Φέτος δε θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τα γνωστά μεταλλικά κουτάκια της Coca Cola με τη στάμπα του Άη Βασίλη, του γέροντα με την πλούσια γενειάδα, τα λευκά μαλλιά και τον κόκκινο σκούφο. Η Coca Cola πήρε το μάθημά της από τις προηγούμενες χρονιές και, κυρίως, την περσινή. Τα μεταλλικά κουτάκια της αμερικανικής πολυεθνικής κυκλοφορούσαν μέχρι και μετά το Πάσχα στην αγορά, στα ράφια των σούπερ μάρκετ, στα ψυγεία των περιπτέρων και των πολυκαταστημάτων. Και αυτό πρόδιδε ένα γεγονός: το μποϊκοτάζ και το Κίνημα “Ούτε γουλιά Coca Cola” έφερναν αποτελέσματα εις βάρος των πωλήσεων της πολυεθνικής.
Φέτος τα golden boys της Τρία Έψιλον αποφάσισαν να μιμηθούν την επιτυχία της ελληνικής Vikos Cola, η οποία λιτά και χωρίς τυμπανοκρουσίες κάθε περίοδο των Χριστουγέννων προχωρούσε σε διάφορες αγαθοεργίες ικανοποιώντας τις ανάγκες διατροφής χιλιάδων κατοίκων της χώρας μας. Η Coca Cola αφού “απέλυσε” τον Άη Βασίλη της από την αγορά, τον έστειλε σε εκ περιτροπής εργασία να κάνει “αγαθοεργίες” αντιγράφοντας την ελληνική Vikos Cola. Σε αντίθεση, φυσικά, με την ελληνική εταιρία από τα Γιάννενα, η οποία δεν προβάλλει διαφημιστικά τις πολυετείς φιλανθρωπικές κινήσεις της, η αμερικανική πολυεθνική μετέτρεψε τα “ψίχουλα” της προς τους απόρους σε διαφημιστικό πανηγύρι για τα προϊόντα της. Κάτι αντίστοιχο είχε κάνει το 2013 και στη Θεσσαλονίκη, τότε που άρχισαν οι απεργίες των απολυμένων του εργοστασίου της, αλλά τα επόμενα χρόνια αφού έκανε πρόσκαιρα τη δουλειά της δεν έδωσε άλλη συνέχεια. Πρόκειται για γνωστή τακτική αποπροσανατολισμού που μεταχειρίζεται η προπαγάνδα του “συστήματος Coca Cola” – ως “σύστημα” περιγράφει η ίδια η αμερικανική πολυεθνική τις λειτουργίες της.
Το περυσινό φιάσκο με την παραμονή μέχρι και μετά το Πάσχα των μεταλλικών κουτιών της Coca Cola με τη στάμπα του Άη Βασίλη στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στα ψυγεία των περιπτέρων, ανάγκασε τα στελέχη της πολυεθνικής να αλλάξουν ρότα. Τώρα μέσω του Άη Βασίλη η Coca Cola προσπαθεί να δείξει κοινωνικό πρόσωπο στην ελληνική κοινωνία. Να υπενθυμίσουμε μόνο εδώ ότι έκλεισε μια σειρά εργοστάσια και μονάδες εμφιάλωσης στη χώρα μας (Αθήνα, Πάτρα, Βόλος, Θεσσαλονίκη, Ρόδος κ.α.), έστειλε εκατοντάδες εργαζόμενους (από τις 4.500 εργαζόμενους συνολικά στο παρελθόν σήμερα ο αριθμός αυτός έχει πέσει σε τριψήφιο νούμερο) στην ανεργία και εισάγει προϊόντα από ξένες χώρες (Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία κ.α.).
Αλλά δεν είναι μόνο η αποτυχία με τα μεταλλικά κουτάκια Coca Cola με τη στάμπα του Άη Βασίλη που σπαζοκεφαλιάζει τα ακριβοπληρωμένα golden boys της (πληρώνονται και με το κεφάλι ανάλογα με τις μειώσεις που κάνουν στο προσωπικό), διότι και οι διαφημιστικές εκστρατείες εκμετάλλευσης των ελληνικών μνημείων και αρχαιοτήτων (είναι αυτό νόμιμο;) στην Κρήτη, στα νησιά του Αιγαίου και στην Θεσσαλονίκη (ιδιαίτερα στην τελευταία) δεν έφεραν αποτελέσματα. Δεν είναι τυχαίο ότι η αμερικανική πολυεθνική στην Ελλάδα δήλωσε αύξηση πωλήσεων για το 2018, υποστηρίζοντας ότι αυτή προήλθε από τα ανύπαρκτα στην αγορά προϊόντα της Schweppes, Sprite και την Fanta που στην Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια κινείται σε μονοψήφιο αριθμό πωλήσεων…
Συνεχίζουμε και αυτά τα Χριστούγεννα να ενισχύουμε τα ελληνικά αναψυκτικά και τους ελληνικούς χυμούς (Green Cola, ΕΨΑ, Γεράνι, Βίκος, Λουξ, χυμοί ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ, Agros, Φήμη, Φλώρινα-Δινάκη, Frutop, χυμοί Κουκάκη, χυμοί Όλυμπος, Κάμπος Χίου, Vitem κ.α.) Και το κάνουμε αυτό για να πάει μπροστά η ελληνική οικονομία, για να σταθεί η χώρα στα πόδια της, για να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.
Για αυτό: Ούτε γουλιά Coca Cola, Fanta, Sprite, Amita, νερό ΑΥΡΑ…
*Ο Όμηρος Ταχμαζίδης είναι μέλος του Ε.Γ. της “Σοσιαλιστικής Προοπτικής”