De facto αρπαγή: Η Τουρκία οριοθετεί το μισό Αιγαίο για “διάσωση”

1194
αιγαίο

Η Τουρκία συνεχίζει τις ακρότητες και τις προκλήσεις και σήμερα είχαμε νέο… επεισόδιο, με την παρουσίαση χάρτη που κόβει το Αιγαίο στη μέση!

Αυτήν την φορά την σκυτάλη από τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παίρνει ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Adil Karaismailoğlu ο οποίος δήλωσε πως «Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης στην Γαλάζια Πατρίδα μας», δημοσιεύοντας μάλιστα και τους αντίστοιχους χάρτες.

Το καθεστώς του Ταγίπ Ερντογάν, στο πλαίσιο της «Γαλάζιας Πατρίδας» αυξάνει την περιοχή όπου έχει δικαιώματα έρευνας και διάσωσης από την Κάρπαθο έως και την Κύπρο, αγνοώντας τους πάντες.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της Τουρκίας, Adil Karaismailoğlu, δήλωσε: «Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης στην Γαλάζια Πατρίδα μας για να συμπεριλάβουμε τις περιοχές αναζήτησης των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην Ανατολική Μεσόγειο. Καλή τύχη στη χώρα μας στο νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης».

 

Η ανακοίνωση του Τούρκου υπουργού:

«Χαιρετίσματα στα Φατίχ, Γαβούζ και Κανουνί.

Διευρύναμε την περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης μας στην Γαλάζια Πατρίδα μας, με τρόπο που θα περιλαμβάνει τις περιοχές όπου δραστηριοποιούνται σε έρευνες στην Αν. Μεσόγειο τα εθνικά μας πλοία.

Ας είναι χαρμόσυνο για την πατρίδα μας το νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης. ¨

Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αντίλ Καραισμαήλογλου» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η απάντηση της Ελλάδας: Η Τουρκία θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές

Άμεση ήταν η απάντηση της Ελλάδας με ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών στην οποία κάνει λόγο για παράνομο ορισμό, εξηγώντας αναλυτικά τις ελληνικές θέσεις.

«Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές» προστίθεται στην ανακοίνωση.

Η απάντηση του ελληνικού ΥΠΕΞ έχει ως εξής:

H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας