Πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια ανά αεροσκάφος, συνολικά 4 δισ. δολάρια είναι «ορφανά» και αναζητείται ποιος έχει κάνει «ταμείο» στην προμήθεια των F-35 όπως μαρτυρούν τα αδιάψευστα στοιχεία της Lockheed Martin προ διετίας σε σχέση με τη τιμή σήμερα.
Η ίδια η Lockheed Martin το 2021 δήλωνε ότι η τιμή «fly away» ήταν κάτω των 80 εκατομμυρίων δολαρίων και κανονικά θα έπρεπε να είναι ακόμα χαμηλότερη σήμερα λόγω αύξησης του ρυθμού της μαζικής παραγωγής.
Δεχόμαστε οτι η τιμή δεν έπεσε και παρέμεινε στα 78-80 εκατ. δολάρια που η ίδια η Lockheed Martin είχε κοστολογήσει την πώληση του μαχητικού στην Ελλάδα, κι έτσι θα έπρεπε η τιμή με την υποστήριξη και τα όπλα σήμερα να μην ξεπερνά στην χειρότερη περίπτωση τα 115 εκατ. δολ. ανά μονάδα.
Άλλωστε βασικό επιχείρημα της Lockheed Martin έναντι των Rafale που πληρώθηκαν 3 δισ. ευρώ για 24 μαχητικά με όπλα και υποστήριξη ήταν ότι τα F-35 ήταν φθηνότερα και έτσι η περίπτωση μαζί με όπλα και υποστήριξη προσέθετε 35 εκατομμύρια δολάρια για ένα σύνολο 115 εκατομμυρίων δολαρίων ανά μαχητικό.
Άρα τα 215 εκατομμύρια που ανακοινώθηκαν σήμερα ως τιμή του κάθε αεροσκάφους ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΟΥΣ δεν είναι η τελική, θα φτάσουν τα 250 εκατομμύρια κατ’ ελάχιστον.
Που σημαίνει ότι το πρόγραμμα «εκτινάσσεται» στα 10 δισ. δολάρια συνολικά, το λιγότερο, για 40 μαχητικά που θα ξεκινήσουμε να παραλαμβάνουμε το 2030 και οι παραδόσεις θα ολοκληρωθούν το 2033, δηλαδή σε δέκα χρόνια από σήμερα!
Αυτό όμως, σημαίνει ότι υπάρχουν «ορφανά» 4 δισ. δολάρια βάσει των τιμών που η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin ειχε ανακοινώσει για την απόκτησή τους από την ΠΑ την στιγμή που η ελληνική οικογένεια θα πρέπει να τρέφεται με 4 τοστ κατά τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ!
Την ίδια στιγμή τα φιλοκυβερνητικά ιδιωτικά κανάλια (ANT1, MEGA, STAR, SKAI, ALPHA, OPEN) και ιστοσελίδες (protohema, iefimerida, newsit, newsbeast, κ.α.) έχουν λάβει πάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ την τελευταία τετραετία από «Λίστα Πέτσα» και διαφημίσεις από το δημόσιο (στενό και ευρύτερο) τομέα, προπαγανδίζουν την επιβίωση της ελληνικής οικογένειας με τέσσερα τοστ την ημέρα.
Να σημειώσουμε ότι τα μαχητικά F-35 ελέγχονται πλήρως σε ότι αφορά τις αποστολές τους και την επιχειρησιακή τους διαθεσιμότητα από τις ΗΠΑ χωρίς την έγκριση των οποίων δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί ούτε η πιο απλή πτήση.
Μπορείτε να διαβάσετε για το σημαντικό ζήτημα των δεδομένων του συστήματος ελέγχου του αεροσκάφους ALIS και το οποίο ελέγχεται απο τις ΗΠΑ με τηλεκοντρόλ για το αν θα πετάξει η όχι!
Με την αποστολή των δεδομένων κάθε αεροσκάφους αυτόματα πίσω στις ΗΠΑ για έλεγχο είχε προκύψει ζήτημα στη Νορβηγία.
Είχε αποκαλυφθεί σχετικά:
«Ερωτηματικά για την επιχειρησιακή αξιοποίηση του μαχητικού F-35 από την Νορβηγική Αεροπορία προκύπτουν μετά την αποκάλυψη ότι το αμερικανικό αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα που μεταδίδει στην κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin δεδομένα μετά από κάθε αποστολή του αεροσκάφους.
Το σύστημα ονομάζεται ALIS (Autonomic Logistics Information System) και έχει σχεδιαστεί για να καταγράφει δεδομένα που αφορούν τις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν τα μαχητικά, δεδομένα που αφορούν την λειτουργία των μαχητικών, δεδομένα για την συντήρηση και εκπαίδευση των μηχανικών και των πιλότων μετά από κάθε αποστολή.
Τα στοιχεία αυτά αποτελούν απόρρητα δεδομένα για κάθε κράτος χρήστη του F-35 και η αποκάλυψη ότι τα στοιχεία αυτά αποστέλλονται αυτόματα μετά από κάθε αποστολή στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Fort Worth του Texas έχει προκαλέσει την ανησυχία της Νορβηγικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με τον σύμβουλο του Υπουργού Άμυνας της Νορβηγίας Lars Gjemble η χώρα του θα πρέπει να μεριμνήσει για το φιλτράρισμα των πληροφοριών που θα στέλνονται στην αμερικανική εταιρεία από το κάθε αεροσκάφος μετά από κάθε αποστολή.
Αν και το σύστημα εγκαταστάθηκε από την εταιρεία για την συγκέντρωση δεδομένων με στόχο την βελτιστοποίηση της απόδοσης του μαχητικού, οι χρήστες του αεροσκάφους δεν βλέπουν θετικά την ύπαρξη του επί του F-35, αφού τα στοιχεία που συγκεντρώνονται από τα αεροσκάφη θεωρούνται ως Εθνικά μυστικά που δεν θα μπορούσαν να μοιραστούν με τον κατασκευαστή.»
Πόσο λογικό ειναι:
- Πόσο λογικό είναι η ίδια η Lockheed Martin να μιλά για 80 εκατομμύρια δολάρια και σήμερα να έρχεται μια τριπλάσια τιμή;
- Πόσο λογικό είναι να δίνονται 10 δισ. δολάρια για ένα αεροσκάφος μαζί με τα όπλα που το 2030 όταν θα προσγειωθεί το πρώτο στα αεροδρόμια στην ΠΑ θα είναι μια γενιά πίσω από τα 6ης γενιάς που θα έχουν ξεκινήσει ν παραδίδονται σε άλλες αεροπορίες ενώ οι Τούρκοι θα έχουν ξεκινήσει να παραλαμβάνουν το KAAN το εγχώριο μαχητικό τους του οποίου θα έχουν τον πλήρη έλεγχο ενώ εμείς θα ζητάμε την άδεια από την Ουάσιγκτον.
- Πόσο λογικό και ηθικό είναι να δαπανήσει ο ελληνικός λαός από την φορολογία του 10 δισ. δολάρια και να μην έχει τον απόλυτο έλεγχο του όπλου που αγοράζει;
- Και τέλος ρωτάμε ευθέως, αν αποκαλυφθεί ότι υπάρχουν μίζες που καταβάλλονται, με οποιονδήποτε τρόπο και οι νοούντες νοήτωσαν, πόσα χρόνια φυλακή θα πρέπει να πάνε οι Έλληνες εμπλεκόμενοι με την προμήθεια;