Ωκεανοί Θυσιών

863
Καθώς οι λέξεις και οι έννοιες φαίνεται να έχουν χάσει το νόημά τους,τα αυτονόητα αποκτούν την αξία της διατηρήσεως της Μνήμης στο παρόν και στο μέλλον,ούτως ώστε τα συμβάντα να κατανέμονται στον χώρο της Ιστορίας στην πραγματική τους διάσταση,στο όντως είναι δηλαδή,άνευ διαστρεβλώσεως και παραποιήσεως.
Θυσία λοιπόν είναι η εκούσια απώλεια προκειμένου να επιτευχθεί κάποιος στόχος(www.el.m.wiktionary.org). Η Ελληνική Ιστορία είναι γεμάτη από θυσίες Ελλήνων που έδωσαν και την ζωή τους ακόμη προκειμένου η Ελλάδα να αποκτήσει την Ελευθερία της,την Ανεξαρτησία της και την Δημοκρατία της. Η εθνικοαπελευθερωτική Επανάσταση του 1821 προσέφερε στον Αγώνα για την Ελευθέρια τον Θάνατο πολλών αγωνιστών και απλών πολιτών. Υπήρχε στόχος και για την επίτευξη αυτού του στόχου άλλοι έδωσαν την ζωή τους, άλλοι την περιουσία τους και άλλοι την σωματική τους ακεραιότητα,εκουσίως φυσικά.
Στον εθνικοαπελευθερωτικό επίσης αγώνα στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο συνέβει το ίδιο από τους αγωνιστές της εθνικής αντίστασης,όπως και στην διάρκεια της επταετούς δικτατορίας,τότε και με την εκούσια αυτοεξορία,τους εκτοπισμούς στα ξερονήσια και τις πολυετείς φυλακίσεις με αποκορύφωμα τον αγώνα στο Πολυτεχνείο όπου υπήρξαν και νεκροί φοιτητές προκειμένου να αποκατασταθεί η Δημοκρατία στην Ελλάδα.
Το ερώτημα το οποίο πλανάται το 2023 στην Ελλάδα είναι πως αυτές οι θυσίες συμμετέχουν και συμβάλλουν στην σημερινή πραγματικότητα. Πως άραγε να αισθάνονται οι ψυχές όλων αυτών των αγωνιστών που έδωσαν και την ζωή τους ακόμη για την Ελευθερία,την Ανεξαρτησία και την Δημοκρατία; Είναι άραγε αναπαυμένες μπροστά στο “έργο” το οποίο παρακολουθούν να εξελίσσεται από τους απογόνους τους σε αυτόν τον τόπο;
Οι αγωνιστές που σήκωσαν το λάβαρο της Επανάστασης την 25η Μαρτίου του 1821 να αντιλαμβάνονται άραγε πως οι θυσίες τους ” έπιασαν τόπο”; Οι ωκεανοί ανθρωπίνων θυσιών και προσφορών στον βωμό μίας Ελεύθερης,Ανεξάρτητης και Δημοκρατικής Ελλάδας προφανώς βοούν και κραυγάζουν από αγανάκτηση ως προς την φαρισαική υποκρισία που κυριαρχεί στο πολιτικό κατεστημένο των τελευταίων δεκαετιών στην Ελλάδα.
Ωστόσο αυτή η πολιτική ανικανότητα των τελευταίων δεκαετιών που οδήγησε σε πολλαπλά εγκλήματα σε βάρος των πολιτών της Ελλάδας προκαλεί την αφύπνιση αυτών και κυρίως των νέων που όντως επιθυμούν ένα διαφορετικό μέλλον. Ένα μέλλον που θα τους κρατάει σε αυτόν τον τόπο και δεν θα διώχνει μακριά του.
Οποιαδήποτε άλλη αξιωματική αντιπολίτευση θα είχε οδηγήσει την σημερινή κυβέρνηση σε εκλογές προ του μέσου της θητείας της. Ακόμη και λίγες ημέρες προ του τέλους αυτής της κυβερνητικής θητείας αδυνατεί να το πράξει.Στις συγκεκριμένες πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες με τους Έλληνες πολίτες να εξαθλιώνονται πολλαπλώς,η Αριστερά-εξ όσων φαίνονται-δεν έχει καρπωθεί την δυσαρέσκεια αυτών,χωρίς να καταγράφει υψηλά ποσοστά και τούτη μεταφέρεται σε άλλες κατευθύνσεις. Ωστόσο η επιτακτική ανάγκη αλλαγής και ανατροπής της μίας συγκεκριμένης πολιτικής των τελευταίων δεκαετιών συνεχώς θα αναδεικνύεται. Η κυριαρχία του ” ο κανένας” επανέρχεται ως άμεση αμφισβήτηση και απόρριψη αυτής της συγκεκριμένης πολιτικής,διατηρώντας σε ισχύ το υπάρχον πολιτικό κενό,ως προς την έκφραση των πολιτών.
“Απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά…” η Ελευθερία,η Ανεξαρτησία,η Δημοκρατία και η Ευημερία της Ελλάδας διαθέτουν στους βωμούς τους ανεξάντλητες θυσίες. Αυτό το πνεύμα θυσίας αναδείχθηκε και στο δημοψήφισμα του 2015 για τα ίδια ιδανικά. Τούτο το πνεύμα θυσίας αναζητείται στην πολιτική εδώ και πολύ καιρό,την στιγμή που οι Έλληνες πολίτες δοκιμάζονται και υπιφέρουν πολλαπλώς.
Είθε ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου να είναι προάγγελος κοινωνικού και προσωπικού ευαγγελισμού.
“[….] Εξορκίζουμε αντικριστά στη θάλασσα υπόσχεση να μας δοθεί έργων καινούργιων: έργων μακρόβιων και θαμβοτικών δημιούργημα σφρίγους μονάχα και ομορφιάς-μεγάλα έργα ανατρεπτικά,έργα μεγάλα ελευθέρια,ανοιχτά σε κάθε του ανθρώπου διαρπαγή και που την λαχτάρα θα μας δώσουν ξανά τον άνθρωπο να βιώσουμε,στη διάστασή του,στο πιό μεγάλο βήμα του ανθρώπου πάνω στην πέτρα[….]”
(Saint-John Perse “Ακτοσημεία[ Amers]”Εκδόσεις ” Ίκαρος” 2018,σελ.57).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας