Κεραυνοί ΙΝΚΑ για πληθωρισμό και τιμές καυσίμων-Συνένοχη στο πλιάτσικο η κυβέρνηση

1036

Στην αισχροκέρδεια και την κερδοσκοπία οφείλονται οι διαρκείς αυξήσεις των τιμών στα καύσιμα και τα τρόφιμα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΕ), Γιώργο Λεχουρίτη, ο οποίος καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι είναι συνένοχη σε αυτή την κατάσταση, για να γεμίζουν τα κρατικά ταμεία μέσω ΦΠΑ και ΕΦΚ.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Kontra, ο Γιώργος Λεχουρίτης, χωρίς να μασάει τα λόγια του, είπε ότι οι τιμές συντηρούνται τεχνητά σε υψηλά επίπεδα, για να κερδοσκοπούν οι εταιρείες, που λειτουργούν μονοπωλιακά, και να γεμίζει τα δημόσια ταμεία η κυβέρνηση, ενώ αμφισβήτησε και τη μείωση του πληθωρισμού που καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ, σημειώνοντας ότι δεν δικαιολογείται από τα στοιχεία.

«Η ακρίβεια στα καύσιμα οφείλεται καθαρά στην αισχροκέρδεια και στην κερδοσκοπία, ας αφήσουν τα παραμύθια κοροϊδεύοντας τον κόσμο για τον πόλεμο στην Ουκρανία, τους “εξωγενείς παράγοντες” κ.ά. … Κανένας δεν μιλάει για την ακρίβεια που υιοθετείται από την κυβέρνηση, αφού όσο ακριβότερα είναι τα καύσιμα τόσο περισσότερο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και ΦΠΑ βάζει στα ταμεία του κράτους. Και από την άλλη πλευρά μοιράζει Fuel Pass και οποιαδήποτε pass, θεωρώντας ότι “επιστρέφω δέκα και πρέπει να είναι και ικανοποιημένος ο κόσμος”».

Μάλιστα μίλησε για «το παραμύθι των καυσίμων», επισημαίνοντας ότι «πρέπει να πάρει τέλος», διότι «δεν ευνοεί την ελληνική οικονομία, ούτε τους καταναλωτές ούτε τις επιχειρήσεις. Το μεταφορικό κόστος μετακυλίεται στο προϊόν, άρα το πληρώνει ο καταναλωτής με διαφορετικό τρόπο στην αγορά…»

Όταν το πετρέλαιο είχε 120 ευρώ, η βενζίνη κόστιζε 1,68 το λίτρο

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, το 2010 το πετρέλαιο brent «είχε 120 δολάρια, είχε φτάσει μέχρι 140 δολάρια, αλλά η βενζίνη δεν είχε ξεπεράσει τα 1,68 ευρώ. Και τότε υπήρχε ΕΦΚ και ΦΠΑ 23%… Σήμερα, το βαρέλι μπορεί να πήγε στα 93 δολάρια, αλλά έπεσε και στα 83 και στα 75 δολάρια. Δεν είδαμε να πέφτει γρήγορα η τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα. Για ποιους εξωγενείς παράγοντες μιλάνε;»

Και πρόσθεσε:

«Είναι καθαρά θέμα δύο μονοπωλιακών αφεντάδων των διυλιστηρίων, κανονίζουν και διαμορφώνουν τις τιμές των καυσίμων με την ανοχή, άρα και συνενοχή, της κυβέρνησης».

Τέλος, αμφισβήτησε χωρίς περιστροφές τα στοιχεία που δίνει η ΕΛΣΤΑΤ για τη μείωση του πληθωρισμού, για την οποία επαίρεται η κυβέρνηση.

«Κατά τα δικά μας στοιχεία είναι ψευδή» είπε, προσθέτοντας: «Από πού έπεσε ο πληθωρισμός; Έπεσαν οι τιμές στα προϊόντα; Έπεσαν οι τιμές στα καύσιμα, την ενέργεια; Σε ποιο είδος προϊόντος, ώστε να πούμε ότι έπεσε ο γενικός ή ο ειδικός πληθωρισμός στα τρόφιμα; Μπορούν να μας δώσουν μια εξήγηση; Ο κόσμος είναι αγανακτισμένος».

Επίσης, κατήγγειλε την επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη να αφήσει περιθώρια κερδοσκοπίας ακόμη και στο νερό την ώρα που υπάρχουν φαινόμενα κερδοσκοπίας μετά τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία.

«Έβαλε πλαφόν στο νερό και αντί να το βάλει στα 1,7 ευρώ, το έβαλε στα 2,5 ευρώ την εξάδα. Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα, αντιμετώπιση του φαινομένου και του πλιάτσικου που γίνεται σήμερα στην ελληνική οικονομία και αγορά. Πλιάτσικο γίνεται».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας