Την ίδια ώρα που στην ευρωζώνη οι υπουργοί Οικονομικών (Eurogroup) συζητούν για το αν η ενισχυμένη γραμμή πίστωσης από τον ESM θα πρέπει να συνοδεύεται από πρόγραμμα προσαρμογής για όποια χώρα την αιτηθεί, στις ΗΠΑ η πρόεδρος της Βουλής των αντιπροσώπων Νάνσι Πελόσι εξειδικεύει το πρόγραμμα των 2,5 τρισ. δολαρίων που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση για ν΄ αντιμετωπίσει τις οικονομικές συνέπειες από την πανδημία του κορονοϊού.
Οι εξελίξεις καταδεικνύουν ότι για μία ακόμη φορά οι ΗΠΑ αντιδρούν έγκαιρα και πιο δραστικά προκειμένου ν΄ αναχαιτίσουν την επερχόμενη ύφεση. Στην ευρωζώνη οι υπουργοί Οικονομικών συνεδριάζουν σήμερα και μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν είναι και η περίφημη ΕCCL (Enhanced Conditions Credit Line – προληπτική ενισχυμένη γραμμή πίστωσης) από τον ΕSM. Σημειώνεται ότι πριν εξέλθει η Ελλάδα από το Μνημόνιο, υπήρχε προβληματισμός αν έπρεπε η χώρα να ζητήσει να λάβει μία τέτοια γραμμή πίστωσης αντί του “μαξιλαριού ασφαλείας”. Η λύση είχε απορριφθεί από την κυβέρνηση καθώς η χορήγηση της γραμμής αυτής συνοδεύεται από όρους. Στην παρούσα φάση η λύση της Ενισχυμένης Γραμμής συζητείται στις Βρυξέλλες ως μέτρο που θα μπορούσε να καθησυχάσει τις αγορές ομολόγων και να συγκρατήσει το κόστος δανεισμού των πιο αδύναμων κρατών. Ιταλία, Ισπανία, και Ελλάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι αντίθετες με το ενδεχόμενο η προληπτική γραμμή να συνοδεύεται από προϋποθέσεις.
*Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ετσι τηλεγραφούσε χθες το ΑΠΕ . Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να δούμε τι σημαίνουν όλα αυτά , ακαταλαβίστικα για πολλούς αλλά δυστυχώς είναι το επικρατέστερο σενάριο και θα πρόκειται για την κόλαση του κορωνα’ι’ού της οικονομίας του οποίου οι επιπτώσεις στην ζωή μας θα είναι τέτοιες ώστε η σημερινή που βιώνουμε θα μοιάζει με βόλτα στο Ιδιωτικοποιημένο πλέον Ζαππειο σε ημέρα ηλιόλουστη και με καταγάλανο ουρανό .
Το έργο είναι παλιό . Είχε ανεβεί στη σκηνή πριν τη παραίτηση Σαμαρά , επανήλθε το 2018 ως εναλλακτική της αποκαλούμενης Καθαρής Εξόδου με κυβέρνηση Σύριζα .
Μια προληπτική πιστωτική γραμμή από τον ESM θα άνοιγε τον δρόμο στην ΕΚΤ να χρησιμοποιήσει το πιο ισχυρό της , υποτίθεται , εργαλείο, δηλαδή την απεριόριστη αγορά ομολόγων μιας χώρας. Το πρόγραμμα αυτό, γνωστό ως Outright Monetary Transactions, αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης της ευρωζώνης το 2012, όμως δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ. Για να χρησιμοποιηθεί, απαιτείται μια χώρα να έχει ήδη πιστωτική γραμμή με τον ESM.
Το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο του ESM, το οποίο είχε αρχίσει να προωθείται ως λύση και το 2014, προσφέρει περισσότερη αυτονομία στη χάραξη πολιτικής και διευκολύνει την πρόσβαση στις αγορές με ένα δίχτυ ασφαλείας. Βεβαίως, όπως κάθε μηχανισμός στήριξης στην Ευρωζώνη, συνοδεύεται από υποχρεώσεις οι οποίες καταγράφονται σε μνημόνιο κατανόησης (MoU).
Αυτό λοιπόν που συζητείται ως λύση είναι : η
Προληπτικής Γραμμής Στήριξης Ενισχυμένων Προϋποθέσεων (Enhanced Conditions Credit Line – ECCL)
Τι εστί ECCL; Επί της ουσίας είναι ένα μεταβατικό πρόγραμμα προληπτικής πιστωτικής γραμμής του ESM. Ο πλήρης τίτλος του προγράμματος είναι «ενισχυμένη και υπό όρους πιστωτική γραμμή», περιγράφοντας ακριβώς την ταυτότητα του…
Σύμφωνα με όσα αναγράφονται στη σύμβαση του ECCL, προβλέπεται η υπογραφή Μνημονίου (Memorandum of Understanding – MoU) μεταξύ της χώρας που αιτείται το πρόγραμμα και του ESM, η πιστωτική γραμμή θα είναι διάρκειας ενός έτους με δυνατότητα δύο εξάμηνων ανανεώσεων και θα δύναται να υπάρχει η συμμετοχή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην εποπτεία της κάθε χώρας.
Πρόκειται για ένα από τα έξι διαθέσιμα εργαλεία του ESM το οποίο δεν έχει χρησιμοποιηθεί έως σήμερα. Σκοπός του είναι η παροχή βοήθειας σε ένα μέλος του ESM που αντιμετωπίζει «ομαλές οικονομικές συνθήκες» και επιχειρεί να επιτύχει «συνεχιζόμενη πρόσβαση στη χρηματοδότηση από τις αγορές». Στο πλαίσιο αυτό, ο ESM προσφέρει τη δυνατότητα πρόσβασης σε χρηματοδοτική βοήθεια ως ένα δίχτυ ασφαλείας για την περίπτωση που η χώρα-μέτοχος αντιμετωπίσει «σημαντική δυσκολία» άντλησης κεφαλαίων από τις αγορές.
Πώς ενεργοποιείται η πιστωτική γραμμή Η πιστωτική γραμμή ενεργοποιείται μετά από πρωτοβουλία του ενδιαφερόμενου μέλους του ESM. Το μέλος έχει την ευελιξία να αιτηθεί την άντληση των κεφαλαίων οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια της περιόδου διαθεσιμότητας της πιστωτικής γραμμής, σύμφωνα με τους συμφωνηθέντες όρους. Ενημερώνει τον ESM τουλάχιστον μία εβδομάδα πριν από την πρόθεση να αντλήσει κεφάλαια ανάλογα με το αποσκοπούμενο μέγεθος. Το μέγιστο ύψος μιας δόσης ή συναλλαγής στην πρωτογενή αγορά καθορίζεται στην αρχική απόφαση χορήγησης της πιστωτικής γραμμής
Ποιοι είναι οι όροι πρόσβασης
Προκειμένου ένα μέλος του ESM να καταστεί δικαιούχος μιας PCCL, θα πρέπει να πληροί 6 κριτήρια:
α) τήρηση των δεσμεύσεων υπό το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης· ένα μέλος του ESM που βρίσκεται υπό τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος μπορεί επίσης να έχει πρόσβαση σε μία PCCL, υπό την προϋπόθεση ότι συμμορφώνεται πλήρως με τις αποφάσεις και συστάσεις του Συμβουλίου που στοχεύουν στη διασφάλιση μιας ομαλής και ταχείας διόρθωσης του υπερβολικού ελλείμματος
β) βιώσιμο χρέος γενικής κυβέρνησης
γ) τήρηση των δεσμεύσεων υπό τη διαδικασία υπερβολικής ανισορροπίας (EIP)· ένα μέλος του ESM υπό το EIP μπορεί επίσης να έχει πρόσβαση σε μία PCCL, υπό την προϋπόθεση ότι αποδεικνύεται πως παραμένει δεσμευμένο στην αντιμετώπιση των ανισορροπιών που εντοπίζονται από το Συμβούλιο
δ) ιστορικό πρόσβασης στις διεθνείς κεφαλαιαγορές με λογικούς όρους
ε) βιώσιμη εξωτερική θέση
στ) απουσία προβλημάτων τραπεζικής φερεγγυότητας που θα δημιουργούσαν συστημικές απειλές για τη σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος της Ευρωζώνης.
Ποιες είναι οι υποχρεώσεις της χώρας-μέλους
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή -σε συνεννόηση με την ΕΚΤ και όπου είναι δυνατό μαζί με το ΔΝΤ- έχει ως καθήκον να διαπραγματευτεί με το ενδιαφερόμενο μέλος του ESM ένα μνημόνιο κατανόησης (MoU) που αναφέρει λεπτομερώς τους όρους πολιτικής οι οποίοι συνοδεύουν την προληπτική χρηματοδοτική συνδρομή.
Ο βαθμός εποπτείας μετά την ενεργοποίηση
Όταν χορηγείται μια ECCL ή μια PCCL, το μέλος του ESM υπόκειται σε ενισχυμένη επιτήρηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την περίοδο διαθεσιμότητας της πιστωτικής γραμμής. Ένα μέλος του ESM υπό ενισχυμένη επιτήρηση, σε διαβούλευση και συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενεργώντας σε συνεννόηση με την ΕΚΤ, τις Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές (ESA) και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Συστημικού Κινδύνου (ΕSRB) και -όπου κρίνεται σκόπιμο- το ΔΝΤ, «υιοθετεί μέτρα που στοχεύουν στην αντιμετώπιση των πηγών ή των δυνητικών πηγών δυσκολιών».
Όπως θα δείτε τόσο στο επισυναπτόμενο original απόσπασμα του ESM( Eyropean Stability Mechanism ) όσο και από την επίσης επισυναπτόμενη Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ , κάτι σαν το δικό μας ΦΕΚ παρακάτω ,
ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 4 ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ Α , Η » ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΙΣΤΩΣΗΣ ΜΕ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ » ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ !!
ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 5 του ίδιου εγγράφου ;
ΕΠΙΣΧΥΜΕΝΗ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ – ΣΕ ΟΛΟΥΣ(!!!) ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ «ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ».
Ελπίζω και εύχομαι να μην υπάρξει χέρι Ελληνα Βουλευτή που θα διανοηθεί να ψηφίσει κάτι τέτοιο , ως μέσο ‘’διάσωσης ‘’ δήθεν της Πατρίδας μας από τις επιδράσεις του Φυτευτού σας Κορωνα ‘ι’ού και απευθύνομαι σε ΟΛΟΥΣ τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου , απευθύνομαι επίσης στην κα Κατερίνα Σακελλαροπούλου ( λυπάμαι που δεν σας αποκαλώ με το Υψιστο αξίωμα της ΠΤΔ αλλά όταν μας μιλάτε για την Εθνεγερσία του ’21 σαν απαλλαγή από κάποιον Οθωμανικό Δεσποτισμό γενικά και ΟΧΙ από τον Τουρκικό Ζυγό , όταν μας μιλάτε για κάποιον Νέο Πατριωτισμό κλπ Εγώ προσωπικά δεν θα σας αποκαλέσω ποτέ με αυτό τον Τίτλο) λαι σας δίνεται ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ να ζητήσετε την επικύρωση του με Δημοψήφισμα από τον Κυρίαρχο Ελληνικό Λαό.
Διαφορετικά είμαστε υποχρεωμένοι να τηρήσουμε το Σύνταγμα όπως αυτό προβλέπεται από το Αρθρο 120.
Απευθύνομαι σε κάποιους από τους αυτοπροσδιοριζόμενους ως Δημοσιογράφους και τους προειδοποιώ μην επιχερήσουν να παραπλανήσουν τον Ελληνικό Λαό με ψέματα περί μη όρων , όπως το έχουν πράξει με αφορμή τον κορωνα’ι’ό με τα φέρετρα δήθεν του Μπέργκαμο που ήταν ..στη Λαμπεντούσα με τον πνιγμό δυστυχώς 300 και πλέον συνανθρώπων μας μεταναστών πριν από μερικά χρόνια , όπως επίσης πράξατε με τον δήθεν γιατρό από την Ισπανία , προκειμένου να επιβάλλετε την κυριαρχία του απόλυτου ΦΟΒΟΥ στον Ελληνικό Λαό , γιατί τότε υπάρχει και η Εισαγγελία και σίγουρα θα βρεθεί κάποιος δικαστής που δεν θα φοράει Ποδίτσες και δεν θα προέρχεται από Στοά , για να σας ‘’μαζέψει ΄’’ λίγο ώστε να λέτε και καμιά αλήθεια .
Με Εκτίμηση
Τάσος Σαμπάνης , Οικονομολόγος
Αθήνα , Υμηττός 27/03/2020
(1) ΕΕ L 140 της 27.5.2013, σ. 1.
16.10.2013 | EL | Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης | C 300/1 |
Ανακοίνωση της Επιτροπής σχετικά με δύο καταλόγους μέσων χρηματοδοτικής συνδρομής βάσει του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 472/2013
2013/C 300/01
- Εισαγωγή
Ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 472/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 21ης Μαΐου 2013, για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται με σοβαρές δυσκολίες αναφορικά με τη χρηματοοικονομική τους σταθερότητα (1) προβλέπει πλήρη συνέπεια μεταξύ του ενωσιακού πλαισίου οικονομικού συντονισμού που θεσπίστηκε με τη ΣΛΕΕ και των πιθανών όρων πολιτικής που συνδέονται με τη χορήγηση χρηματοδοτικής συνδρομής σε κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ.
Ορισμένες διατάξεις του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 472/2013 αναθέτουν στην Επιτροπή να δημοσιεύει, για λόγους πληροφόρησης, δύο καταλόγους μέσων χρηματοδοτικής συνδρομής: i) των μέσων που είναι προληπτικού χαρακτήρα και, χωριστά, ii) των μέσων για τα οποία οι κανόνες του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ) δεν απαιτούν πρόγραμμα μακροοικονομικής προσαρμογής.
Η Επιτροπή διεξήγαγε ανεπίσημες διαβουλεύσεις με τα κράτη μέλη, τον ΕΜΣ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) για την κατάρτιση των καταλόγων αυτών.
Οι κατάλογοι αυτοί θα τηρούνται ενημερωμένοι.
- Κατάλογος των μέσων προληπτικής χρηματοδοτικής συνδρομής που συνεπάγονται ενισχυμένη εποπτεία του δικαιούχου κράτους μέλους, ο οποίος δημοσιεύεται σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 5 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 472/2013
Το άρθρο 2 παράγραφος 5 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 472/2013 απαιτεί τη δημοσίευση του καταλόγου των μέσων παροχής προληπτικής χρηματοδοτικής συνδρομής σε κράτος μέλος, κατά την έννοια του άρθρου 2 παράγραφος 3 του εν λόγω κανονισμού. Τα κράτη μέλη που λαμβάνουν χρηματοδοτική συνδρομή μέσω ενός από τα μέσα αυτά υπόκεινται σε ενισχυμένη εποπτεία. Κατά παρέκκλιση, τα κράτη μέλη δεν υπόκεινται σε ενισχυμένη εποπτεία, όταν επωφελούνται από γραμμή πίστωσης η οποία δεν συνδέεται με όρους σχετικά με τη θέσπιση νέων μέτρων πολιτικής από το εν λόγω κράτος μέλος, υπό τον όρο ότι η εν λόγω γραμμή πίστωσης δεν χρησιμοποιείται (άρθρο 2 παράγραφος 4 του κανονισμού).
Ο κατάλογος αυτός έχει, επομένως, ως εξής:
Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας
|
Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας
|
Διεθνές Νομισματικό Ταμείο
|
- Κατάλογος των μέσων χρηματοδοτικής συνδρομής για τα οποία οι κανόνες του ΕΜΣ δεν προβλέπουν πρόγραμμα μακροοικονομικής προσαρμογής, που δημοσιεύεται σύμφωνα με το άρθρο 7 παράγραφος 12 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 472/2013
Το άρθρο 7 παράγραφος 12 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 472/2013 απαιτεί τη δημοσίευση του καταλόγου των μέσων για τα οποία οι κανόνες του ΕΜΣ δεν προβλέπουν πρόγραμμα μακροοικονομικής προσαρμογής, κατά την έννοια του άρθρου 7 παράγραφος 12 του εν λόγω κανονισμού. Για τα κράτη μέλη που λαμβάνουν χρηματοδοτική συνδρομή μέσω ενός από τα μέσα αυτά θα εκδίδεται απόφαση του Συμβουλίου για την έγκριση των βασικών απαιτήσεων πολιτικής τις οποίες ο ΕΜΣ προτίθεται να συμπεριλάβει στους όρους παροχής της χρηματοδοτικής του συνδρομής.
— | Προληπτικό πιστωτικό όριο υπό όρους (ΠΠΟΟ) |
— | Πιστωτικό όριο με ενισχυμένους όρους (ΠΟΕΟ) |
— | Μηχανισμός στήριξης πρωτογενών αγορών (εάν χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο ΠΠΟΟ ή ΠΟΕΟ) |
— | Μηχανισμός στήριξης δευτερογενών αγορών (εάν ενεργοποιηθεί εκτός προγράμματος μακροοικονομικής προσαρμογής) |
— | Χρηματοδοτική συνδρομή για την ανακεφαλαιοποίηση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων |
Λαμβανομένου υπόψη ότι το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (ΕΤΧΣ) δεν αναμένεται να συμμετάσχει σε νέα προγράμματα από την 1η Ιουλίου 2013, δεν υπάρχει ανάγκη να δημοσιευθεί σχετικός κατάλογος για το ΕΤΧΣ.
(1) ΕΕ L 140 της 27.5.2013, σ. 1