Η Envoy Air, θυγατρική της American Airlines, επιβεβαίωσε την Τρίτη (22/11) ότι ένας πιλότος που υπέστη «επείγουσα ιατρική κατάσταση» κατά τη διάρκεια πτήσης απεβίωσε.
Η πτήση είχε αναχωρήσει από το Διεθνές Αεροδρόμιο O’Hare του Σικάγο το Σάββατο και επέστρεψε λίγο μετά την απογείωση λόγω της επείγουσας κατάστασης του κυβερνήτη του αεροσκάφους.
Ενώ η εταιρεία δεν έχει σχολιάσει την αιτία της «ιατρικής έκτακτης ανάγκης», ο κυβερνήτης Ρικ Γουίλσον, υπεύθυνος Επιχειρήσεων Πτήσεων στην αεροπορική εταιρεία, είπε σε μήνυμα προς τους υπαλλήλους ότι ο πιλότος ήταν κυβερνήτης σε εκπαίδευση.
«Παρά τις ηρωικές προσπάθειες των επιβαινόντων και των πρώτων ανταποκριτών στο έδαφος, ο συνάδελφός μας πέθανε στο νοσοκομείο. Είμαστε βαθιά λυπημένοι και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να στηρίξουμε την οικογένειά του και τους συναδέλφους μας αυτή τη στιγμή».
Η πτήση 3556 της Envoy Air είχε προορισμό το διεθνές αεροδρόμιο John Glenn στο Columbus του Οχάιο και γινόταν με ένα , ένα Embraer E175 και αριθμό σειράς N269NN.
Σύμφωνα με στοιχεία της Flight Aware, το αεροσκάφος αναχώρησε από τον διάδρομο 28R και πέταξε βόρεια του αεροδρομίου πριν επιστρέψει πίσω για να προσγειωθεί.
Σύμφωνα με το Aero Insider, ο δεύτερος πιλότος που καθόταν στο δεξί κάθισμα του συγκυβερνήτη ανέφερε στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας (ATC) ότι ο κυβερνήτης είχε χάσει τις αισθήσεις του και ότι έπρεπε να επιστρέψουν στο O’Hare πετώντας εκείνη την ώρα περίπου στα 5.000 πόδια.
«Πρέπει να επιστρέψουμε. Ο καπετάνιος δεν έχει τις αισθήσεις του. Θα χρειαστούμε ϊατρικό προσωπικό».
Στη συνέχεια, ο πύργος ελέγχου συμβούλεψε τον πιλότο να αρχίσει να χάσει ύψος και να επανατοποθετήσει το αεροσκάφος για προσγείωση στον διάδρομο 28C. Στο έδαφος, ο πιλότος ενημέρωσε την ATC ότι θα έπρεπε να βγει από τον διάδρομο σε τροχόδρομο, για να μετακινήσει τον κυβερνήτη από τη θέση του για να φτάσει το αεροσκάφος στην πύλη L23.
«Θα πάμε στην πύλη, αλλά δεν ξέρω πώς θα τον βγάλουμε έξω», είπε.
«Ευχαριστώ ειλικρινά τον Captain Brandon Hendrickson, για την ηγεσία και τον επαγγελματισμό του στον ασφαλή χειρισμό του αεροσκάφους, των επιβατών και του πληρώματος του», είπε ο Wilson.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ερευνά τώρα το περιστατικό. Πηγές της FAA πιστεύουν ότι ο άτυχος κυβερνήτης πέθανε από καρδιακή προσβολή, αλλά οι αξιωματούχοι δεν έχουν επιβεβαιώσει την αιτία θανάτου. Στο αεροσκάφος επέβαιναν πενήντα επτά επιβάτες και πλήρωμα.