H Κίνα κινήθηκε πρώτη κατά Boeing. Η υπερδύναμη αερομεταφορών δείχνει δόντια!

674
Boeing

Όταν η Κίνα καθήλωσε την περασμένη Δευτέρα, δύο ημέρες πριν από τις ΗΠΑ, αλλά πριν ακόμη και από την Ευρώπη, τα Boeing 737 Max, δεν απαντούσε απλώς σε δύο πολύνεκρα δυστυχήματα. Επιβεβαίωνε την ανάδυση της σε νέα υπερδύναμη των αερομεταφορών. Ο δράκος της Ασίας αναμένεται να υποσκελίσει τις ΗΠΑ και να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη αεροπορική αγορά έως το 2024, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών.

Αυτό τον καθιστά καθοριστικής σημασίας πελάτη για τους δύο αεροναυπηγικούς κολοσσούς, τη Boeing και την Αirbus, που προσπαθούν εναγωνίως να προσελκύσουν τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια τάξη σε όρους επιβατικής κίνησης και δρομολογίων.

Για να αντιληφθεί κανείς ποια είναι ήδη η επιρροή της στην αγορά, αρκεί μόνο να επισημάνουμε ότι με την απόφαση της περασμένης Δευτέρας από τις κινεζικές αρχές καθηλώθηκαν περισσότερα από το ¼ των αεροσκαφών 737 Max, τα οποία χρησιμοποιούν 13 αεροπορικές εταιρείες. Η κίνηση φέρεται μάλιστα να αιφνιδίασε την Boeing, καθώς δεν υπήρχαν ακόμη ενδείξεις για τα αίτια του δυστυχήματος.

Το Πεκίνο έδειξε το δρόμο και οι υπόλοιποι ακολούθησαν. Πρώτη στα βήματα των Κινέζων κινήθηκε η Σιγκαπούρη, ενώ το αμέσως επόμενο 48ωρο δεκάδες χώρες ανά την Ευρώπη, την Ασία και την Λατινική Αμερική έπραξαν το ίδιο. Το βράδυ της Τετάρτης αναγκάστηκε να λάβει την απόφαση και η αμερικανική αρχή.

Η αποφασιστικότητα των Κινέζων έρχεται μάλιστα παρά το γεγονός ότι βρίσκονται σε εξαιρετικά κρίσιμο στάδιο οι διαπραγματεύσεις με την Ουάσιγκτον για μία εμπορική συμφωνία. Η Κίνα δείχνει αυτοπεποίθηση σχολιάζουν οι ειδικοί και αυτή η αυτοπεποίθηση θα αυξάνεται όσο η ταχέως επεκτεινόμενη μεσαία τάξη της ανοίγει τα αεροπορικά ταξίδια σε δεκάδες εκατομμύρια νέους ταξιδιώτες. Το 2000 περίπου 62 εκατομμύρια πτήσεις έλαβαν χώρα στην Κίνα, δηλαδή μόλις το 1/10 από εκείνες στις ΗΠΑ. Το 2017 ο αριθμός τους είχε ήδη ανέβει στα 551 εκατομμύρια, στα 2/3 εκείνων στις ΗΠΑ. Η IATA υπολογίζει ότι έως το 2037 η Κίνα θα είναι υπεύθυνη για 1,6 δισεκατομμύρια πτήσεις ετησίως και οι ΗΠΑ για 1,3 δισεκατομμύρια.

Με την όρεξη των κινεζικών αεροπορικών αυξημένη, την τελευταία πενταετία οι Boeing παρέδωσε 1.000 αεροσκάφη στην Κίνα. Είχε χρειαστεί να περάσουν 40 χρόνια για να παραδώσει τα προηγούμενα 1.000. Από τον περασμένο Δεκέμβριο η αμερικανική εταιρεία έχει εργοστάσιο σε κινεζικό έδαφος, με παραγωγική δύναμη 100 αεροσκαφών ετησίως.

Η Boeing εκτιμά ότι η Κίνα θα αγοράσει 7.690 αεροσκάφη αξίας 1,19 τρισ. δολαρίων μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες, καλύπτοντας περίπου το ¼ της παγκόσμιας ζήτησης. Εξ αυτών υπολογίζει ότι τα 5.730 θα είναι μονού διαδρόμου, όπως το 737  Max. Οι κινεζικές εταιρείες έχουν παραγγείλει μέχρι στιγμής 574 αεροσκάφη του συγκεκριμένου μοντέλου, αλλά είναι άγνωστο τι θα γίνει με τις συγκεκριμένες παραγγελίες.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας