Η Tesla διαπραγματεύεται σήμερα περίπου 80 φορές τα μελλοντικά κέρδη σε σύγκριση με μόλις πάνω από 25 φορές τα μελλοντικά κέρδη για τις εταιρείες τεχνολογίας εντός του S&P 500
Οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν περισσότερο από 9% την Πέμπτη 20/7, αφού η εταιρεία ανακοίνωσε μικτά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο.
Τώρα, ορισμένοι αναλυτές της Wall Street κάνουν λόγο για την αρχή ενός εφιάλτη για τον Elon Musk και την εταιρεία.
Ο David Trainer, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας επενδυτικών ερευνών New Constructs, πιστεύει ότι η Tesla αξίζει μόλις 26 δολάρια ανά μετοχή, αφού τα τελευταία κέρδη της έδειξαν επιδείνωση των περιθωρίων κέρδους και φθίνουσα ζήτηση.
Αυτό είναι περίπου το ένα δέκατο της τιμής κλεισίματος του γίγαντα EV την Πέμπτη, ήτοι των 260 δολαρίων.
“Τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου της Tesla επιβεβαιώνουν την άποψή μας ότι η μετοχή είναι μία από τις πιο υπερτιμημένες μετοχές στην αγορά”, έγραψε ο βετεράνος αναλυτής.
Αν και η Tesla κατάφερε να ξεπεράσει τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις της Wall Street για το δεύτερο τρίμηνο, ανακοινώνοντας έσοδα 24,9 δισ. δολαρίων έναντι των προβλεπόμενων 24,51 δισ. δολαρίων (και προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή 0,91 δολάρια έναντι των εκτιμώμενων 0,81 δολαρίων), τα περιθώρια κέρδους δέχθηκαν πιέσεις.
5 λόγοι για να είστε πτωτικοί
Ο Trainer, η εταιρεία του οποίου είναι γνωστή για την εστίασή της στην ανάλυση των θεμελιωδών εταιρικών μεγεθών, όπως οι ταμειακές ροές και τα περιθώρια κέρδους, παρουσίασε την Πέμπτη πέντε βασικούς λόγους για τους οποίους είναι πτωτικός για τις μετοχές της Tesla.
Πρώτον, προειδοποίησε ότι η ζήτηση για τα EVs της Tesla έχει γίνει ζήτημα εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού και σταθερού πληθωρισμού.
Η Tesla έχει πλέον παράξει περισσότερα οχήματα από όσα πούλησε για πέντε συνεχόμενα τρίμηνα και υπάρχουν εκατοντάδες ανερχόμενα μοντέλα EV που πρόκειται να βγουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια.
Η μόνη λύση σε αυτό το πρόβλημα της ζήτησης είναι η μείωση των τιμών, υποστήριξε ο Trainer, και αυτό μας φέρνει στη δεύτερη βασική του ανησυχία – τα περιθώρια κέρδους.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, τα μικτά περιθώρια κέρδους της Tesla έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία τρίμηνα λόγω των συνεχών μειώσεων τιμών και της αύξησης του κόστους.
Και “εάν η ζήτηση για τα EVs επιβραδυνθεί, η Tesla θα μπορούσε να βρεθεί με υψηλότερα από τα επιθυμητά επίπεδα αποθεμάτων, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω μειώσεις τιμών και πρόσθετη πίεση στα ήδη μειωμένα περιθώρια κέρδους”, προειδοποίησε ο Trainer.
Τρίτον, ο Trainer δήλωσε ότι η Tesla βρίσκεται στη μέση μιας “μαζικής καύσης μετρητών”, σημειώνοντας ότι η εταιρεία είχε αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές -ένα μέτρο του ποσού των μετρητών που απομένει σε μια εταιρεία μετά την πληρωμή των λειτουργικών δαπανών και των κεφαλαιουχικών δαπανών- σε όλα τα έτη της ύπαρξής της ως δημόσια εταιρεία (2019), εκτός από ένα.
“Παρά την αύξηση της κορυφαίας γραμμής της Tesla, συνεχίζει να καίει τεράστιες ποσότητες μετρητών.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, η Tesla έχει κάψει σωρευτικά 4,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε ελεύθερες ταμειακές ροές (FCF), συμπεριλαμβανομένων 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες (TTM)”, έγραψε.
Τέταρτον, ο Trainer υποστήριξε ότι οι ταύροι της Tesla βασίζονται σε υψηλές εκτιμήσεις για την επιχείρηση πλήρους αυτοοδήγησης της εταιρείας και το δίκτυο φόρτισης EV προκειμένου να αποτιμήσουν την εταιρεία, αλλά αυτά τα επιχειρηματικά τμήματα “δεν είναι σημαντικά” για την τελική γραμμή αυτή τη στιγμή, καθώς περίπου το 86% των εσόδων της Tesla προέρχεται από την πώληση αυτοκινήτων.
“Οι ταύροι υποστηρίζουν εδώ και καιρό ότι η Tesla δεν είναι απλώς μια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά μάλλον μια εταιρεία τεχνολογίας με πολλαπλές καθετοποιήσεις, όπως η ασφάλιση, η ηλιακή ενέργεια, η στέγαση και, ναι, τα ρομπότ.
Έχουμε διαψεύσει εδώ και καιρό αυτά τα όνειρα των ταύρων”, έγραψε.
“Ανεξάρτητα από τις υποσχέσεις για την ανάπτυξη πολλαπλών επιχειρηματικών κλάδων, η επιχείρηση της Tesla παραμένει συγκεντρωμένη στον τομέα των αυτοκινήτων της”.
Τέλος, ο Trainer πιστεύει ότι με τις μειώσεις τιμών να επιβαρύνουν τα περιθώρια κέρδους και τον ανταγωνισμό από τις παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες να εντείνεται, η τρέχουσα αποτίμηση της Tesla δεν έχει νόημα.
“Ενώ η Tesla είναι κερδοφόρα, τα κέρδη της δεν είναι ούτε καν κοντά στα επίπεδα που απαιτούνται για να δικαιολογήσουν την τρέχουσα αποτίμησή της”, εξήγησε.
Η Tesla διαπραγματεύεται σήμερα περίπου 80 φορές τα μελλοντικά κέρδη σε σύγκριση με μόλις πάνω από 25 φορές τα μελλοντικά κέρδη για τις εταιρείες τεχνολογίας εντός του S&P 500.
Συνεχίζει τον πόλεμο τιμών ο Musk
Διατεθειμένος να συνεχίσει τον πόλεμο τιμών, εμφανίζεται ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, εν μέσω της αναταραχής που επικρατεί στην παγκόσμια οικονομία.
Όπως δήλωσε, θα μειώσει και πάλι τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων σε “ταραγμένους καιρούς”, ακόμη και όταν ο πόλεμος τιμών που διεξάγει στους αντιπάλους της αυτοκινητοβιομηχανίας συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους της ίδιας της εταιρείας.
Η εταιρεία έχει μειώσει αρκετές φορές τις τιμές στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα και άλλες αγορές από τα τέλη του περασμένου έτους και έχει αυξήσει τις εκπτώσεις και άλλα κίνητρα για να μειώσει τα αποθέματα, καθώς προσπαθεί να θωρακιστεί απέναντι στον ανταγωνισμό και την οικονομική αβεβαιότητα.
“Τη μία ημέρα φαίνεται ότι η παγκόσμια οικονομία καταρρέει, την επόμενη ημέρα είναι μια χαρά. Δεν ξέρω τι στο διάολο συμβαίνει”, δήλωσε ο Musk σε αναλυτές σε τηλεδιάσκεψη.
“Βρισκόμαστε σε, θα το έλεγα, ταραχώδεις καιρούς”.