Οι εταιρείες που έφυγαν από τη Ρωσία αντιμετώπισαν απώλειες δισεκατομμυρίων

1074
Ορισμένοι επιχειρηματίες σταμάτησαν όλες τις δραστηριότητες, ενώ άλλες εταιρείες πούλησαν περιουσιακά στοιχεία

Από τα τέλη Φεβρουαρίου του 2022, αρκετές εκατοντάδες ξένες εταιρείες έχουν εγκαταλείψει τη Ρωσία ακολουθώντας πιστά… τις δυτικές εντολές αποχώρησης λόγω των κυρώσεων που επιβλήθηκαν.
Ή μάλλον αναγκάστηκαν να ακολουθήσουν το μονοπάτι της εξόδου, θα ήταν η πιο ορθή λέξη.
Ορισμένοι επιχειρηματίες σταμάτησαν όλες τις δραστηριότητες, ενώ άλλες εταιρείες πούλησαν περιουσιακά στοιχεία σε ντόπιους επιχειρηματίες.
Άλλοι έβαλαν την επιχείρηση σε αναστολή, ελπίζοντας να επιστρέψουν μετά την εξομάλυνση της κατάστασης.
Είναι η σεζόν του δεύτερου τριμήνου, με τις εταιρείες να αναφέρουν μαζικές ζημίες που φτάνουν πλέον τα δισεκατομμύρια δολ. αναφέρει το Ria Novosti.
Τι απώλειες υπέστησαν οι ξένοι επενδυτές μετά την αποχώρησή τους από τη ρωσική αγορά;

Αναμένοντας τα επίσημα στοιχεία

Τα ακριβή στατιστικά στοιχεία για την τεράστια οικονομική ζημία δεν είναι ακόμη γνωστά.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ρωσικής Ένωσης Βιομηχάνων και Επιχειρηματιών (RSPP), δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία.
“Η μορφή συμμετοχής για κάθε εταιρεία είναι διαφορετική.
Υπάρχουν μεγάλες που λειτουργούν με αληθινά ονόματα, υπάρχουν πολλοί εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Για παράδειγμα, ένα brand έχει φύγει, αλλά οι υπεργολάβοι της, ρωσικές θυγατρικές, μερικές φορές έχουν μείνει πίσω χρησιμοποιώντας απλώς… εντελώς διαφορετικά ονόματα.
Κάποιοι φεύγουν από τη Ρωσία, αλλά επιστρέφουν αμέσως σε εμάς μέσω φιλικών χωρών », εξήγησε .
Σοβαρές συνέπειες, τόνισε το RSPP, προκύπτουν μόνο για όσους είχαν δική τους παραγωγή στη Ρωσία.
Για παράδειγμα, η ΙΚΕΑ ή η Renault, όπου εργάζονταν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι.
Έχουν απώλειες δισεκατομμυρίων δολαρίων.
344TQT7A35LYLATVPIVG5M3NVE.jpg

Τα παραδείγματα 

Σημαντικές οικονομικές απώλειες υπέστησαν για παράδειγμα τα συστήματα πληρωμών Visa και Mastercard, τα οποία τον Μάρτιο ανακοίνωσαν την αναστολή της εξυπηρέτησης Ρώσων πελατών.
Οι κάρτες που εκδίδονται στη Ρωσία έχουν πάψει να λειτουργούν στο εξωτερικό, δεν γίνονται δεκτές σε ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Τίποτα δεν έχει αλλάξει στο εσωτερικό της χώρας, αφού από το 2015 οι συναλλαγές διεκπεραιώνονται από τον κρατικό χειριστή Εθνικό Σύστημα Καρτών Πληρωμών.
Η Mastercard έχασε 26 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Στο τέλος του έτους αναμένονται ζημιές 37 εκατ.
Η Visa έχασε 60 εκατομμύρια.
Απώλειες από την εξυγίανση της ρωσικής «θυγατρικής» στις 31 Μαρτίου – 35 εκατ.
Η εταιρεία δαπάνησε άλλα 25 εκατομμύρια για την υποστήριξη των εργαζομένων στη Ρωσία και την Ουκρανία.
Οι γίγαντες λογισμικού επίσης υποφέρουν.
«Καταγράψαμε 126 εκατομμύρια δολάρια σε λειτουργικά έξοδα που σχετίζονται με επισφαλή χρέη, απομειώσεις περιουσιακών στοιχείων και αποζημιώσεις αποζημίωσης», ανέφερε η αμερικανική Microsoft στην ετήσια έκθεσή της.
Ο Πρόεδρος της Microsoft μίλησε τότε για το μέγεθος της μείωσης των δραστηριοτήτων στη Ρωσία.

αρχείο_λήψης_8.jpg
Το αλκοόλ το πλήρωσε ακριβά..

Ο μεγαλύτερος παραγωγός αλκοόλ, η British Diageo (εμπορικά σήματα Smirnoff, Johnnie Walker, Guinness, Baileys, Black Label, Captain Morgan) έχασε 180 εκατομμύρια δολάρια.
Η εταιρεία ανέστειλε τις εξαγωγές και τις πωλήσεις στη Ρωσία τον Μάρτιο και ανακοίνωσε στις 28 Ιουνίου ότι θα περιόριζε πλήρως τις δραστηριότητές της στη χώρα εντός έξι μηνών.
«Ο συνολικός αντίκτυπος από τον τερματισμό των εργασιών στη Ρωσία είχε ως αποτέλεσμα ζημία 146 εκατομμυρίων λιρών, συμπεριλαμβανομένης της απομείωσης της μάρκας Bell (77 εκατομμύρια), της φήμης της μάρκας Smirnoff (19 εκατομμύρια)», αναφέρει η έκθεση.
Το ποσό αυτό περιελάμβανε επίσης άμεσες ζημίες 50 εκατ., συμπεριλαμβανομένων προβλέψεων για συμβόλαια (14 εκατ.) και απολύσεων (13 εκατ. λίρες).
Η βελγική εταιρεία ζυθοποιίας Anheuser-Busch InBev, η οποία κατείχε 11 εργοστάσια στη Ρωσία, διαπραγματεύεται την πώληση του μεριδίου της στον συνεργάτη της Εφές. Σε σχέση με την προγραμματισμένη πώληση του μεριδίου της στη ρωσική JV, η ζυθοποιία κατέγραψε ζημιά απομείωσης μη μετρητών ύψους 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Η δανέζικη Carlsberg σχεδιάζει επίσης να αποχωριστεί τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία. Όπως αναφέρθηκε τον Απρίλιο, θα κοστίσει σχεδόν 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Και οι συνολικές δαπάνες για το δεύτερο τρίμηνο έφθασαν τα 4,01 δισ.

ba9ca531-ddad-4aa2-81af-e5084a91724b.jpg
Οι εταιρείες ενέργειας 

Οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου ανέφεραν επίσης σημαντικές συνέπειες λόγω της αποχώρησης από τη ρωσική αγορά.
Η βρετανο-ολλανδική Shell αποσύρθηκε από κοινά έργα.
Η συμφωνία για την πώληση πρατηρίων στη Lukoil έκλεισε πχ τον Μάιο του 2022.
Τώρα αυτή η εταιρεία διαθέτει βενζινάδικα στην Κεντρική και Βορειοδυτική Ομοσπονδιακή Περιφέρεια.
Η Lukoil αγόρασε επίσης ένα εργοστάσιο λιπαντικών στην περιοχή Tver από τη Shell.
Οι καθαρές ζημίες από αυτές τις συναλλαγές υπολογίστηκαν σε 83 εκατομμύρια δολάρια (και λαμβανομένων υπόψη των ζημιών από τις συναλλαγματικές διαφορές – σε 343 εκατομμύρια).
Η απόσυρση της αμερικανικής ExxonMobil από τα ρωσικά έργα στην Άπω Ανατολή κόστισε 3,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η βρετανική BP το πρώτο τρίμηνο σημείωσε καθαρή ζημιά 20,4 δισ.
Όπως σημειώνεται στην εταιρεία, η ζημιά σχετίζεται με διαγραφές λόγω εξόδου από τις δραστηριότητές της στη Ρωσία.
Ειδικότερα, λόγω της πώλησης του 19,75 τοις εκατό της Rosneft και της εγκατάλειψης κοινών έργων.
Το συνολικό ποσό αυτών των διαγραφών ανήλθε σε 25,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, η ζημιά στη Mercedes-Benz «λόγω της προσαρμογής της επιχειρηματικής δραστηριότητας στη Ρωσία» ανήλθε σε 709 εκατ. ευρώ.
Οι Γερμανοί σκοπεύουν να πουλήσουν το ακίνητο που ανήκει στη Mercedes-Benz Rus σε έναν από τους αντιπροσώπους.
Μεταξύ των διεκδικητών είναι οι Panavto, Avtodom, Avilon και Major.
“Θα επιβιώσουν, αλλά…”: ειδικός στα αυτοκίνητα για τις απώλειες της Renault μετά την αποχώρηση από τη Ρωσία
Η έξοδος για τη Renault αποδείχθηκε βαρύ οικονομικό πλήγμα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία μεταβίβασε ρωσικά περιουσιακά στοιχεία στο πλαίσιο του προγράμματος «συμφωνία για το ρούβλι»: το εργοστάσιο στη Μόσχα πήγε στην κυβέρνηση της Μόσχας και η FSUE NAMI έλαβε μερίδιο 67,69 τοις εκατό στην AvtoVAZ.
https___d1e00ek4ebabms.cloudfront.net_production_8fd975ed-049c-43bd-85f1-326d60414b9a.avif

www.bankingnews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας