Χρ.Στυλιανίδης-«Σοβιετικό μοντέλο»(!!!) το πλαφόν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

620

Παντελώς αδιάφορο για τον υπουργό το γεγονός ότι οι περισσότεροι Έλληνες δυσκολεύονται ή και αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στο τεράστιο κόστος και πάρα πολλοί δεν πηγαίνουν καν διακοπές. Ευημερούν οι ακτοπλοϊκές, ευημερεούν οι αριθμοί και κατά συνέπεια…..δυστυχούν οι Έλληνες πολίτες

Π.Δ.

Η περίπτωση επιβολής πλαφόν στις τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας θα ήταν αντίθετο στους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, τονίζοντας, μάλιστα τον, κίνδυνο εάν η Ελλάδα αγνοήσει αυτές τις κατευθύνσεις να θεωρηθεί ότι ακολουθεί το «σοβιετικό μοντέλο»!

Αυτή ήταν η απάντηση που έδωσε σε ερώτηση που δέχθηκε για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που επιβάλλουν σε μια οικογένεια να πληρώσει …έναν μισθό, προκειμένου απλά να ταξιδέψει προς ένα νησί του Αιγαίου για τις θερινές διακοπές της. Αυτά παρά το γεγονός ότι αναγνώρισε πως οι τιμές είναι εξαιρετικά υψηλές.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Χρήστος Στυλιανίδης «αντιλαμβανόμαστε ότι με βάση τα οικονομικά δεδομένα του μέσου Έλληνα υπάρχει ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο, ειδικά στα ταχύπλοα, που είναι ψηλό. Αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς. Από την άλλη, όμως, είμαστε αναγκασμένοι να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια των ευρωπαϊκών οδηγιών, της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Και καταλήγω με αυτό, γιατί είμαι μιας γενιάς που έζησε τι σημαίνει σοβιετικό μοντέλο και υπαρκτός σοσιαλισμός. Υπάρχει ενδεχόμενο, αν περάσουμε σε μία τέτοια λογική,να φτάσουμε στο σημείο να έχουμε πλαφόν για όλα, να φτάσουμε στο σημείο να ελέγχουμε την αισχροκέρδεια, αλλά να μην έχουμε προϊόντα»!

Παράλληλα στην συνέχεια υποστήριξε πως οποιαδήποτε σκέψη για επιβολή περιορισμού τιμών θα «συναντήσει τοίχο» στην Ευρωπαϊκή Ένωσης. Αναφερόμενος στην καταγγελία που έχει κάνει η ίδια η κυβέρνηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού σχετικά με το ύψος των τιμών προκειμένου να ελεγχθεί αν υπάρχουν παρατυπίες, ο υπουργός Ναυτιλίας είπε: «Συνάντησα την πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία μου είπε ότι το εξετάζει και, αν προκύψει θέμα, σαφέστατα θα μπορέσει και η Επιτροπή Ανταγωνισμού να βοηθήσει σε αυτή την κατεύθυνση. Την ίδια στιγμή, με την ιδιότητά μου ως πρώην επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκανα κρούσεις, σε ό,τι αφορά την άποψη που καταθέσατε για πλαφόν, στην DG Competition και σας ομολογώ ότι είναι απογοητευτικές οι ενδείξεις για να μπορέσω να προχωρήσω ή εγώ ή ο Υπουργός Οικονομικών σε πλαφόν». Συνέχισε μάλιστα λέγοντας πως «δυστυχώς με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα της DG Competition αυτό τουλάχιστον θα θεωρηθεί ότι αντιστρατεύεται τους όρους της ελεύθερης και ενιαίας αγοράς».

Μάλιστα, αντιφάσκοντας ο Χρήστος Στυλιανίδης υποστήριξε ότι σε κάποιες συνδέσεις οι τιμές δεν αυξάνονται αλλά μειώνονται. Δήλωσε χαρακτηριστικά πως έχει εκδοθεί ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας «στην οποία αποδεικνύεται διαμέσου του Παρατηρητηρίου των Τιμών ότι ειδικά στα συμβατικά πλοία είναι ή πολύ μικρές ή σε κάποιες συμβατικές γραμμές μειούμενες. Γνωρίζουμε το θέμα με τα ταχύπλοα σε κάποιες ενδονησιωτικές συνδέσεις, και αυτό το παρακολουθούμε»,

Την ίδια στιγμή όμως που η κυβέρνηση επικαλείται σχεδόν …οτιδήποτε, προκειμένου να μην περιορίσει την ασυδοσία των ακτοπλόων κάνει ότι μπορεί ώστε να δικαιολογήσει την αύξηση των επιδοτήσεων που παίρνουν από το κράτος. Έτσι ο Χρήστος Στυλιανίδης αρνήθηκε οποιαδήποτε σύγκριση με τα ακτοπλοϊκά κόστη στην υπόλοιπη Ευρώπη που είναι πολύ μικρότερα από τα ελληνικά. Όπως είπε «επειδή είδα ότι κάπου γράφτηκε ότι συνδέουν την Κοπεγχάγη με το Όσλο, δεν είναι ακτοπλοΐα η Κοπεγχάγη με το Όσλο. Και δεν είναι θέμα χιλιομέτρων, είναι θέμα κανόνων εργοδότησης, είναι θέμα ποιους κανόνες πρέπει να υπηρετεί το πλοίο το ακτοπλοϊκό από το πλοίο της διεθνούς ναυσιπλοΐας».

Όπως υποστήριξε ο υπουργός Ναυτιλίας «πρέπει να είμαστε όλοι πεπεισμένοι ότι βρισκόμαστε στην πιο ιδιαίτερη αγορά της Ευρώπης και αυτό πως αποδεικνύεται; Αποδεικνύεται από το  ότι ενώ κάνουμε κάθε χρόνο πάρα πολλούς διεθνείς διαγωνισμούς, δυστυχώς, δεν έρχεται κανείς από την ευρωπαϊκή αγορά για τους ευνόητους λόγους είτε δεν υπάρχουν τα περιθώρια του κέρδους είτε κανείς δεν θα ήθελε να ασχοληθεί με μια αγορά τόσο δύσκολη και ιδιαίτερη, ειδικά όπως είναι το Αιγαίο». Έτσι είπε «οδηγούμαστε αναπόφευκτα σε μία αγορά ανώριμη σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό. Αυτό πρέπει να το αποδεχτούμε και με βάση αυτή την πραγματική εικόνα των δεδομένων να πράξουμε».

Με βάση αυτά κατέληξε στο ότι πρέπει συνεχώς να αυξάνονται οι επιδοτήσεις προς τους ακτοπλόους. Είπε μάλιστα πως «η Κυβέρνηση Μητσοτάκη από το 2019 έχει αυξήσει κατά 63 εκατομμύρια την δική της άποψη για εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Ήμασταν στα 90 εκατομμύρια το 2019 και το 2023 και μέχρι το τέλος του 2024 είμαστε στα 153 εκατομμύρια. Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι είδαμε το πρόβλημα των άγονων γραμμών και είπαμε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσουμε νησί που να μην έχει επαρκή διασυνδεσιμότητα με άλλα νησιά και την ηπειρωτική Ελλάδα και γι’ αυτό φτάσαμε σε αυτό το σημείο να αυξήσουμε τόσο πολύ -και μιλάμε για ένα ποσοστό τρομακτικό-, από τα 90 εκατομμύρια στα 153 εκατομμύρια. Αυτό αποδεικνύει αυτό που είπα πριν, ότι η αγορά δυστυχώς δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική»

(Φυσικά γι’ αυτή την …απουσία ανταγωνισμού, δεν έχει κανένα πρόβλημα η Ευρωπαϊκή Ένωσή!)

ΠΗΓΗ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας