΔΥΤΗΣ». Καμία αναφορά δεν έγινε σε εμπορική σύνδεση, αλλά οι συμπτώσεις μάλλον είναι πολλές για να θεωρηθούν αθώες.
Η τελετή έμοιαζε λιγότερο με τιμητική πράξη για στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και περισσότερο με ευκαιρία να διαφημιστεί ένα ρολόι. Στελέχη της ΔΥΚ στάθηκαν προσοχή και έγιναν φόντο σε μια προώθηση που θα ζήλευε κάθε διαφημιστικό γραφείο.
Όλα αυτά την ώρα που οι στρατιωτικοί ζητούν επιδόματα, στεγαστικά βοηθήματα και ανθρώπινες συνθήκες υπηρεσίας. Αντ’ αυτών, παίρνουν ένα ρολόι – και ένα ρόλο στο επικοινωνιακό αφήγημα του Μαξίμου. Γιατί, όπως φαίνεται, δεν χρειάζεται πάντα να πληρώσεις για διαφήμιση. Αρκεί να έχεις ένα κράτος να την ντύνει με στολή.