Διυλιστήρια ΕΛΠΕ, Motor-Oil-Τρελά κέρδη του καρτέλ μέσα στη κρίση

811

Οι καταναλωτές και η οικονομία πληρώνουν τα υπερκέρδη και το ανεξέλεγκτο των “προστατευμένων” διυλιστηρίων της χώρας

Kαι τα δυο διυλιστήρια, συμμετέχουν μαζί με άλλες ενεργειακές εταιρείες στην επένδυση υδρογόνου White dragon στην Δυτική Μακεδονία
Υψηλά περιθώρια διύλισης, επενδύσεις σε Ανανεώσιμες Πηγές ενέργειας, επενδύσεις στο υδρογόνο, επένδυση για την αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΜΟΗ), αλλά και υψηλές μερισματικές αποδόσεις 6-7% αναμένονται από τα δυο σύνθετα διυλιστήρια της Motor Oil και των Ελληνικών Πετρελαίων.
Οι πέντε αυτοί λόγοι φέρνουν στο προσκήνιο τον κλάδο το επόμενο διάστημα ενώ καταλύτης εκτιμάται πως θα είναι οι κυβερνητικές ανακοινώσεις για τις παραχωρήσεις (υδρογονάνθρακες) τις οποίες αναμένουν ξένοι και Έλληνες επενδυτές.
Στα αποτελέσματα των ΕΛΠΕ του 2021, για το τέταρτο τρίμηνο του 2021 το περιθώριο διύλισης ντίζελ ανέκαμψε στα υψηλά διετίας συνεπώς τα ενδεικτικά περιθώρια διύλισης Hydrocracking βελτιώθηκαν σε 5,2 δολάρια ανά βαρέλι.
Τα Ελληνικά Πετρέλαια δε εμφάνισαν καθαρά κέρδη 341 εκατ. ευρώ που αποτελεί την δεύτερη υψηλότερη επίδοση του ομίλου ιστορικά.
Η Motor Oil θα δημοσιεύσει το ερχόμενο διάστημα τα αποτελέσματα και σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Optima το περιθώριο διύλισης από 6,3 δολάρια ανά βαρέλι το 2023 θα ανέλθει σε 8,7 δολάρια.
Για το 2021, τα αναπροσαρμοσμένα κέρδη Ebidta εκτιμώνται σε 420 εκατ. ευρώ και τα αναπροσαρμοσμένα κέρδη ebidta σε 164 εκατ. ευρώ, ενω για το 2022, σύμφωνα με την Optima αναμένεται άνοδος κερδών κατά 38% σε 227 εκατ. ευρώ.

ΑΠΕ – Μονάδα FSRU ( MOH ) – υδρογόνο

Σ ότι αφορά τις επενδύσεις σε Ανανεώσιμες πηγές Ενέργειας η Motor Oil έχει ήδη εγκατεστημένη ισχύ 220 ΜW και τα επόμενα χρόνια στοχεύει να ξεπεράσει τα 500 ΜW.
Στα τέλη του 2022, όμως, η Motor αναμένεται να ξεκινήσει η μονάδα αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου FSRU (διώρυγα Gas).
Ήδη η εταιρεία πραγματοποίησε τεστ αγοράς και εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από 15 διεθνείς και ελληνικές εταιρείες με τις ποσότητες που δεσμεύθηκαν να υπερβαίνουν τις εκτιμήσεις.
Η μονάδα προβλέπεται να διαθέτει δεξαμενή χωρητικότητας 130.000 -180.000 κυβ. μέτρων, ενώ η μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης της μονάδας θα είναι 300-500 κ.μ. LNG ανά ώρα ενώ η δεξαμενή είναι συμβατή και το υδρογόνο.
Τα Ελληνικά Πετρέλαια από την πλευρά τους την περασμένη χρονιά επιτάχυναν στις επενδύσεις για τις ΑΠΕ (400 εκατ. ευρώ) για το Φωτοβολταϊκό πάρκο Κοζάνης ισχύος 204 Mw ενώ με τις πρόσφατες εξαγορές Αιολικών και Φωτοβολταϊκών επιτυγχάνεται νωρίτερα ο στόχος της εγκατάστασης ισχύος 300 ΜW στις ΑΠΕ.
Μέχρι το 2025 ο στόχος των ΕΛ.ΠΕ είναι ο διπλασιασμός της ισχύος σε 600 ΜW.
Kαι τα δυο διυλιστήρια, όμως, συμμετέχουν μαζί με άλλες ενεργειακές εταιρείες στην επένδυση υδρογόνου White dragon στην Δυτική Μακεδονία, ύψους 8 δισ. ευρώ για την οποία έχει κατατεθεί επενδυτική πρόταση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Υψηλές μερισματικές αποδόσεις

Η κερδοφορία φέρνει υψηλές μερισματικές αποδόσεις και ήδη τα Ελληνικά Πετρέλαια εντός του Απριλίου να προχωρήσουν σε διανομή μερίσματος 0,30 ευρώ και 0,10 ευρώ μετά την γενική συνέλευση.
H μερισματική απόδοση θα ξεπεράσει το 5,4% καθώς έπεται επίσης και η διανομή χρηματικής διανομής ύψους 128 εκατ. ευρώ, που αποτελεί το 50% των εσόδων από την πώληση της Δεπα υποδομών (συνολικό μέρισμα 0,82 ευρώ ανά μετοχή).
Για το 2021, η Optima εκτιμά πως η Μotor Oil ότι θα εμφανίσει ελεύθερες ταμειακές ροές 267 εκατ. ευρώ και θα προχωρήσει σε διανομή μερίσματος 0,9 ευρώ ανά μετοχή, εξέλιξη που διαμορφώνει μερισματική απόδοση άνω του 6% με τις σημερινές τιμές.

Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας